Avaluació de quart d’ESO

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Toca fusta FENT DECORATS
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Mòdul d’Admissió i vacants
Estudi per a la identificació de
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Avaluació de quart d’ESO
TIPUS D’ALUMNAT.
Experimentam amb la ciència
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Avaluació de quart d’ESO
Reunió de pares i mares d’alumnes de segon de Batxillerat
EL PLA INDIVIDUALITZAT
REUNIÓ INFORMATIVA P. A. U Curs
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Itineraris curriculars simultanis Bellaterra, 20 de novembre 2015
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Com introduir les Guies Docents
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
Presentació de 1r d’ESO Curs
Avaluació de sisè d’educació primària 2010
millora de la qualitat de l’ensenyament.
IES ANGELETA FERRER I SENSAT
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Automodificació de matrícula
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
Prova d’avaluació 4t d’ESO
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
El currículum a l’educació primària
Identificació de l’organisme APLICACIÓ INFORMÀTICA
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Propostes de millora en el GIR
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Comissió d’Aplicació Sants - Montjuïc
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
Interpretació estadística dels indicadors de centre
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Avaluació de quart d’ESO Novetats curs 2014-2015 17/11/2014

Calendari per als directors dels centres De l’1 al 12 de desembre Assignació de l’alumnat als grups Proposta d’alumnat exempt Proposta d’aplicadors i correctors Del 3 al 9 de febrer Rebuda i custòdia del material Del 9 a l’11 de febrer Extracció de llistes d’alumnat Del 10 al 13 de febrer Introducció d’incidències de l’alumnat: codis contingents i baixes A partir del 7 d’abril Descàrrega d’informes d’alumnat i de centre Del 13 al 20 d’abril Revisió de les proves corregides a la seu de la comissió i tramitació de reclamacions Del 23 al 30 d’abril Recollida de proves corregides a la seu de la comissió A partir del 15 de setembre Descàrrega d’informes de centre per ítems

Calendari per als presidents Del 15 de desembre al 9 de gener Supervisió de la proposta d’exempts Validació dels grups Modificacions dels tipus de correcció proposades pels centres Abans del 19 de gener Designació d’aplicadors Designació i alta de correctors Fins al 27 de febrer Introducció d’incidències de l’alumnat: codis contingents i baixes Del 19 al 30 de gener Constitució de les comissions Fins al 6 de maig Tramesa de reclamacions al CSASE

Alumnes Alumnes exempts: NEE, nouvinguts, malaltia prolongada Modificat a la Resolució: NEE derivades de discapacitats físiques, psíquiques o sensorials que repercuteixen en desfasaments greus de l’aprenentatge. Si cal valorar algun d’aquests casos, es tindran en compte els informes de les necessitats educatives d’aquests alumnes. alumnes exempts fan prova correcció interna correcció externa no fan prova exclosos Modificacions en el tipus de correcció: El director del centre: de l’1 al 12 de desembre President de la comissió: fins al 9 de gener (improrrogable)

Alumnes Els alumnes amb discapacitat auditiva o visual, TDAH o dislèxia diagnosticades: S’indicaran a l’aplicació informàtica. Podran realitzar cadascuna de les proves amb 15 minuts addicionals. Alumnat UEC: s’ha d’assignar a un grup classe, identificar-lo com a alumnat d’UEC i marcar-lo com a exclòs de totes les proves. Si la seva UEC ho considera convenient, aquest alumnat podrà fer les proves a la seu de la UEC, amb correcció interna.

Alumnes UEC Calendari d’enviament d’informacions i comunicats a les UEC: 1) 12 de gener: correu informatiu adreçat a les UEC. S’adjunta una taula que han de retornar omplerta en el cas que vulguin aplicar la prova. 2) 28 de gener (a les UEC que fan la prova): la guia d’aplicació de la prova d’avaluació de quart d’ESO la temporització dels enviaments posteriors 3) 10 de febrer: les proves de català i matemàtiques, segons l’horari establert. 4) 11 de febrer: les proves de castellà i llengua estrangera i l’enllaç per descarregar l’àudio d’anglès, segons l’horari establert. 5) 12 de febrer: els criteris de correcció, les proves corregides i el model d’informe de correcció interna per a les famílies.

Alumnes que no hagin fet la prova (Resolució) En el cas d’alumnes que no hagin fet la prova en els dies establerts, el director del centre ha d’adoptar les mesures que assegurin el compliment de les finalitats de la prova: Identificar el grau d’assoliment de les competències i coneixements bàsics i integrar aquesta informació en els processos d’avaluació de l’alumne en acabar l’etapa educativa. Informar els pares o tutors legals dels resultats obtinguts pels seus fills, mitjançant un informe d’assoliment de les competències. Una còpia d’aquest informe estarà a disposició de la Inspecció d’Educació.

