UNA EXPERIÈNCIA D’ESCOLARITAT COMPARTIDA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
TIPUS D’ALUMNAT.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Mesures organitzatives
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Treball col·laboratiu
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
RESUM TREBALL COORDINACIÓ PRIMÀRIA SECUNDÀRIA ANOIA CURS
Seminari d’Educació Especial
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El currículum a l’educació primària
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

UNA EXPERIÈNCIA D’ESCOLARITAT COMPARTIDA ESCOLA BÀRKENO, ESCOLA GURU. Jornada de cloenda seminari de mestres d'Educació Especial. 12 de maig de 2009

EL NEN: construïm una narrativa Retard psicomotor: La rehabilitació funcional. Complexitat cultural i lingüística: Diversitat dels models de criança. Les llengües. Evolució diagnòstica i propostes: Noves perspectives. L’atenció d’estimulació global. Comprensió progressiva. Facilitar al nen la convivència en un entorn terapèutic.

ELS ESCENARIS DE DESENVOLUPAMENT Perspectiva contextual: Necessitats educatives contextos grau d’ajut i suports Importància de que la resposta educativa identifiqui i faci explícit el treball educatiu de tothom, en aquests diferents contextos. ELS de l’entorn familiar i social: A casa, en el lleure, en els espais de relació amb altres familiars, amb els amics, en la vida quotidiana. ELS de l’entorn escolar: Adaptacions (continguts, activitats, materials, estratègies...) segons les diferents situacions educatives.

ELS ESCENARIS DE DESENVOLUPAMENT Enfocament més participatiu i cooperatiu. Amplia les possibilitats de transferència i de generalització de les competències. Que es fan més significatives i funcionals en els contextos naturals.

LA GALERIA D’IMATGES: evolució a l’escola CEIPM BÀRKENO

E.I. 3 anys Bona adaptació al grup Immaduresa global Actuacions Poc llenguatge (inintel·ligible) Hipotonia Indiferenciació Actuacions Treball de desvetllament sensorial Assessorament als pares

E.I. 4 anys Nova tutora Factors familiars Preocupació Actuacions: Problemàtiques afectives Divergències en pautes de criança Preocupació Actitud del nen Actuacions: Treball en competències maduratives bàsiques Emfàsi en comprensió i seguiment de consignes Demanda d’atenció logopèdica

E.I. 5 anys Actitud Relació tutora-nen Actuacions No tolera el modelatge de l’adult Aparició agressivitat física i verbal Conflictes amb companys i adults Relació tutora-nen Dificultats adaptar continguts Baix nivell d’exigència Actuacions Proposta treball del comportament: quadre de premis Propostes de continuïtat Escolarització compartida

Primària: 1r curs Nous espais + noves dinàmiques + nous referents + dificultats familiars Increment: Inestabilitat emocional del nen Alteracions del comportament Conflictes amb companys Conflictes amb adults

Primària: 1r curs Actuacions: Mesures de contenció Suport en Aula Propostes d’organització personal i autonomia Horari Què hi ha per dinar? Racó dels jocs Racó dels contes Assessorament al cicle Tutora Mestres de reforç Especialistes Escolarització Compartida Elaboració del projecte d’escolarització compartida Coordinacions periòdiques amb l’escola d’EE

Experiència Compartida CEIP BÀRKENO CEE GURU

La intervenció com a centre específic Definir un projecte-terapèutic individual (PI) des de: Des de les intervencions individuals Amb l’objectiu de potenciar el desenvolupament d’habilitats personals, socials i comunicatives Partint d’una perspectiva interactiva i contextual Per tal de prioritzar assoliment de capacitats

Definir els suports necessaris

ELS SUPORTS PERSONALS

ELS SUPORTS - ALTRES PERSONES

ELS SUPORTS CURRICULARS Grup aula reduït (3-4). Material específic adaptat a les necessitats del noi Flexibilitat a l’hora d’agrupar els alumnes a les hores amb els especialistes Priorització de les competències curriculars Ús de panells de comunicació-organització Estructura contenidora i organitzativa

ELS SUPORTS TECNOLOGICS TAC (àrees llengua, mates i música) Programes informàtics, recursos de la xarxa Blog: treball interdisciplinar de tots els grups de l’escola. http://escolaguru.blogspot.com Fotografia: sobretot a l’àrea de comunicació.

Planificació de la Intervenció amb el NEN Objectius: Psicologia Llenguatge i comunicació Psicomotricitat Atenció a la família Treball per competències

Des de Psicologia: Establir una bona dinàmica de funcionament al grup aula, d’igual a igual i de alumne-adult Promoure una major capacitació i integració del JO Desenvolupar una capacitat afectiva apropiada treballant l’expressió de les ansietats, la fragilitat i l’agressivitat latent.

Des de Llenguatge i Comunicació Treballar les funcions neurològiques relacionades amb el llenguatge (associació, segregació, seqüenciació, memorització, control i inhibició) 1 sessió individual de reestructuració del llenguatge 2 sessions en grup, una amb la logopeda i una amb la tutora.

Des de Psicomotricitat Desenvolupar el control postural Treballar l’equilibri (molta resistència) i la coordinació motriu.

Atenció a la família Facilitar pautes d’actuació comunes entre els diversos nuclis familiars per tal d’afavorir l’organització interna del nen Ajudar en el procés d’acceptació de les dificultats que presenta el nen, reduir ansietats familiars. Acompanyament. Control i seguiment de l’evolució per part de la Dra. Esqué.

Situació actual Entorn terapèutic de l’escola d’E.E. + Ajustament en la relació a l’escola ordinària Millora de les relacions familiars Millora en l’estabilitat personal i el comportament