La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

ESTRATÈGIES PER DESESENVOLUPAR LLENGUATGE EN L’ INFANT SORD

Presentaciones similares


Presentación del tema: "ESTRATÈGIES PER DESESENVOLUPAR LLENGUATGE EN L’ INFANT SORD"— Transcripción de la presentación:

1 ESTRATÈGIES PER DESESENVOLUPAR LLENGUATGE EN L’ INFANT SORD
LA COMUNICACIÓ I EL LLENGUATGE EN L’ INFANT SORD Marisol Afonso i Anna Leon

2 Comprovar el bon funcionament de la pròtesi.
El nen sempre ha de posar la pròtesi auditiva col.locada. Evitar el soroll de fons. Marisol Afonso i Anna Leon

3 Mantenir el contacte visual, posar-se al nivell del nen/a.
Facilitar la visió de la cara de manera clara i il·luminada. Marisol Afonso i Anna Leon

4 Valorar les vocalitzacions que faci el nen/a, amb expressions facials, somriures...
Imitar tots els sons que faci el nen/a (incloent la tos, el plor el riure...) Marisol Afonso i Anna Leon

5 L’ ALTERNÀNCIA COMUNICATIVA (ARA TU –ARA JO)
Moltes activitats Requereixen una alternància ( ara tu-ara jo) Ex: pasem la pilota, construim una torre junts, el nen emet sons vocàlics després la mare els imita. Marisol Afonso i Anna Leon

6 Alertar al nen/a de la presència d’un soroll.
Resaltar la presència d’un so amb onomatopeies i buscar la font sonora. Marisol Afonso i Anna Leon

7 La cullera, on és la cullera?
Pugem les escales…. Anomenar i verbalitzar els objectes i les accions que es realitzen. Reproduir les mateixes expressions i vocabulari en diferents situacions, llocs... Un, dos tres…. La cullera, on és la cullera? Marisol Afonso i Anna Leon

8 NO TOTS ELS JOCS ES COMPREN A LES BOTIGUES DE JOGUINES
Captar l’atenció del nen de manera atractiva, amagar els objectes o joguines, anar-les traient d’una caixa, etc. Es poden utilitzar els objectes i estris de casa. Marisol Afonso i Anna Leon

9 CANTAR CANÇONS . Acompanyant amb el gest i amb el moviment
. Utilitzant el ritme . Cantar unes mateixes cançons conegudes pel nen…deixar un espai sense dir res i esperar el gest, balboteig o paraula del nen per seguir la cançó. Marisol Afonso i Anna Leon

10 INTERPRETAR EL QUE DIU EL NEN I POSAR LLENGUATGE
Recollir els gestos i emisions del nen, i interpretar-los. S’han trencat els pantalons oh Marisol Afonso i Anna Leon

11 REPETIR PARAULES O FRASES DE LA VIDA DIÀRIA
EDUCACIÓ FÍSICA Acompanyant el gest: saludar, acomiadar-se… «hola, adèu, bon dia… Qui és? , on és? ADÈU BON DIA ! Marisol Afonso i Anna Leon

12 DESCOBRIR ELS SONS I SOROLLS DE CASA
Tocar l’objecte , per notar les vibracions i percebre millor el so Marisol Afonso i Anna Leon

13 Per conèixer l’ entorn que envolta al nen
DESCOBRIR ELS SONS I SOROLLS DEL CARRER Per conèixer l’ entorn que envolta al nen Marisol Afonso i Anna Leon

14 El.laborar el primer álbum de fotos
amb les persones i objectes més propers al nen/a

15 APROFITAR LES RUTINES I ACTIVITATS DIARIES PER A…
Repetir les mateixes paraules, frases, expressions... Els elements comunicatius del nen/s’aniran incrementant cada vegada més (l’atenció, la mirada, el gest, la paraula....) Marisol Afonso i Anna Leon

16 - Intentar parlar de persones i d’experiències presents, de les activitats que s’estan desenvolupant i que siguin d’interès del nen/a. ...EX: gent important (padrins, tiets...), noms de coses que li agraden... Les paraules es tornen a repetir en diferents contextos, que li ajudarà a consolidar el vocabulari i les estructures a poc a poc. Marisol Afonso i Anna Leon

17 DONAR TEMPS DE RESPOSTA AL NEN/A
L’adult ha de donar temps de resposta al nen/a i no ocupar el seu torn de paraula. Evitar les emissions i preguntes continues... Marisol Afonso i Anna Leon

18 ESCOLLIR ENTRE DUES OPCIONS
Per facilitar la comunicació, mitjançant el gest indicatiu i/o les primeres paraules, donar a escollir entre dues opcions. Marisol Afonso i Anna Leon

19 L’ ENTONACIÓ AJUDA A LA COMPRENSIÓ
-Cal ser expressius i utilitzar diferents entonacions en funció del moment. -Quan preguntem: Qui és?, Que ha passat? -Quan expressem sorpressa, alegria: Uff, quin susto!! -Quan neguem: no, no..aquí no es pot anar QUIN SOROLL! Què ha caigut! Marisol Afonso i Anna Leon

20 TENIR EN COMPTE les quatre “P”
SER PACIENTS: els nens petits necessiten temps i pràctica. SER PERSISTENTS : repetir per apendre. PREMIAR : Pel gest, per la vocalització, mitjançant un somriure. SER POSITIUS : Confiar que el nen pot apendre a comunicar-se, a parlar... Marisol Afonso i Anna Leon


Descargar ppt "ESTRATÈGIES PER DESESENVOLUPAR LLENGUATGE EN L’ INFANT SORD"

Presentaciones similares


Anuncios Google