Crèdit 4: Tècniques Bàsiques d’Infermeria

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Som de l’eugeni.
Advertisements

Campus Virtual.
Campus Virtual.
BENVINGUTS 6é de Primària
El qualificador i les qualificacions al Campus Virtual de la UB
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Reunió informativa d’inici de 3r ESO
TUTORIAL PER TREBALLAR AMB EL MOODLE
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
HISTÒRIA 2n BTL Presentació Professor: Miquel Caelles
SELECTIVITAT 2013.
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Concurs literari i d’instagram 2018
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Novetats en l’accés a la universitat
Centre de Suport AFA PARETS (Parets del Vallès).
ESTADES FORMATIVES A EUROPA PER ALUMNES D’FP
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
I ARA, QUÈ PUC FER?.
HISTÒRIA del MÓN CONTEMPORANI
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
La consciència fonològica a P-3
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
BENVINGUTS A L’ESO ( ).
CIÈNCIES NATURALS CURS
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
La consciència fonològica a P-4
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Grups interactius a L’Esquitx
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Seminari d’Educació Especial
ECONOMIA BAT1 Presentació Professor: Miquel Caelles
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Informàtica Batxillerat HCS
TECNOLOGIA.
Inici del curs setembre de 2018
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
IES ANGELETA FERRER I SENSAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Cap a l’FCT en els cicles LOE
SELECTIVITAT 2011.
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
PRIMERS AUXILIS DINS D’UNA ESCOLA DE SECUNDÀRIA
Llengua catalana i literatura
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
L’avaluació dins el marc de les intel·ligències múltiples
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

Crèdit 4: Tècniques Bàsiques d’Infermeria BLOC 1 BLOC 2 BLOC 3

ORGANITZACIÓ DEL CRÈDIT   La impartició del crèdit 4, de 279 hores, s’ha concebut en tres blocs tenint en compte els continguts i la temporització. D’aquesta manera, aquest crèdit pot ser impartit per tres professors diferents. Els Blocs 1 i 2, al ser més procedimentals, desdoblen dues de les tres hores setmanals assignades. El Bloc 3, per la seva naturalesa més teòrica, no es desdobla. La taula següent indica les correspondències entre les UD, els trimestres en que s’imparteixen i les pàgines del text de referència: Tècniques Bàsiques d’Infermeria Ed. Altamar

Durant cada trimestre s’impartiran de forma simultània els següents blocs didàctics: Nom del bloc didàctic Ponderació BLOC 1: AJUDAR AL PACIENT A RESPIRAR 33,3% BLOC 2: AJUDAR AL PACIENT A MENJAR I BEURE i EXCRETAR BLOC 3: AJUDAR AL PACIENT A RELACIONAR-SE I INTERVENCIONS ESPECIALS

Llibre Crèdit 4: BLOC1, BLOC2 i BLOC 3 Tècniques Bàsiques d’Infermeria Ed. Altamar

1r Trimestre 2n Trimestre 3r Trimestre BLOC 1: AJUDAR AL PACIENT A RESPIRAR   UD10: L’aparell circulatori. Anatomofisiologia I malalties (1r triemestre). Sistema limfàtic I sang (3r trimestre) 204-227 213-218 UD11: Els signes vitals 228-247 UD12: Ajudar al pacient amb dificultats respiratòries. Oxigenoteràpia (2n trimestres) fisioterapia respiratòria (3r trimestre) 248- 270 UD9: L’aparell respiratori. Anatomofisiologia (2n trimestres) i malalties (3r trimestre) 186-196 197-203 BLOC 2 : AJUDAR AL PACIENT A MENJAR I BEURE i EXCRETAR UD13: L’aparell digestiu. Anatomofisiologia (1r trimestre) i malalties (2n trimestre) 272-282 282-293 UD15: Ajudar al pacient amb dificultats digestives 318-341 UD14: L’alimentació equilibrada i les dietes terapèutiques 294-317 UD16: L’aparell excretor. Anatomofisiologia I malalties (3r trimestre) 344-359 UD17: L’ajuda a l’excreció. 261-264  273-383 360-372 BLOC 3: AJUDAR AL PACIENT A RELACIONAR-SE I INTERVENCIONS ESPECIALS UD18: El sistema nerviós (1r trimestre) 386-401 UD19: El sistema endocrí (1r trimestre) 402-415 UD20: Els sentits (2r trimestre) 416-427 UD21: Els òrgans sexuals (2r trimestre) 428-447 UD22: L’embaràs, el part i el nounat (3r trimestre) 448-470 UD23: Les intervencions quirúrgiues (3r trimestre) 472-489 UD24: Les cures després de la intervenció quirúrgica (3r trimestre) 490-507