Nou sistema de resposta i correcció Respostes tancades – full de respostes  corr. automatitzada Respostes obertes – quadern  corr. manual (corrector) Competència lingüística  expressió escrita Competència matemàtica  3 ítems Llengua francesa  corr. manual (CSASE) Aranès  corr. manual (corrector)

Nou sistema de resposta i correcció Sobres: 2 per competència i grup Etiquetes d’identificació: 2 per competència i grup, per als sobres 2 per competència per a cada alumne Codis contingents IMPORTANT Alumnes absents: etiquetar full de respostes [X] absent Baixes i codis contingents: Director: del 10 al 13 de febrer President comissió: fins el 27 de febrer

Nou sistema de resposta i correcció Els secretaris de les comissions lliuraran els paquets amb els fulls de respostes a la Unitat de la Inspecció del servei territorial corresponent o del Consorci d’Educació de Barcelona, abans del 17 de febrer. L’empresa encarregada de la correcció automatitzada recollirà els paquets dels fulls de respostes a partir del 17 de febrer

Nou sistema de resposta i correcció Proves adaptades altres cursos: Per facilitar que els alumnes es familiaritzin amb el nou model, es podran utilitzar les proves d’altres cursos, convenientment adaptades, que es trobaran al web del CSASE. També s’hi podran consultar els criteris de correcció i les proves corregides.

Aplicadors – Directors Recordaran als alumnes que han de respondre a l’ítem “valoració de la prova” Comptaran els quaderns i els fulls de respostes de cada sobre i comprovaran: a) que estan ordenats per codi b) que els dels alumnes amb [*] no s’hagin introduït als sobres c) no quedi cap full de respostes dins dels quadern Les etiquetes sobrants es lliuraran als presidents, juntament amb els sobres, el llistat del grup-classe i l’acta d’aplicació Alumnes absents: Full de respostes etiquetat i marcat  sobre Quadern  centre

Horari de realització de les proves   10 de febrer, dimarts 8 h. 10h Presidents (aplicació informàtica) proves i fulls de respostes. criteris de correcció i proves corregides 9 a 10 h. Llengua catalana 10 a 11 h. Matemàtiques 11:30 a 12:30 h. Aranès (a l’Aran) 11 de febrer, dimecres Llengua castellana 10 a 11:15 h. Llengua estrangera (anglès o francès) NOU: una redacció

Assessorament correctors Els correctors que tinguin algun dubte en la correcció de l’expressió escrita de la competència lingüística, disposaran d’un assessorament. Les consultes s’enviaran a l’adreça de correu: prova_quarteso_csa.ensenyament@gencat.cat Assumpte del correu: correcció expressió escrita

Reclamacions Els centres poden fer reclamacions del 13 al 20 d’abril, mitjançant una instància dirigida al president de la comissió, on s’especificaran els quaderns dels quals es demana revisió, justificant-ne els motius. No s’admetran sol·licituds de revisió genèrica i indiscriminada (grups sencers, tots els del centre, tots els d’un corrector determinat...). El president classificarà les reclamacions en tres grups: Errors mecànics en la introducció de les puntuacions. El president els notificarà al CSASE. Errors en la correcció. El president encarregarà al professor corrector que repari les mancances i comunicarà al CSASE els canvis que se’n derivin. Disconformitat amb les qualificacions. El president tramitarà al CSASE les instàncies i els quaderns dels quals es demana revisió. El CSASE assumirà el procés de segona correcció. Les puntuacions de la segona correcció seran definitives i poden ser més elevades o més baixes que les de la primera correcció. Les notificacions dels presidents al CSASE relacionades amb les reclamacions es faran a: prova_quarteso_csa.ensenyament@gencat.cat, abans del dia 6 de maig. El CSASE comunicarà als centres els resultats de les reclamacions abans que acabi el curs.

Consultes i incidències Totes les consultes sobre l’aplicació informàtica, llistes d’alumnat o incidències tècniques, s’adreçaran al Servei d’Atenció Unificat (SAU): sau.ensenyament@gencat.cat, o bé al telèfon 900 82 82 82 (4).   Les incidències sorgides durant el procés general de les proves s’adreçaran al Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu: prova_quarteso_csa.ensenyament@gencat.cat Els presidents de les comissions adreçaran les consultes sobre la gestió de les comissions als inspectors referents dels territoris i, si escau, a la Subdirecció General d’Inspecció Educativa: inspeccio_sgie.educacio@gencat.cat Al Portal de centres, públics i d’altres titularitats, del Departament d’Ensenyament hi ha informacions i avisos sobre les incidències i consultes més freqüents.