OPCIONS METODOLÒQIQUES RECURSOS TÈCNICS O PEDAGÒGICS
En funció de…. EDAT dels infants. DISPONIBILITAT de recursos En funció de… .EDAT dels infants .DISPONIBILITAT de recursos .CONEIXEMENTS de l’educador sobre la tècnica
CENTRES D’INTERÈS MÈTODE PEDAGÒGIC QUE CONSISTEIX A ORGANITZAR ELS CONTINGUTS SOBRE LA BASE D’UN EIX CENTRAL TRIAT EN FUNCIÓ DE LES NECESSITATS I ELS INTERESSOS NATURALS DELS INFANTS. S’HAN DE PROGRAMAR DE MANERA GLOBAL PERÒ TENINT EN COMPTE LES TRES ÀREES DE TREBALL DEL CV: coneixement i autonomia personal, coneixement de l’entorn, comunicació i representació. FACILITAR LA MOTIVACIÓ AMB: Aparició d’alguna cosa diferent a l’aula Ambientar l’aula en relació al centre d’interès EL TEMPS Adequar-se a la motivació que mostrin els infants Temes delimitats pel calendari: nadal, carnestoltes,...
3 TIPUS D’ACTIVITATS: IMPORTANT! D’OBSERVACIÓ: UTILITZANT TOTS ELS SENTITS, FORMES, MIDA, COLORS, TEXTURES, OLORS, SABORS ASSOCIACIÓ I COMPARACIÓ: LLENGUATGE, RELACIONAR CONCEPTE-OBJECTES, DIFERÈNCIES, SEMBLANCES, ORDRE,... EXPERIMENTACIÓ: MANIPULACIÓ DIRECTE IMPORTANT! LES ACTIVITATS TREBALLADES S’HAN D’INCORPORAR A LES RUTINES I ACTIVITATS QUOTIDIANES. REPETICIÓ: PERMET SEDIMENTAR ELS DIFERENTS PROCESSOS MENTALS A PARTIR DE 18 MESOS