CANTATA : LA NIT DELS MALSONS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

Els bebes Tothom diu que son molt bufons però quant es fan grans son molt pesats.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
La Terra.
DECÀLEG D’HÀBITS SALUDABLES A L’ESCOLA
El Pare Claret és un regal per a tots
REUNIÓ INFORMATIVA.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Espero que aquesta petita aventura us permeti conèixer una mica més els nens que, com jo, tenen 3 anys.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
DIADA DE La pau i la no violència.
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Un test per pensar... Materials de
Matemàtiques 3er E.S.O..
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
vista pels nens i nenes de 2n
DIADA DE LA PAU A SJO.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
L’AIGUA A LA NATURA.
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LA VIDA DE LES PERSONES.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
El repte d’incloure Recursos i estratègies
BIODIVERSITAT A L’HORT
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Interacció escola - entorn.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Viatgem per Llinars i els seus voltants
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Som humans. Per això a vegades….
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

CANTATA : LA NIT DELS MALSONS MÚSICA: ÀLEX MARTÍNEZ TEXT: MARTA BUCHACA DIRECCIÓ MUSICAL: ELISENDA CARRASCO I RIBOT JOSEP PRATS CURS 2016-2017

LES PORS DEL DOFÍ Escola el Dofí Premià de Mar Llúcia Ventura i Vargas 3 Les pors LES PORS DEL DOFÍ Escola el Dofí Premià de Mar Llúcia Ventura i Vargas

Objectiu del treball L'Objectiu d'aquest treball és, a partir de la Cantata d'enguany “La nit dels malsons”, treballar el tema de la por com a emoció que té tot ésser humà i, per tant, emoció lícita. També oferir alguns recursos per a poder fer front a les diverses pors.

Què són les pors? Preguntem als nens i nenes de sisè i ens contesten.

RESPOSTES DELS ALUMNES La por és una emoció, sensació, sentiment, malestar... que tenen les persones humanes. És una sensació que no li agrada a ningú. Et pot fer cridar, espantar-te, posar-te nerviós, plorar, suar... En algunes ocasions t'impedeix fer les coses que vols. Tothom té por, hi ha pors diferents. Les pors són molt difícils de superar. Normalment tenim més por quan som petits i de grans ho anem superant una mica.

LES PORS DE SISÈ Por a la foscor. Por a estar sol. Por a què desapareguin els pares. Por al fracàs a l'institut. Por al Bulling. Por als pallassos. Por a fer el ridícul davant els companys.

LES PORS DELS NOSTRES COMPANYS DE VIDA Preguntem, per mitjà d'una enquesta, sobre les pors de les persones. Enquesta des de P-3 a 6è Enquesta als pares dels nostres alumnes Enquesta als professors del centre

ENQUESTA SOBRE LES PORS   EDAT: SEXE: 1.- Tens alguna por? 2.- A què tens por? 3.- Quan tens por, què fas? 4.- T’agradaria superar la por que tens?    5.- Has superat alguna por que hagis tingut? 6.- Creus que tothom té por? 7.- Pels majors de 12 anys: Tens les mateixes pors que les que tenies de petit?

TENS POR?

DEFINIM LES PRÒPIES PORS Un cop hem vist que tots tenim pors, volem fer una reflexió més profunda sobre les pròpies pors. Entendre que hi ha pors que no es volen manifestar en veu alta per vergonya... Sempre actitud de respecte.

El buidatge i tractament de les enquestes, l’han realitzat els alumnes de Cicle Superior. Aquest treball ha format part del nou enfoc de l’àrea de matemàtiques que estem iniciant com a Claustre.

Què ens provoca “por”? Analitzar en grup, les causes de les nostres pors. Hem d'arribar a veure que són generades per nosaltres mateixos. Veure l’evolució de les pors segons l’edat: comencem tenint més pors de monstres… que estan en el món imaginari i, amb el pas del temps, les pors són elements reals.

QUÈ FEM AMB LES NOSTRES PORS A l’enquesta, hem preguntat també sobre les accions que fem per superar les nostres pors. Dedicarem unes quantes tutories a parlar sobre les mesures més efectives: cal tendir a valorar més aquelles accions que no eviten la por sinó que ajuden a fer-li front.

QUÈ FEM QUAN TENIM POR? CURS SOLUCIÓ MÉS COMÚ EI – 3 Anar amb els pares, amagar-se o marxar EI – 4 EI – 5 Primer Amagar-se o marxar, anar amb els pares Segon Tercer Amagar-se o marxar, relaxar-se Quart Amagar-se o marxar, Cridar o plorar Cinquè Sisè Amagar-se o marxar, posar-se nerviós Mestres Relaxar-se, Pensar en coses boniques Pares Relaxar-se, Pensar en coses boniques

Entretenir-se fent una altra cosa Afrontar-la D’ALTRES SOLUCIONS Beure aigua Entretenir-se fent una altra cosa Afrontar-la Comprovar que tot està bé Escoltar música Resar Buscar algú per parlar-ne -

Tutories: Parlar de totes les solucions que podem aplicar, però allò que és important és intentar fer front a les nostres pors i especialment lluitar perquè no limitin la nostra vida.

VIU LA VIDA SENSE POR Com cada any, tota l’escola (de P-3 a 6è) aprenem una de les cançons de la Cantata de cada curs. És una bona manera que tota l’escola conegui Cantània i el que representa. Aquest curs hem triat “Viu la vida sense por” perquè ens ajudi a afrontar les nostres pors amb alegria i, molt important, amb música.

POR I ART Quin color té la por? Expressarem plàsticament la nostra percerpció de la por a través del color. Cada alumne haurà d’omplir un full fent servir els colors que cregui que representen les seves pors. Mentre els alumnes fan aquesta activitat, escoltarem la cançó “La nit dels malsons” de la Cantata d’aquest any.

EXPOSICIÓ DEL TREBALL REALITZAT Per la setmana cultural es muntarà una exposició a la sala gran de l’escola. Amb el títol “Les pors del Dofí” s’exposaran els resultats, les conclusions de l’enquesta i, sobretot, es recrearan els recursos que podem fer servir per fer front a les nostres pors. Com cada any, clausurarem la setmana cultural amb música. Tota l’escola cantarem la cançó “VIU LA VIDA SENSE POR” amb l’atrezzo i la coreografia que ens ha proposat la direcció escenogràfica de l’Auditori.

PROCÉS DEL TREBALL

DEFINIR VEURE L'ABAST COMPRENDRE I ACCEPTAR ACTUAR REFLEXIONAR

DEFINIR: Saber què és. VEURE L'ABAST: Qui té por, quantes persones DEFINIR: Saber què és VEURE L'ABAST: Qui té por, quantes persones? COMPRENDRE I ACCEPTAR: entendre la por com a emoció lícita ACTUAR: fer front amb els recursos disponibles REFLEXIONAR: entendre que cadascú crea les pròpies pors i, per tant, cadascú les pot foragitar.

“La por és la meva companya més fidel, mai m’ha enganyat per anar-se’n amb un altre” Woody Allen. “La por és el principi de la sabiduria” François Mauriac. (Escriptor Francès ,1885-1970). “Les pitjors mentideres són les nostres pròpies pors”. (Rudyard Kipling , 1865-1936).

Fi !