L’Expressió escrita.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
C/ San Rafael, Gandia Tfno Departament llengua i valencià Pilar Román
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
APRENENTATGE MULTINIVELL
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
ELS CONTRACTES DE TREBALL
Recordem què vol dir ser adolescent
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
MAPES MENTALS TONI BUZAN
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Les competències i la coeducació
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Enginyeria del software II
Seminari d’Educació Especial
Esquema del comentari de text històric.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Educació Infantil i Primària
Thinkató Dinàmica.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Treball i aprenentatge en xarxa
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Thinkató Instruccions
ESCOLA OCTAVIO PAZ Educació infantil – Cicle inicial
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Organització i creixement
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
En aquest tema veurem els apartats següents:
7. Didáctica del nivel textual
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
EL QUADRAT LES MARIETES.
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

L’Expressió escrita

Currículum Produir textos de diferent tipologia i amb diferents suports, relacionats amb el context social i cultural, amb adequació, coherencia, cohesió i correcció lingüística, adequada a l’edat

Implicacions didàctiques del procés de composició de textos L’esnsenyament de l’expressió escrita basat en la composició dels textos ens permet centrar un enfocament didàctic basat en l’aprenent, adequat a les seves necessitats, al seu punt de partida i als seus objectius, més que a les característiques d’uns continguts preestablerts

L’escriptura és un procés complex Donar importància al procés i no només al producte. Això no vol dir que aquest no sigui important però implica engegar un procés adequat per aconseguir un producte millor Es prioritza la producció de textos propis més que l’observació de models

L’escriptura és un procés complex Els factors motivacionals tenen una relació directa amb el resultas de les activitats de producció de textos. Per tant cal tenir en compte necessitats i interessos dels aprenents

L’escriptura és un procés complex Procés individual. Text individual/ col·lectiu Utilitzar l’anàlisi del propi procés com a recurs de millora de les pròpies estratègies

Fases del procés d’escriptura Analitzar la situació comunicativa: Què vull escriure? Amb quin objectiu? A qui m’adreço? Què en sap el lector? Com vull presentar-me? Quin to adopto?

Fases del procés d’escriptura Generar idees: Pluja d’idees Notes Mots clau Preguntes: Què? Qui? Com? Per què? Quan? Dibuixos Diàleg amb parelles

Fases del procés d’escriptura Organitzar idees: Llistes Grups Diagrames Esquemes Altres organitzadors

Fases del procés d’escriptura Redactar Construir frases Buscar l’ordre dels mots Decidir l’ordre dels paràgrafs Utilitzar marcs Llistes de connectors

Fases del procés d’escriptura Revisar Llegir, rellegir Valorar Aplicar regles d’economia i claredat Revisar la correcció, la coherència, la cohesió Introduir canvis

Fases del procés d’escriptura Valorar Lectura individual o conjunta Valoració crítica global o parcial

Fases del procés d’escriptura http://www.youtube.com/watch?v=kLqK_2q0TN0&feature=related

Recollida de l’experiència Treball en parelles: Aspectes reixits Aspectes a millorar: propostes