Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Programa de Transició Escola Treball
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
LES MANCANCES A LA DOCÈNCIA DE LA UPC EN EDUCACIÓ PER A UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ SOSTENIBLE Raúl Velasco Fernández Consell de l’Estudiantat de la UPC.
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Presentació del curs acadèmic
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
L’Expressió escrita.
COMISSIÓ TÈCNICA DE SALUT A TOTES LES POLÍTIQUES (PINSAP)
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Experimentam amb la ciència
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Pla estratègic de recerca 2005/2008. Universitat de Barcelona
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Itineraris curriculars simultanis Bellaterra, 20 de novembre 2015
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Glòria Durban, Anna Blasco Olivares (2010)
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
El màrqueting i els seus elements
Objectiu Educatiu Trienni
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Presentació BATXILLERAT
Serveis de Formació.
Coneixements i idees previs
IV JORNADES DOCTORIALS
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Formació per als equips directius d’educació secundària
Gestió participativa dels projectes de centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
CRAI: Unitat de Recerca
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
En aquest tema veurem els apartats següents:
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
expansió internacional
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Coneixement del medi natural
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Transcripción de la presentación:

Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili XVI Jornades Tècniques d’Entitats de Base Associativa Universitat i RSE: com podem ajudar? Dolors Setó Pamies Universitat Rovira i Virgili Poblet, 15 de Novembre de 2012

Responsabilitat Social RSE, RSC, Sostenibilitat... Partim dels conceptes de … Ètica Responsabilitat Social RSE, RSC, Sostenibilitat...

MODELS DE GESTIÓ TRADICIONALS Això implica canvis… MODELS DE GESTIÓ TRADICIONALS Benefici UNA NOVA FORMA DE FER EMPRESA Benefici Persones Medi ambient

L’EMPRESA RESPONSABLE Això implica canvis… MODELS DE GESTIÓ TRADICIONALS Benefici UNA NOVA FORMA DE FER EMPRESA: L’EMPRESA RESPONSABLE

UN NOU CONTEXT UNA NOVA REALITAT UNA NOVA SOCIETAT... Per què aquests canvis? UN NOU CONTEXT UNA NOVA REALITAT UNA NOVA SOCIETAT...

juga la universitat en aquest nou context? Ens preguntem… Quin paper juga la universitat en aquest nou context?

Universitat i RSE: com podem ajudar? Qualsevol canvi significatiu cap a la responsabilitat social, la ostensibilitat i l’ètica passa per implicar a les institucions que actuen directament com elements inductors dels comportaments de les persones i de les organitzacions: les institucions acadèmiques. Les institucions acadèmiques ajuden a formar les actituds i les conductes dels líders empresarials mitjançant l’educació, la recerca i la transmissió de nous valors i idees (United Nations Global Compact, 2007).

Universitat i RSE: com podem ajudar? En aquest sentit... L’any 2002, Nacions Unides va declarar la Década de la Educación para el Desarrollo Sostenible (2005-2014): l’educació és la clau per al desenvolupament sostenible. repensar i revisar l’educació, des de l’escola fins a la universitat, prestant una atenció especial a l’adquisició de coneixements, competències i valors relacionats amb l’ètica, la RSE i la sostenibilitat. … que permeti crear creixement econòmic i un futur sostenible per a les persones i el planeta.

DOCÈNCIA Universitat i RSE: com podem ajudar? La Universitat juga un paper clau a través de 3 eixos: DOCÈNCIA

RECERCA Universitat i RSE: com podem ajudar? La Universitat juga un paper clau a través de 3 eixos: RECERCA

TRANSFERÈNCIA DE CONEIXEMENT Universitat i RSE: com podem ajudar? La Universitat juga un paper clau a través de 3 eixos: TRANSFERÈNCIA DE CONEIXEMENT

DOCÈNCIA Universitat i RSE: com podem ajudar? La Universitat juga un paper clau a través de 3 eixos: DOCÈNCIA

Universitat i RSE: com podem ajudar? Per què? Els futurs directius y professionals “socialment responsables” que amb tant d’interès reclama la nostra societat, estan en aquests moments formant-se a les aules de les nostres universitats. Proporcionar als estudiants els coneixements i les competències necessàries en l’àmbit de la RSE / Sostenibilitat/ Ètica ...integració en el currículum de les diferents titulacions universitàries

Universitat i RSE: com podem ajudar? Per què? Importància de la INCORPORACIÓ DE CONTINGUTS relacionats amb l'Ètica, la RSE i la SOSTENIBILITAT en la formació universitària. Per provocar un canvi en les actituds, i els comportaments: …les responsabilitats de l’empresa cap als seus grups d’interès; responsabilitats econòmiques, socials i mediambientals; comportament ètic; la relació empresa-societat,…

Universitat i RSE: com podem ajudar? Estratègies d’integració en el currículum: Assignatures específiques / assignatures no específiques Assignatures optatives / assignatures obligatòries. Enfoc unidisciplinar / enfoc multidisciplinar. Distribució temporal dels continguts per cursos, etc. Però també... Estratègies d’integració extra-curriculars Activitats de campus Jornades, seminaris Voluntariat, etc.. Transmissió de nous valors, idees,..

Universitat i RSE: com podem ajudar? Quina és la situació actual a les universitats espanyoles? Setó et al (2011): “CSR in Management Education: current status in Spanish universities”, Journal of Management & Organization, Vol. 17 (5), 604-620. Algunes dades... Un 75 % de les universitats inclouen continguts de RSE en l’itinerari curricular dels seus estudiants d’ADE a través d’algun tipus d’estratègia. El 18 % de les universitats inclouen una assignatura específica de RSE en l’itinerari curricular. Les assignatures específiques de RSE tenen caràcter optatiu en les universitats públiques. La tendència generalitzada és la incorporació dels continguts de RSE en assignatures no específiques, seguint un enfoc d’integració transversal.

Universitat i RSE: com podem ajudar? RECERCA

Universitat i RSE: com podem ajudar? Generació de coneixement en l’àmbit de la Responsabilitat Social, la Sostenibilitat i l’Ètica. Mitjançant la recerca, pot avançar el coneixement en aquest àmbit. Realització d’estudis i projectes Publicació d’articles científics. Col·laboració amb investigadors de diferents universitats Creació de grups de recerca ... que permeti donar respostes als interrogants existents

TRANSFERÈNCIA DE CONEIXEMENT Universitat i RSE: com podem ajudar? TRANSFERÈNCIA DE CONEIXEMENT

Universitat i RSE: com podem ajudar? I per acabar... La Universitat juga un paper clau en promoure la RSE, mitjançant la formació que ofereix al seus alumnes, la generació de coneixement i la seva transmissió a la societat. Necessitat de potenciar encara més els continguts de RSE en la formació universitària, utilitzant metodologies d’aprenentatge efectives. Importància de la integració dels valors de la RSE tant dins com fora de l’aula. Importància d’impulsar la recerca en l’àmbit de la RSE. Importància d’impulsar la col·laboració universitat-empresa-adiministració en projectes d’interès comú en l’àmbit de la RSE.

Universitat i RSE: com podem ajudar? A la nostra Universitat... Grup de recerca RESET: REsponsabilitat social, Sostenibilitat i Ètica empresarial UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI http://www.fundacio.urv.cat/

Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili XVI Jornades Tècniques d’Entitats de Base Associativa Universitat i RSE: com podem ajudar? Dolors Setó Pamies Universitat Rovira i Virgili Poblet, 15 de Novembre de 2012