de qualitat a l’administració local

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
Advertisements

PRESSUPOST 2017.
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
i el que no es pot avaluar
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
I transforma un llibre en un nou lector
El pla director per a equipaments escènics i musicals Xavier Cubeles
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Recordem què vol dir ser adolescent
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Estem on estem perquè és on hem arribat (no on ens han portat)
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
SESSIONS DE REFLEXIÓ PRÀCTICA PER A DIRECTORS I DIRECTORES
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
PONÈNCIA. Denuncies associades a PRL (psicosocials).
Presentació de Kickoff
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Evolució dels perfils professionals a logística
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Fecundació de l’eriçó de mar IES Narcís Oller. Valls
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
Jornada Cloenda Esports
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
DIADA DE La pau i la no violència.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
La gestió per valors Girona, 18 de febrer 2016.
La gestió per processos
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
El futur dels RRHH al sector públic
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Objectiu Educatiu Trienni
LIDERATGE D’EQUIPS INSCRIPCIÓ Inici: 04/07/2018 Fi: 18/07/2018 Horari:
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Com preparar una unitat per a l’avaluació
millora de la qualitat de l’ensenyament.
TECNOLOGIA.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Global Cook Service.
TEST DE L´EMPRENEDOR/A
Departamento de Pedagogia Aplicada
HABILITATS COMUNICATIVES
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
eina de gestió de la qualitat i de la comunicació interna
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
EL QUADRAT LES MARIETES.
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
un camí cap a la convivència i el diàleg
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Què fas a la universitat?
El nou Estatut de Catalunya
LA DEFINICIÓ I AVALUACIÓ D’OBJECTIUS ESTRATÈGICS I OPERATIUS:
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

de qualitat a l’administració local   Els lideratges de qualitat a l’administració local Javier Cisneros Coordinador de projectes estratègics 27 d’abril de 2006        

Per què ens comencem a preocupar per millorar? D’un servei o política públics ens preocupem per... ELS RESULTATS: No obtenim els que esperàvem ELS IMPACTES: No aconseguim els objectius de les nostres polítiques LA PERCEPCIÓ: No aconseguim que es valori positivament el que fem LA DESPESA: Estem gastant desproporcionadament RESULTATS Més eficàcia: planificar per objectius IMPACTES Hem de millorar! QUALITAT PERCEBUDA Satisfacció del ciutadà REAJUST PRESSUPOSTARI Més eficiència: més per menys NOTA: ens estem preocupant per la qualitat requerida, no de la percebuda (només en un cas) ni de la certificada.

Com la preocupació es converteix en decisió de millora? La direcció ho decideix ANÀLISI OBJECTIVA Alt descontent dels equips implicats PRESSIÓ INTERNA (endògena) Clam de la ciutadania PRESSIÓ EXTERNA (exògena) DECIDIM INICIAR UN PROCÉS DE MILLORA El processos de millora no es produeixen per si sols Com qualsevol increment d’ordre o racionalitat no són processos espontanis SÓN CANVIS QUE S’HAN DE LIDERAR

Per què s’han de liderar els canvis de millora? DECIDIM INICIAR UN PROCÉS DE MILLORA Decidim canviar la forma en què fem les coses Orientem la mirada cap a l’interior de les organitzacions (encara que la motivació vingui de l’exterior) Qui fa què i com ho fa (anàlisi de processos) Topem amb el factor humà NO SÓN PROCESSOS ESPONTANIS I a més en el cas de l’Administració: Cal fer-ho amb el mateix pressupost (o menys) Cal fer-ho amb els mateixos recursos humans SÓN CANVIS QUE S’HAN DE LIDERAR

Com es lideren els canvis de millora? LIDERATGE DE LA MILLORA: 1. Superar les resistències 2. Motivar per als canvis 3. Garantir el sosteniment futur dels canvis

1. Superar les resistències Resistència genèrica al canvi Resistència al canvi superficial Resistència a la feina extra = aliena + afegida Qüestionament de l’autoritat de qui lidera Resistència al compromís (carta de serveis /DPO) Resistència al control extern (auditoria) Resistència a la vinculació amb incentius econòmics Resistència cultura burocràtica: oblit del servei públic

Estratègies bàsiques per superar les resistències: Cercar aliats. Percentatge de gent predisposada a fer millor la seva feina. Mobilitzar als neutrals. Percentatge d’indecisos. Suportar als hostils. Percentatge reduït de persones refractàries a qualsevol canvi.

- + 2. Motivar per als canvis Ens diuen que hem de canviar perquè es podria fer millor Només hi ha una forma de fer-ho millor: - DEMANAR MÉS RECURSOS humans econòmics tècnics Ens diuen que hem de canviar perquè es podria fer millor REFLEXIÓ SOBRE EL QUÈ FEM missió: per què ho fem? clients: per a qui ho fem? processos: qui fa què? com ho fem? + POSSIBILITATS DE MILLORA redisseny de processos noves eines de gestió formació

3. Garantir el sosteniment futur dels canvis RISC: Si no s’ha produït un veritable canvi cultural: canvi en la direcció ( o lideratge) = fi del procés OPORTUNITAT: “Formalitzar” el canvi cultural (anclatge/assegurament) Associar el canvi a la implantació d’una DPO Associar el canvi a sistema d’incentius Associar el canvi a un sistema de qualitat certificada [SEMPRE ÉS MILLOR ACONSEGUIR UN CANVI CULTURAL]

Liderar els canvis de millora no és fàcil CONCLUSIÓ Liderar els canvis de millora no és fàcil Dos perills/riscos a evitar Una recepta o fórmula màgica

Evitar la millora “cosmètica” Cercar només l’aparença de millora - no assolim els objectius no millorem la qualitat percebuda (impossibilitat d’enganyar a tots sempre) no estalviem res provoca resistències, pèrdua de credibilitat, etc. «Vull el segell» Evitar la percepció de la millora com a treball extra extra = aliè + afegit «Tinc massa feina per preocupar-me de millores» «Fem la feina i després ja ens preocuparem dels objectius / dels indicadors /de la ISO /dels incentius / etc.»

FÓRMULA MÀGICA: Integrar el procés de millora en la gestió quotidiana Eradicar la duplicitat de: Missions Objectius Processos / tasques Documents Eines de gestió Indicadors Veritable canvi cultural de l’organització La qualitat no és un afegit opcional/desitjable al que veníem fent. És una altra forma de fer les coses

Per ser millors, no fem més coses, sinó que fem millor les coses. Si som capaços d’encomanar aquesta filosofia: 1. Se superen les resistències 2. Es motiva als equips a canviar 3. Es garanteix que els canvis romandran