Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

e-health i terciarisme
Gestor Integrat de Referències
L’AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Equacions amb dues incògnites.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Salut mental i prevenció
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
INDICADORS INDICADORS.
PETITS REPORTERS Títol.
de qualitat a l’administració local
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
Els Valors de l’Excel·lència: bases de les organitzacions
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
Taula de debat Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció a les persones amb dependència Jornada Qualitat dels serveis, un repte per la sostenibilitat.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Presentació de la Guia per a la identificació i
SALUT MENTAL.
Grups interactius a L’Esquitx
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
El màrqueting i els seus elements
SALUT MENTAL.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
3.- Principis de millora educativa. Gestió per processos
Concurs bíblic: La Bíblia font de valors humans i socials.
Cap a l’FCT en els cicles LOE
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
Les Franqueses, setembre 2007
Serveis de Consultoria
Pla Integral de Salut Mental
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Propostes de millora en el GIR
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017

CONCEPTES FONAMENTALS

Què entenem per qualitat? Diccionari de la Llengua Catalana trobem, entre d’altres definicions aquesta: “conjunt de propietats que constitueixen la manera d’ésser d’una persona o cosa. Exemple: aliments de bona qualitat” Comitès ISO defineixen la qualitat com “Grau en el que, un conjunt de característiques (allò que la fa diferent) inherents compleixen amb els requisits”. QUALITAT, a les nostres entitats, és quan complim amb allò pel que hem format la nostre entitat i satisfem les expectatives d’aquelles persones que formen part de la nostre entitat, del nostre entorn. Crec que seria convenient tenir una mica de discussió en aquest tema. Hem d’estar tots d’acord perquè si no no arribarem al mateix “port” tots. Qualitat és: Fer les coses bé a la primera Oferir al client allò promès Identificar, acceptar, satisfer i superar contínuament les expectatives i necessitats de les parts interessades Gestió optima del recursos Conceptes fonamentals

Què entenem per model de qualitat? Els models de qualitat són referències que les organitzacions utilitzen per millorar la seva gestió. Els models, a diferència de les normes, no contenen requisits que han de complir els sistemes de gestió de la qualitat sinó directrius per a la millora. Existeixen models de qualitat orientats a la qualitat total i l'excel·lència, models orientats a la millora, models propis de determinats sectors i fins i tot models de qualitat que desenvolupen les mateixes organitzacions. Crec que seria convenient tenir una mica de discussió en aquest tema. Hem d’estar tots d’acord perquè si no no arribarem al mateix “port” tots. Qualitat és: Fer les coses bé a la primera Oferir al client allò promès Identificar, acceptar, satisfer i superar contínuament les expectatives i necessitats de les parts interessades Gestió optima del recursos Conceptes fonamentals

I sí, el model és quantitatiu Per què ens cal? Per donar coherència i visió integrada de la gestió   Per tenir una ajuda a no oblidar res   Per tenir un llenguatge comú interna i externament   Per conèixer el nostre estat actual en gestió   Com a guia inspiradora per a la millora continua ... I sí, el model és quantitatiu Crec que seria convenient tenir una mica de discussió en aquest tema. Hem d’estar tots d’acord perquè si no no arribarem al mateix “port” tots. Qualitat és: Fer les coses bé a la primera Oferir al client allò promès Identificar, acceptar, satisfer i superar contínuament les expectatives i necessitats de les parts interessades Gestió optima del recursos Per mesurar els avenços i millores aconseguides Per poder comparar la nostra gestió amb la d'altres Conceptes fonamentals

PRINCIPIS CLAUS S’han identificat 7 principis de gestió de la qualitat que poden ser servir la direcció d’una entitat per conduir a la seva organització cap a la millora continua. Conceptes fonamentals

Comprendre les seves necessitats i expectatives. 1. ORIENTACIÓ AL CLIENT Comprendre les seves necessitats i expectatives. Fer una prestació a la seva mida. Gestionar bé la informació dels clients. Crec que seria convenient tenir una mica de discussió en aquest tema. Hem d’estar tots d’acord perquè si no no arribarem al mateix “port” tots. Qualitat és: Fer les coses bé a la primera Oferir al client allò promès Identificar, acceptar, satisfer i superar contínuament les expectatives i necessitats de les parts interessades Gestió optima del recursos Conceptes fonamentals

Amb la política i estratègia 2. LIDERATGE DE LA DIRECCIÓ COMPROMÈS Lideratge compromès: Amb la qualitat Amb la missió i la visió Amb la política i estratègia Amb la capacitat organitzativa i operativa Conceptes fonamentals

Amb valors de treball (esforç, honestedat, etc) 3. COMPROMÍS DE LES PERSONES Amb valors de treball (esforç, honestedat, etc) Amb competència professional Amb realització psicològica (reconeixement, participació, ...) Conceptes fonamentals

Definir els processos Normalitzar-los Controlar-los Avaluar-los 4. GESTIÓ PER PROCESSOS Definir els processos Normalitzar-los Controlar-los Avaluar-los Millorar-los Conceptes fonamentals

5. GESTIÓ DE LES RELACIONS Definir la qualitat que necessitem. Seleccionar els millors proveïdors segons els nostres recursos. Arribar a acords de treball. Controlar les comandes i els productes o serveis rebuts. Avaluar l’aliança. Actuar en conseqüència. Conceptes fonamentals

Mesurar els resultats del servei. 6. PENDRE DECISIONS AMB DADES Mesurar els processos. Mesurar els resultats del servei. NO POTS CONÈIXER EL QUE NO MESURES. NO POTS GESTIONAR EL QUE NO CONEIXES. NO POTS MILLORAR EL QUE NO GESTIONES. Conceptes fonamentals

Es basa en el cicle de Deming: Planificar (Plan) Desenvolupar (Do) 7. MILLORA CONTINUA La millora contínua és una eina que afavoreix un creixement estable i consistent en tots els segments d’un procés o un conjunt de processos, dirigit a augmentar la seva eficiència i eficàcia. Es basa en el cicle de Deming: Planificar (Plan) Desenvolupar (Do) Comprovar (Check) Millorar (Act) Conceptes fonamentals

DIFERENTS MODELS

ISO 9001:2015 Models de Qualitat

EFQM Models de Qualitat

Altres models del sector Els esquemes de certificació de servei referits a les normes de la família UNE 158000: Per als serveis prestats en centres residencials UNE 158101 Centres de dia / nit UNE 158201 Ajuda a domicili UNE 158301 Teleassistència UNE 158401 Estan concebuts per regular de forma homogènia aspectes de les instal·lacions, l'equipament, la prestació del servei, la informació i comunicació dels usuaris, la contractació dels serveis, els protocols d'atenció higiènic-sanitarii psicosocial, els recursos humans i la gestió de la qualitat, per establir les bases d'un sistema de serveis que generi confiança en la societat. Models de Qualitat