Procediments 50% Conceptes Actitud S’avaluarà mitjançant activitats, qüestionaris a l’entorn Moodle i a través de proves pràctiques**.   En les proves pràctiques una falta greu*, per omissió o mala praxis, pot ser condició per a no superar la prova. *Es consideren faltes greus aquelles que poden perjudicar seriosament al pacient o al professional sanitari assistencial. Dins de cada rúbrica o graella d’avaluació de les proves pràctiques, a més dels ítems propis de la tècnica procedimental, també es podran avaluar aspectes actitudinals, relacionats amb l’aspecte i actitud de l’alumne vers al pacient o maniquí. Exemples d’aquests aspectes actitudinals són el tracte i comunicació, així com bona gestió del material i residus, entre d’altres. Si no es realitza cap prova pràctica durant algun dels blocs trimestrals, part d’aquest percentatge de procediments pot passar a formar part de l’apartat de conceptes d’aquell bloc. Conceptes 45% S’avaluarà mitjançant activitats, qüestionaris a l’entorn Moodle i a través de proves teòriques**. Si no es realitza cap prova teòrica durant algun dels blocs trimestrals, part d’aquest percentatge de conceptes pot passar a formar part de l’apartat de procediments d’aquell bloc. Actitud 5% S’avaluarà de forma continuada, a través de l’activitat a l’aula i als tallers, tenint en compte alguns dels següents ítems: Interès, iniciativa, positivisme i responsabilitat durant la realització de les activitats. Actitud vers el professorat i els companys/es. Realització, en el temps marcat, de les activitats i treballs proposades pel professorat Portar el material i vestimenta que es demani per les diferents activitats Manteniment adequat de l’àrea de treball Gestió del material, del taller i dels residus Treball en equip Puntualitat i assistència a les activitats d’aula Una actitud negativa o passiva (no portar bata, no realitzar les activitats procedimentals, no recollir el taller…) pot restar puntuació de la qualificació final del bloc trimestral, fins 0,1punt /sessió.

Avaluació Avaluació ordinària: Hi ha tres avaluacions durant el curs. Els criteris d’avaluació son els abans esmentats Avaluació extraordinària: A final de curs per aquells alumnes amb alguna avaluació suspesa. Els exàmens de l’avaluació extraordinària son de la matèria suspesa (per avaluacions) Conceptes: proves escrites/proves de Moodle (45%) Procediments: proves pràctiques/ deures/ activitats d’aula (50%) Actituds poden restar 0,1 punts de la nota final falta d’assistència, comportament, atenció, participació a les classes, atavell, material (bata/recollidor de cabell) (5%) NOTA FINAL= (50% X procediments)+(45% x conceptes)+(5% x actitud)

** Per aprovar la prova teòrico-pràctica s’ha d’obtenir una qualificació mínima de 5 punts sobre 10 i superar la part pràctica sense realitzar faltes greus*. *Es consideren faltes greus aquelles que poden perjudicar seriosament al pacient o al professional sanitari assistencial. La qualificació final del crèdit 4 a extraordinària s’obtindrà a partir ** L´alumne/a que per causa justificada no es presenti a una prova d’avaluació ordinària, tindrà dret a fer-la a final de curs, abans de la convocatòria extraordinària. No hi ha exàmens de recuperació

AVALUACIÓ EXTRAORDINÀRIA En cas que l’alumne/a perdi el dret d’avaluació o no hagi aprovat algun dels blocs trimestrals, tindrà dret a una avaluació extraordinària a final de curs. Aquesta avaluació es realitzarà a través d’una prova teòrico-pràctica per cada bloc trimestral no superat. Per aprovar la prova teòrico-pràctica s’ha d’obtenir una qualificació mínima de 5 punts sobre 10 i superar la part pràctica sense realitzar faltes greus*. *Es consideren faltes greus aquelles que poden perjudicar seriosament al pacient o al professional sanitari assistencial. La qualificació final del crèdit 4 a extraordinària s’obtindrà a partir

https://www.insbaixcamp.cat Podreu entrar amb: Nom d’usuari Contrasenya La vostra tutora us la facilitarà a començametns de curs.

MATERIAL : Fonendoscopi (opcional) Bata i/o pijama blanc ES OBLIGATORI PORTAR SEMPRE LA BATA DURANT ELS PROCEDIMENTS. L’incumpliment d’aquest aspecte – al igual que altres actituds negatives - descomptaràn 0,1 punts en cada ocasió. La suma de negatius s’aplicarà a la nota final d’avaluació.

És responsabilitat de l’alumne consultar diàriament el Moodle i seguir el curs. Les activitats i material complementari s’anirà presentant en el Moodle amb data d’impartició. D’aquesta manera es facilita el seguiment del curs a aquells alumnes que no hagin pogut assistir a classe aquell dia i als alumnes semipresencials. És responsabilitat de l’alumne portar totes les tasques actualitzades. Cada procediment te una fitxa que heu de baixar del Moodle i portar-la al taller a demanda de la professora. D’aquesta manera es facilita que els alumnes amb faltes d’assistència o semipresencials puguin saber sempre els procediments en curs i les dates d’expiració de cadascun. En tot moment, cada alumne podrà consultar els procediments que ha entregat i la seves qualificacions en el quadern de qualificacions. És responsabilitat de l’alumne sol·licitar a la professora la realització del procediment no fet. Els alumnes que, per faltes d’assistència, status semipresencial o per haver-se incorporat més tard al cicle, no hagin fet els procediments, hauran de fer-los a demanda. En cas d’omissió, aquell procediment tindrà una qualificació de “0”.