ICQP Decret 176/2003 de 8 de juliol de creació de l’Institut Català de les Qualificacions Professionals. Funcions: 1. Definir i actualitzar permanentment.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
INS ELS TRES TURONS CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ GESTIÓ ADMINISTRATIVA.
Advertisements

Validació de l’experiència laboral. validació de l’experiència laboral? A qui va dirigit ? Què s’obté validant l’experiència laboral? On puc fer la sol·licitud.
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
ORIENTACIÓ ACADÈMICA 3r d’ESO
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
ORIENTACIÓ 16/17 Generalitat de Catalunya Departament d’Ensenyament
Validació de l’experiència laboral
1 u n i t a t L’educador infantil.
Validació de l’experiència laboral
ELS ITINERARIS PROFESSIONALS.
CFGM Confecció i Moda Família professional: Tèxtil, confecció i pell
OPCIÓNS FORMACIÓ PROFESSIONAL
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SELECTIVITAT 2013.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
Durada dels estudis = 2000 hores
Ensenyaments de l’àmbit d’arts plàstiques i disseny
Validació de l’experiència professional
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
1 1.
ESO ? CFGM Fundació Escola Cristiana
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
AMB EL CICLE FORMATIU DE GESTIÓ DEL TRANSPORT POTS OBTENIR:
CURRÍCULUM CICLE FORMATIU TÈCNIC EN GESTIÓ ADMINISTRATIVA
Validació de l’experiència laboral
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
La formació professional, una opció de futur i amb futur
EL PROCÉS INTEGRAL DE COMPETÈNCIES
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
EL BATXILLERAT I LES NOVES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
UNIVERSITAT E. Secundària (ESO) Educació Primària Educació Infantil
Projecte d’Itineraris Formatius
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
SELECTIVITAT 2011.
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Pla Integral de Salut Mental
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Validació de l’experiència laboral
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
RODA DE PREMSA – Vic, 12 de setembre de 2011
Reunió amb mares i pares d’alumnes de 4t d’ESO Institut Joanot Martorell 10/maig/2011.
Àrea d’Atenció a les Persones
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
PROGRAMA BECA PER L’OCUPACIÓ
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ pfi
CICLES FORMATIUS.
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Transcripción de la presentación:

ICQP Decret 176/2003 de 8 de juliol de creació de l’Institut Català de les Qualificacions Professionals. Funcions: 1. Definir i actualitzar permanentment les qualificacions professionals en l’àmbit de Catalunya. 2. Identificar, sectorialment i per nivells de qualificació, les competències professionals en l’àmbit de Catalunya. 3. Definir i proposar un sistema integrat de qualificacions i formació professional. 4. Analitzar i proposar les convalidacions o correspondències entre la formació professional inicial, la formació ocupacional, la formació contínua i l’experiència laboral. 5.Impulsar la interrelació entre el sistema integrat de qualificacions i formació professional i l’àmbit de les relacions laborals. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 1

Què és una qualificació professional QP. Agregat de competències (UC) requerides per dur a terme una professió, ocupació o lloc de treball (exemples de QP: Cuina, Serveis de bar i cafeteria, Trasllat sanitari, Educació infantil, Soldadura,.....i així fins a 800) Una Unitat de Competència (UC) expressa allò que les persones han de ser capaces de fer o demostrar. Normalment coincideixen amb un lloc de treball rellevant o funció productiva de l’empresa. Exemple QP Educació infantil: UC Establir i mantenir relacions fluïdes amb la comunitat educativa i la coordinació amb les famílies, l'equip educatiu i amb altres professionals. UC Programar, organitzar, realitzar i avaluar projectes i activitats adreçades a infants de zero a sis anys en el marc de la intervenció educativa del centre i del grup d’infants. Una ocupació requereix disposar d’una o diverses unitats de competència. Una professió, en general, requereix disposar d’una o diverses qualificacions professionals. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 2

Les Unitats de competència UC 1: Definir ofertes gastronòmiques, realitzar l’aprovisionament i controlar consums Qualif. Profes. Nivell 2 CUINA UC 2 Preelaborar i conservar els aliments UC 3 Preparar elaboracions bàsiques UC 4 Preparar i presentar elaboracions complexes i de creació pròpia per al servei Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 3

Nivells de qualificació Les qualificacions i la formació professional continguda en cada família professional contempla 3 nivells de qualificació. NIVELL 1: Domini de tècniques molt concretes i repetitives, treballant sota dependència continuada (auxiliar). Programes de qualificació professional Inicial (PQPI) i certificats de professionalitat d’aquest nivell. NIVELL 2: Domini de tècniques que permeten aplicar-les a noves tasques amb un comportament molt autònom (tècnic/a, operari/a. Correspon a Títols de grau mitjà d’FP –Tècnic- i certificats de professionalitat d’aquest nivell. NIVELL 3: Domini en l’elaboració de tècniques o procediments, coordinant grups de treball (gestió tècnica/coordinació). Correspon a Títol de grau superior d’FP –Tècnic superior- i certificats de professionalitat d’aquest nivell. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 4

Qualificacions professionals Exemple Família professional: Hoteleria i Turisme QP N-1 Operacions bàsiques de cuina Operacions bàsiques de restaurant i bar Operacions bàsiques de pisos en allotjaments Operacions bàsiques de càtering Altres QP N-2 Cuina Rebosteria Serveis de restaurant Serveis de bar i cafateria QP N-3 Recepció Gestió de pisos i neteja d’allotjaments Allotjament rural Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 5

