TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Concurs Aula Amigable IES Josep Maria Quadrado Octubre del 2004.
Advertisements

La Placa Base Izan Sánchez 4º C.
L’ordinador i els Sistemes Operatius(S.O)
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
CONTES MUSEU DELS.
BAUHAUS, una escola d’art
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Jornada d’Ambientalització de Centre de Menorca
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
Antecedents (el context) Centre IATIC
PETITS REPORTERS Títol.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Creació d’un mapa personalitzat
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
Experimentam amb la ciència
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
PERIFÈRICS ... Descobreix el que envolta l’ordinador!
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Descobrint un tresor amagat
HOLA NENS i NENES DE S.J.O.! BENVINGUTS AL NOU CURS
SANT JOSEP ORIOL, ESCOLA PARTICIPATIVA I SOSTENIBLE
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Grups interactius a L’Esquitx
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
. Eficiència energètica mitjançant l’estalvi elèctric per la substitució de bombetes de vapor de sodi de 150W per luminàries de tecnologia LED de 80W a.
DIADA DE LA PAU A SJO.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
1ª DIAGNOSI EMBOLCALLS ESMORZARS
Presentació BATXILLERAT
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Explicació de l’enunciat
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
LABANDÀRIA.

TECNOLOGIA.
TEMA 2 XARXES LOCALS David Bermúdez 4tC Vanesa Elvira 4tB
XIII a Setmana de la solidaritat
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Les taules de multiplicar
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
FUNCIONAMENT INTERN D’UN ORDINADOR
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
CONDICIÓ FÍSICA.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE Col·legi Nostra Senyora de la Consolació Ciutadella de Menorca

Presentació del Projecte Aquest projecte va sorgir fa dos cursos a la nostra escola. Gràcies a l’enginy d’un professor, les idees dels alumnes i el seu treball conjunt hem fet possible la TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL SEGON PIS, enguany els alumnes treballen per instal·lar-ho al primer pis.

Tenim un problema... La regulació de la temperatura de cada classe es feia per plantes, això donava com a resultat: aules amb molta temperatura i aules fredes, creant un consum innecessari i sense tenir confort a certes aules.

+ PROBLEMA: REGULACIÓ DE TEMPERATURA PER PLANTES AULES FREDES AULES AMB MOLTA TEMPERATURA NO CONFORT + CONSUM INNECESSARI

CONTROLAR DE MANERA INDIVIDUAL LA TEMPERATURA DE CADA AULA/ESPAI Solució CONTROLAR DE MANERA INDIVIDUAL LA TEMPERATURA DE CADA AULA/ESPAI TENINT EN COMPTE: EL SEU ÚS (LA PROGRAMACIÓ HORÀRIA DE CADA DIA DE LA SETMANA) LA TEMPERATURA EN AQUELL MOMENT DE CADA AULA

COM? Aquest va ser el repte que un professor de l’escola es va posar, i ho va resoldre amb un sistema de termoregulació individual en el qual els alumnes de 4rt d’ESO de Tecnologia col·laboren. La Conselleria de Medi Ambient ens va atorgar una subvenció per a desenvolupar el projecte.

Els elements d’aquest projecte són: El capçal que obre i tanca el radiador El sensor de temperatura a cada aula/espai El mòdul central al passadís de cada planta Un sistema amb 3 programes informàtics

El capçal del radiador El capçal de cada radiador s’obre o tanca en funció de l’ordre que envia el sensor

El sensor de temperatura FUNCIONS: Controlar els radiadors en funció de la programació horària de cada dia de la setmana i de la temperatura dins l’aula. Indicar la temperatura d’aquell moment i la intensitat a la qual els radiadors funcionen.

Consta de diferents elements: L’elaboració dels sensors de temperatura la realitzen els alumnes de 4rt d’ESO a la classe de tecnologia. A més, han participat en el seu disseny en col·laboració amb el professor. Consta de diferents elements: Una placa de baquelita Una pantalla de cristall líquid Una capsa de plàstic

EL FOTOLIT AQUEST DISSENY ÉS ORIGINAL DEL TREBALL A L’AULA DE TECNOLOGIA. EL FOTOLIT ES FA EN PAPER DE TRANSPARÈNCIA

INSOLACIÓ PER MARCAR EL FOTOLIT A LA PLACA DE BAQUELITA

PLACA DE BAQUELITA REVELADA REVELAT DE LA PLACA PLACA DE BAQUELITA REVELADA

DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR

DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR – FENT FORATS A LA PLACA

DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR – SOLDANT COMPONENTS

DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR – INSTAL·LACIÓ DE LA PANTALLA DE CRISTALL LÍQUID

DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART POSTERIOR

MARCANT LA CAPSA PER FER ELS FORATS DE LA PANTALLA LA CAPSA DEL SENSOR MARCANT LA CAPSA PER FER ELS FORATS DE LA PANTALLA

El resultat: El sensor instal·lat a l’aula

CONNEXIÓ AMB EL MÒDUL CENTRAL DEL PASSADÍS SENSOR CAPÇAL

El mòdul central FUNCIONS Guardar tota la programació horària de funcionament de cada classe. Enviar als sensors de les aules l’activació dels radiadors.

Consta de diferents elements: Un rellotge de temps real Una bateria per mantenir l’hora en cas de manca d’alimentació. Un xip amb un programa informàtic fet en llenguatge C, gravada en una memòria no volàtil (no s’esborra si marxa el llum)

El sistema informàtic Consta de tres programes informàtics i ha estat dissenyat pel professor de l’escola.

2n: Situat dins un xip del mòdul central. Fet en llenguatge “C”. 1r: Situat dins l’ordinador que serveix per programar tot el sistema i veure el seu estat en temps real. Consta de: Una base de dades (Access) Un programa en Visual basic que extrau la informació de la base de dades i l’envia al mòdul central de cada planta. 2n: Situat dins un xip del mòdul central. Fet en llenguatge “C”. 3r: Situat dins de cada sensor de temperatura. Fet en llenguatge “C”.

XIPS PROGRAMADOR

Pantalla per veure l’estat de les aules En vermell les aules en funcionament

Programació Acces que s’envia al xip del mòdul central

Programació Acces dels dies festius

Funcionament del sistema

Envia l’hora i la programació a EL SISTEMA CENTRAL Envia informació a EL MÒDUL CENTRAL Envia l’hora i la programació a EL SENSOR DE CADA AULA Mesura la temperatura i té en compte la programació per CONNECTAR O DESCONNECTAR ELS RADIADORS INFORMA AL MÒDUL CENTRAL SI HA DE CONNECTAR O NO LA CALDERA LA SEVA TEMPERATURA

Moltes gràcies per la vostra atenció