OPCIONS METODOLÒQIQUES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
Advertisements

ESTRATÈGIES PER DESESENVOLUPAR LLENGUATGE EN L’ INFANT SORD
SISTEMES SCADA - Nèstor Sorlí Martínez de Oraà
RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
Ciència, tècnica i societat
Les competències i la coeducació
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
Xarxa Productes de la terra
Treball presentat per: Paula Rullán Sergio Torres Aina Iglesias
Podeu posar una foto del vostre centre
1 u n i t a t L’educador infantil.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
APRENENTATGE MULTINIVELL
JOC EXPERIMENTAL Parteix de TEORIES DE GOLDSCHMIED
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Les Llars d’Infants i/o Escoles Bressol
3a PART Interpretació de les experiències a partir del treball per al desenvolupament de les competències bàsiques Anàlisi de les experiències en clau.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Animació Intervinents a la maternal
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Les competències i la coeducació
1. L’empirisme de Locke 1.1. L’origen i la constitució del coneixement
PREPARACIÓ PROVES D’ACCÉS A GRAU MITJÀ 2017
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
USEE INSTITUT BAIX PENEDÈS NORD
JOCS VS PANTALLES.
Grups interactius a L’Esquitx
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Interacció escola - entorn.
Continuació: el temps II
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Els receptors i els òrgans dels sentits
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
BENVINGUTS !!!!.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
LA DEFINICIÓ I AVALUACIÓ D’OBJECTIUS ESTRATÈGICS I OPERATIUS:
Transcripción de la presentación:

OPCIONS METODOLÒQIQUES RECURSOS TÈCNICS O PEDAGÒGICS

En funció de…. EDAT dels infants. DISPONIBILITAT de recursos En funció de… .EDAT dels infants .DISPONIBILITAT de recursos .CONEIXEMENTS de l’educador sobre la tècnica

CENTRES D’INTERÈS MÈTODE PEDAGÒGIC QUE CONSISTEIX A ORGANITZAR ELS CONTINGUTS SOBRE LA BASE D’UN EIX CENTRAL TRIAT EN FUNCIÓ DE LES NECESSITATS I ELS INTERESSOS NATURALS DELS INFANTS. S’HAN DE PROGRAMAR DE MANERA GLOBAL PERÒ TENINT EN COMPTE LES TRES ÀREES DE TREBALL DEL CV: coneixement i autonomia personal, coneixement de l’entorn, comunicació i representació. FACILITAR LA MOTIVACIÓ AMB: Aparició d’alguna cosa diferent a l’aula Ambientar l’aula en relació al centre d’interès EL TEMPS Adequar-se a la motivació que mostrin els infants Temes delimitats pel calendari: nadal, carnestoltes,...

3 TIPUS D’ACTIVITATS: IMPORTANT! D’OBSERVACIÓ: UTILITZANT TOTS ELS SENTITS, FORMES, MIDA, COLORS, TEXTURES, OLORS, SABORS ASSOCIACIÓ I COMPARACIÓ: LLENGUATGE, RELACIONAR CONCEPTE-OBJECTES, DIFERÈNCIES, SEMBLANCES, ORDRE,... EXPERIMENTACIÓ: MANIPULACIÓ DIRECTE IMPORTANT! LES ACTIVITATS TREBALLADES S’HAN D’INCORPORAR A LES RUTINES I ACTIVITATS QUOTIDIANES. REPETICIÓ: PERMET SEDIMENTAR ELS DIFERENTS PROCESSOS MENTALS A PARTIR DE 18 MESOS