LA NEGOCIACIÓ 1 – Concepte. 2- Col.lectius de la negociació.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

Diapositiva de presentació
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
CONVOCATÒRIES ACCD 2011.
UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
JOC EXPERIMENTAL Parteix de TEORIES DE GOLDSCHMIED
Les bones pràctiques per a la educació en família
Estratègia de Xarxes Socials
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Tècniques de negociació
L’Expressió escrita.
Com a element simbòlic comptarem amb la figura de "l‘ atrapa-somnis":
UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Presentació de Kickoff
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
Projecte d’Itineraris Formatius
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
Pla de Gestió de la Diversitat de Manlleu (PGDM)
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Tècniques de negociació
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Grups interactius a L’Esquitx
Situacions creades a partir dels materials naturals
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
El màrqueting i els seus elements
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
SOBREEXCITABILITAT EN NENS AMB ALTES CAPACITATS
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Catàleg de llocs de treball del CPNL
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
“Els Managers fan el mateix arreu el món
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Aportacions amb més d’una menció en els Pòsters. Pòsters=14.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Tècniques de negociació
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
El Treball de Recerca.
Coneixement del medi natural
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
LA GESTIÓ AMBIENTAL Maria Mañanet i Enric Espinosa
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

LA NEGOCIACIÓ 1 – Concepte. 2- Col.lectius de la negociació. 3- Qualitats del bon negociador. 4 – Posició davant la negociació 5 – Etapes del procés negociador. 6 – Funció de les preguntes en el procés de la negociació 7 – La importància del factor temps. 8 – Les situacions difícils. 9 – La negociació en equip. 10- Consells finals.

1- Concepte negociació La negociació és un procés mitjançant el qual dues parts, amb posicions i objectius diferents, tracten d’arribar a un acord satisfactori per totes dues.

2 -Col.lectius i tipus de negociació D’organització i gestió(relacions internes) Comercials(externes) Legals(en conflictes de normes) Socials(entre treballadors i empresa) Interpersonals(dues persones) Grupals(entre grups) Directa(els negociadors defensen els seus propis interessos) Delegada(defensen interessos d’aquells que representen) Competitiva(postures fortes). Integradora(la negociació s’estableix en termes de col.laboració)

Col.lectius Clients Proveïdors Caps Superiors. Subordinats.

Interessos dels col.lectius. INTERESES DE LOS CLIENTES PERSONALS: CORPORATIUS: 1. MOTIVACIÓ 1. PRIORITAT 2. PERCEPCIÓ: 2. VALORACIÓ: 3. NECESSITAT 3. TEMPS:

Qualitats del bon negociador Aspectos negativos: Inflexibilitat. Emotivitat. Tendencia a discutir. Por a assumir riscos. Ingenuitat. Aspectes positius: Persuasió. Confiança en si mateix. Educació. Paciència. Capacitat de decisió. Sentit oportunitat. Observació. Comunicació. Creativitat. Tranquilitat. Mentalitat oberta. Realisme.

Models de negociació MODEL POSICIONAL És el model clàssic de negociació i consisteix en conèixer totes les posicions de l’oponent, abans de trobar punts d’acord MODEL DE PRINCIPIS (Model Harvard, aporta una visió creativa de la negociació i permet al negociador situar-se en una posició diferent a la d’amic o enemic

Posicions inicials 1. Que todos ganen. 3. Que todos pierdan POSICIONES INICIALES VENTAJAS DESVENTAJAS 1. Que todos ganen. - Negociación fluida. - Colaboración entre las partes. - Ahorro de tiempo. - Implica gestionar adecuadamente las concesiones, es decir, ceder ante determinados objetivos que se hubiesen planteado al principio. 2. Que sólo ganes tú. - Logro de todos los objetivos planteados inicialmente. - Riesgo de no llegar a ningún acuerdo. 3. Que todos pierdan - Perjudicar al rival. - No obtener ningún beneficio (excepto el perjuicio del rival).

Negociació per principis

Etapes de la negociació PREPARACIÓ TEMPTEIG PROPOSTES DISCUSIÓ, CONTRAPARTIDA I CONSENS 1-Definició objectius. 2-Disseny pla estratègic. 3-Elecció tàctica. 4 -Organització sessió 1-Primera fase negociació. 2-Funció:descobrir l’estat d’ànim. 3-Cal Observar. 4- Cal interpretar ACORD En tàctica cooperativa 1-Regatiex. 2-Llançament d’hipòtesi. 3-Agrupament de propostes. 4-Confirmació dels termes 5-Última oferta. 1-Posició ferma. 2 – Debilitar la posició contrària. 3- Cerca una zona de trobada. QUI REB LA PROPOSTA QUI FA LA PROPOSTA -Anotar el contingut per estudiar-lo. -Escoltar atentament. -No deixar veure l’interés. -No donar respostes tancades. -No despreciar les idees de l’altre part. -Si la primera proposta es bona, acceptar-la. -Presentar la proposta oportunament. -Que sigui clara. -Presentar-la fredament. -Que siguin flexibles. -Plantejar-la en forma de tampteix

Funció de les preguntes Funció d’informació Funció d’atenció. Funció d’Interés. F. Demostració F. Acció-tancament