Tallers d'Educació Financera

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

MILLORA DE LA REVISTA DE L’ESCOLA
Intercanvi terapèutic en atenció primària.
ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Experiències en la tutorització d'habilitats transversals
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
Els plans locals d’inclusió social, estat de la qüestió
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
Recursos Informàtics en Història
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Anàlisi econòmica i financera
La Planificació estratègica Territorial. De l’estratègia a l’Acció
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Noves metodologies formatives
L’informe de laboratori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
17a ESCOLA D’ESTIU DEL VOLUNTARIAT 2016
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Presentació de la Guia per a la identificació i
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Tutora: Eloisa Lorente
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Ateneu de Dades: Laboratoris ciutadans de dades
Programa Centres Ecoambientals
Biosis Previews® Objectiu i Metodologia
Participació electrònica a:
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Joan XXIII és una escola associada a la UNESCO
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
El teu esforç, la seva energia
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
Resum de resultats Enquesta als participants en els Cercles de comparació intermunicipals Octubre de 2018 Grandària del municipi 503 Fins a habitants.
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
PROTOCOLS DE XARXA Regles i especificacions tècniques que han de seguir els dispositius connectats a la xarxa per poder comunicar-se El protocol més utilitzat.
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
El Treball de Recerca.
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Convivència i Mediació Escolar
Desenvolupament d'una aplicació web per a viatgers
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
Transcripción de la presentación:

Tallers d'Educació Financera Xarxa de municipis del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre per a la cooperació en el Desenvolupament i l’Acció Social Xavier Coca – 2010

Objectius Apropar el coneixement financer bàsic a les families en l'educació no formal. Fomentar la comptabilitat familiar i l'elaboració de pressupostos personals. Reforçar les reflexions en les decisions particulars. Participar d'activitats concretes per facilitar la resolució de problemes econòmics.

Tallers Model mitjançant l'elaboració de Tallers en grup. Marcar previament uns objectius a assolir a cada taller. Delimitar previament el temps dels tallers i la forma de realització. Formar formadors que puguin efectuar els tallers a la xarxa de municipis.

Tallers

Format dels tallers Presentació del taller Objectius del taller Funcionament del taller Inici del taller Desenvolupament del taller Finalització i conclusions Material a emprar

Format dels tallers

Format dels tallers

Funcionament dels tallers Els tallers consten d'un esquema fixe: Inici del taller: abans d'iniciar el taller es faran una sèrie de preguntes als participants per focalitzar l'aprenentatge. Desenvolupament del taller: realització del taller en grup. Finalització i conclusions: de forma participativa es parla dels temes tractats i de l'aprenentatge. Material a emprar.

Inici del taller

Desenvolupament del taller

Desenvolupament del taller

Desenvolupament del taller

Finalització i conclusions

Material a emprar

Material a emprar

Per als formadors Els formadors rebran un material específic per dur a terme els tallers d'Educació Financera. Els formadors rebran recomanacions respecte les diferents situacions que es puguin generar durant el taller. Els tallers estan creats de forma que donin independència al formador per adaptar-se a les circumstàncies de cada grup.

Per als formadors

Per als formadors

Per als formadors

Qüestionari de satisfacció Per poder avaluar l'utilitat dels tallers així com prendre nota de possibles millores oferirem als participants un qüestionari de satisfacció.

Qüestionari de satisfacció

Conclusions Els tallers d'Educació Financera pretenen apropar de forma senzilla i dinàmica l'importància pel ciutadà de les finances i la presa de decisions en els àmbits personal i familiar. El format de tallers pretèn ser participatiu i que cada formador pugui adoptar els tallers a les situacions que jutgin de major valor afegit.

Gràcies