Objectiu: facilitar-nos la feina quotidiana.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA MATÈRIA.
Advertisements

RESUM.
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
COM FUNCIONA UNA BRÚIXOLA:
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
TRANSMISSIÓ I TRANSFORMACIÓ DE MOVIMENT
Mecanismes 3er ESO.
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
La politja Una politja és una roda amb un eix central al voltant del qual pot girar i que, a la part exterior, té col.locada una corda o cable.
Mecanismes 1er ESO.
Coneixement del Medi 4t. de Primària Les màquines.
LES MÀQUINES SIMPLES.
Equacions amb dues incògnites.
Cinemàtica II: ESTUDI DELS MOVIMENTS.
Mecanismes de transmissió del moviment
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
FUNCIONS ELEMENTALS.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
Principis bàsics dels sistemes de transmissió en vehicles
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
LES PALANQUES Sara El Idrissi 3r. ESO C.
Construeix la gràfica de valors
PREGUNTEM, PARLEM, EXPLIQUEM, COMPARTIM... APRENEM!
1 u n i t a t La comunicació.
ELS MOVIMENTS DE LA TERRA I LA LLUNA
Les fraccions Sisè B curs
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
Imatges en moviment. El llenguatge cinematogràfic
Cinemàtica II: ESTUDI DELS MOVIMENTS.
TIPUS D’OPERADORS..
La veu passiva Tema de present.
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
PUZZLETS Com resoldríes el repte? Té solució única?
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
LA CONDICIÓ FÍSICA.
Matemàtiques 3er E.S.O..
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
ENS ORIENTEM AMB LA BRÚIXOLA
COM FUNCIONA UNA BRÚIXOLA:
Són realment paràboles? Nivell: 3r d’ESO
L’AIGUA A LA NATURA.
Repàs control matemàtiques
LES FRACCIONS.
(posició d’equilibri)
Repàs control matemàtiques
Ara resoldrem alguns problemes amb balances.
1. El problema de la realitat: teoria hilemòrfica
ENS ORIENTEM AMB LA BRÚIXOLA
COM FUNCIONA UNA BRÚIXOLA:
TEMA 2 XARXES LOCALS David Bermúdez 4tC Vanesa Elvira 4tB
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
1. Aristòtil 1.2 El problema de la naturalesa: teoria hilemòrfica
Les taules de multiplicar
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
MÀGIA POTÀGIA.
Principi del canvi (immanent)
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Reunió amb centres adscrits
LES MÀQUINES.
La representació dels objectes
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
MECANISMES.
LES MÀQUINES.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Funcionen per mitjà de mecanismes molt senzills.
Universitat - Secundària
Transcripción de la presentación:

Objectiu: facilitar-nos la feina quotidiana. MECANISMES > Permeten transmetre moviment a diferents punts. > Generen velocitats diferents, canvis de sentit de gir, canvis del tipus de moviments o multipliquen la força aplicada. Objectiu: facilitar-nos la feina quotidiana.

Exemples

Contingut > Màquines simples > Transmissió de moviment > Transformació de moviment > Mecanismes auxiliars

1. Màquines Simples • La palanca • El pla inclinat • El cargol • La roda

La Palanca Són unes barres o elements rígids que oscil·len sobre un eix o punt de suport. Segons el punt en què s’apliqui la força i el punt on es col·loqui la càrrega, podem trobar:  Palanques de primer grau  Palanques de segon grau  Palanques de tercer grau

Fal·lota·dal·lota= Fal·lot·dal·lot La Palanca Tenim una al·lota i un al·lot que juguen a equilibrar-se en un balancí. Si el pes de l’al·lota és de 500 Newtons [N] que ha de valdre el pes de l’al·lot? Fal·lota·dal·lota= Fal·lot·dal·lot 500·1= Fal·lot·0,5 Fal·lot=(500·1)/0,5 Fal·lot=1000N

La Palanca Tenim una al·lota i un al·lot que juguen a equilibrar-se en un balancí. Si el pes de l’al·lota és de 450 Newtons [N] que ha de valdre el pes de l’al·lot?

Fal·lota·dal·lota= Fal·lot·dal·lot La Palanca SOLUCIÓ: Fal·lota·dal·lota= Fal·lot·dal·lot 450·2= Fal·lot·1 Fal·lot=(450·2)/1 Fal·lot=900N

Pla Inclinat El pla inclinat permet reduir la força que s’ha de realitzar per elevar una càrrega respecte a si ho féssim verticalment. És a dir, com menys inclinat sigui el pla, menys força s’haurà d’aplicar, però s’haurà de recórrer més distància.

Fbicicleta1·d1= Fbicicleta2·d2 Pla Inclinat Dues amigues volen pujar la mateixa muntanya per diferents cares amb bicicleta. Amb la primera bicicleta l’al·lota fa una força de 320N durant un recorregut de 300 metres. Amb la segona bicicleta l’altra al·lota realitza una força desconeguda durant 100 metres. Quina és la força de la segona bicicleta necessària per pujar la mateix muntanya? Fbicicleta1·d1= Fbicicleta2·d2 320·300= Fbicicleta2·100 Fbicicleta2=(320·300)/100 Fbicicleta2=960N

Pla Inclinat Dos amics volen pujar la mateixa muntanya per diferents cares amb bicicleta. Amb la primera bicicleta l’al·lot fa una força de 400N durant un recorregut de 250 metres. Amb la segona bicicleta l’altre al·lot realitza una força desconeguda durant 150 metres. Quina és la força de la segona bicicleta necessària per pujar la mateix muntanya?

Fbicicleta1·d1= Fbicicleta2·d2 Pla Inclinat SOLUCIÓ: Fbicicleta1·d1= Fbicicleta2·d2 400·250= Fbicicleta2·150 Fbicicleta2=(400·250)/150 Fbicicleta2=666,66N