Escola de Karate do Salvador Àlvarez

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

Centre d'Hàbits Saludables
Mètodes d’entrenament de la força
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Un programa d'educació per a la pau a les escoles
Programa de Transició Escola Treball
BAUHAUS, una escola d’art
Salut mental i prevenció
Podeu posar una foto del vostre centre
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Una experiència a sisè de Primària
REUNIÓ INFORMATIVA.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
L’INFANT CAPAÇ 25 Aniversari CRP Vilafranca
La reproducció dels animals
L’Advent és el temps litúrgic de preparació del Nadal. Són 4 setmanes.
Éssers vius i éssers inerts
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
DIADA DE La pau i la no violència.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Un programa d'educació per a la pau a les escoles
EL RATPENAT Fet per: Mario Pinto, Raúl García, Kevin Lopez, Coral Moya i Rebeca Lopez.
Reunió final de curs juny del 2018
Un test per pensar... Materials de
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
L’ABRAÇADA ÈS SALVADORA DE VIDES
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Grups interactius a L’Esquitx
ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?
DIADA DE LA PAU A SJO.
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LA VIDA DE LES PERSONES.
Joan XXIII és una escola associada a la UNESCO
15 de novembre Dia sense alcohol
XIII a Setmana de la solidaritat
BIODIVERSITAT A L’HORT
Les taules de multiplicar
Somnis d‘infant.
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Interacció escola - entorn.
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
Remeis UAB. Vall d’Hebron.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
2n de primària Curs Escola La Serreta.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
ESCOLA DE PARES I MARES DE L’IES VALLVERA
La vulneració dels drets socials
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
EL QUADRAT LES MARIETES.
Reunió final de curs juny del 2018
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Escola de Karate do Salvador Àlvarez Club Karate Sant Cugat Escola de Karate do Salvador Àlvarez Goju Ryu - Okinawa

KARATE DO, REMEI I PREVENCIÓ Són moltes les agressions que pateix el nostre cos i la nostra ment durant el dia. Aquesta pressió afecta al bon desenvolupament dels més joves, per aquest motiu cal preparar-los per poder fer front als obstacles que ens ofereix la vida. No només per superar-los sinó per aprendre i créixer mentre ho fan.

Problemes físics Transtorns psicològics i de conducta Per aquest motiu la disciplina marcial és un mètode que integra elements físics i psicològics que permeten prevenir trastorns diversos, i fins i tot, corregir-los. Alguns dels problemes més habituals als que un jove pot enfrontar-se, i que li poden suposar dificultats per a relacionar-se amb els demés o créixer amb normalitat són: Problemes físics (psicomotrius, biomecànics i fisiològics) Transtorns psicològics i de conducta Al karate hi podem trobar la solució a aquests problemes a partir de diferents aspectes que es potencien amb un entrenament continuat:

Trastorns psicològics i de conducta Solució Hiperactivitat Concentració – Autocontrol Nerviosisme Canalitzar energia - Autocontrol Falta d’atenció (TDAH) Concentració Depressió Alta autoestima - Esperit de superació Conducta violenta Respecte – Diàleg Desobediència Acceptació de normes Inseguretat Major seguretat Immaduresa - “passotisme” Maduresa - Serietat - Valorar l’esforç Dificultats en les relacions socials Respecte - Seguretat Excés de timidesa i ser excessivament introvertit Major seguretat

(psicomotrius, biomecànics i fisiològics) Problemes físics (psicomotrius, biomecànics i fisiològics) Solució Bilateralitat alterada Simetria Problemes d’orientació Treball espaial Poca coordinació Simetria - Assimetria Manca d’equilibri Exercicis tècnics específics Poca flexibilitat Estiraments Mal d’esquena Estiraments - Compensació Condicionament físic inadequat (obesitat, poc desenvolupament muscular...) Força, velocitat, resistència, flexibilitat... Insuficiència respiratòria o cardiovascular Resistència Problemes de creixement Exercici físic i hàbits saludables Desajustos hormonals Condicionament físic equilibrat

A més dels aspectes que es treballen al dojo i que mica en mica els més joves van interioritzant, cal tenir en compte que l’entorn en el que l’infant passa més temps és a casa i a l’escola, i les persones que més intervenen en el seu desenvolupament són els pares, els mestres i els companys. Per aquest motiu, per a garantir l’èxit ens cal tenir-los a tots en compte i treballar conjuntament. Per altra banda, cal insistir en treballar aspectes bàsics com l’alimentació, la higiene i els hàbits saludables. L’educació no és només als llibres, és elemental oferir-los les eines necessàries per a que ells trobin el seu camí.