DE LES QUALIFICACIONS A LA FORMACIÓ Aprox. 800 QP QP1 QP QP QP2 QP QP1 QP ½ QP3 UC UC UC3 UC3 Certificat de professionalitat i PQPI Un CP i un PQPI dóna resposta a una QP, i a les seves Unitats de Competència Títol de Formació Professional (CFGM i CFGS) 1 Títol dóna resposta a diverses QP amb les seves UC Cursos de formació contínua Determinats cursos poden estar referenciats a UC d’una QP Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 6

Recurs: Títol de formació professional És una oferta formativa que fa l’administració educativa, a través de centres propis, concertats o privats, que condueix a una titulació amb validesa acadèmica i professional. Un Títol està referenciat, en general, a dues o més qualificacions professionals, i a les seves unitats de competència, i s’estructura en mòduls professionals i, aquests, en unitats formatives. Els títols poden ser de grau mitjà, títol de Tècnic, o de grau superior, títol de Tècnic superior. Durada dels mòduls, variable. Títol de durada 2000 hores (algun, més). Els requisits d’accés són acadèmics. Hi poden accedir joves, persones aturades o en actiu. S’obté un títol de “Tècnic o Tècnic Superior”. També, un certificat per cada UC de referència acreditades. L’oferta és molt estable. Es pot cursar tot el títol o una part. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 7

Recurs: Títol de formació professional Qualificacions professional de referència Formació modular UC 1 MP 1 “n” hores Qualificació professional 1 UC 2 MP 2 “m” hores MP 3 “p” hores UF 1 20 h UC 3 MP 4 100 hores UF 2 30 h UC 1 Qualificació professional 2 MP 5 “s” hores UF 3 50 h UC 2 MP 6 “n” hores UC 1 Qualificació professional 3 MP 7 “m” hores UC 2 MP 8 “r” hores MP 9 “p” hores -Superar tots els mòduls condueix a l’obtenció del TITOL OFICIAL amb valor acadèmic i professional. I, alhora, ACREDITA LES UNITATS DE COMPETÈNCIA DE REFERÈNCIA -Superar el o els mòduls associats a una unitat de competència permet, també, ACREDITAR LA COMPETÈNCIA PROFESSIONAL (UC) DE REFERÈNCIA. -Pot ser cursat: presencial, semipresencial, distància, alternança, tot el cicle o una part -Requisits d’accés acadèmics: ESO, batxillerat, proves d’accés Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 8

Recurs: Certificat de professionalitat (CP) És una oferta formativa que fa l’administració laboral, a través de centres propis o col·laboradors, que condueix a una certificació amb validesa professional. Està referenciat a una qualificació professional, i a les seves unitats de competència, i s’estructura en mòduls formatius i, alguns d’aquests, en unitats formatives. Els CP poden ser de nivell 1, 2 o 3. La durada dels mòduls és variable, i la total del certificat oscil·la entre les 250 i les 700 hores, aproximadament. Cada CP estableix els requisits d’accés, que poden ser acadèmics, d’experiència, o ambdós,.. Hi poden accedir persones aturades o en actiu. En finalitzar el pla formatiu les persones reben el “Certificat de Professionalitat”. També, reben un certificat per cada una de les unitats de competència de referència acreditades. L’oferta s’organitza mitjançant convocatòries anuals. Aquest any només s’han pogut cursar determinades unitats formatives. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 9

Recurs: Certificat de professionalitat Qualificació professional de referència Formació modular UC 1 MF 1 ....hores Qualificació professional UC 2 MF 2 ....hores UF 1 p h UC 3 MF 3 “p” hores UF 2 p h UF 3 p h UC 4 MF 4 ....hores MF 5 ....hores -Cursar amb aprofitament tots els mòduls condueix a l’obtenció del CERTIFICAT DE PROFESSIONALITAT que, alhora, ACREDITA LA QUALIFICACIÓ PROF. -Cursar un mòdul amb aprofitament permet ACREDITAR LA COMPETÈNCIA PROFESSIONAL (UC) DE REFERÈNCIA. -Pot ser cursat: presencial o a distància, tot el certificat o parcialment. - Requisits d’accés propis de cada Certificat Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 10

CONVALIDACIONS CERTIFICAT PROFESSIONALITAT – TÍTOL D’FP Si una persona acredita una Unitat de Competència professional a través d’un Certificat de professionalitat Podrà convalidar els Mòduls Professionals d’un títol derivats d’UC acreditada, si té els requisits acadèmics UC1 acreditada Certificat de professionalitat UC1, UC2, UC3 Cicle formatiu UC1, UC2, UC3, UC4, UC5 En un CP queda exempt del Mòdul formatiu derivat de la UC acreditada. Si una persona acredita una UC a través d’un títol d’FP Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 11

Recursos del sistema de qualificació i formació Formació professional presencial Formació professional semipresencial. Formació professional a distància. Formació professional lliure (proves obtenció títols) Cursar la totalitat d’un títol o certificat de professionalitat. Cursar una o diverses unitats formatives (itinerari). Preparar-se les proves d’accés de forma presencial o a distància. Cursar títols d’FP en alternança (compaginar treball i formació). Formació professional mixta (presencial i distància). Reconèixer l’experiència professional. Reconèixer la formació contínua o no regulada (només entitats). Obtenir carnets professionals (aigua, gas, electricitat,...) des dels títols. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 12