CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
ESCOLA GRAS I SOLER.
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
1 u n i t a t L’educador infantil.
Una experiència a sisè de Primària
1 u n i t a t El joc.
Les bones pràctiques per a la educació en família
BENVINGUTS A ESQUIROLS!
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
L’INFANT CAPAÇ 25 Aniversari CRP Vilafranca
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
@sebastiani64.
Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia.
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
S.xx Els trotatemps CURS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
Animació Intervinents a la maternal
Grau Multimèdia Projecte de final de grau Moisés García Jiménez
Projecte interdisciplinari:
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
VIII Primavera Pedagògica Institut d’Estudis Catalans
Grups interactius a L’Esquitx
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
L’APRENENTATGE COOPERATIU. Una eina pel tractament a la diversitat
Benvinguts a la Jornada de Portes Obertes
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
La Presència Educadora
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
LABTRED (LABORATORI DE TRANFERÈNCIA EDUCATIVA)
Interacció escola - entorn.
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
Assessorament de la Formació en Competències
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Somus romanis CURS
Convivència i Mediació Escolar
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
No hi ha raó sense emoció
BENVINGUTS !!!!.
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL

LA NOSTRA LÍNIA METODOLÒGICA ES BASA EN ELS SEGÜENTS PRINCIPIS: LA NOSTRA LÍNIA METODOLÒGICA ES BASA EN ELS SEGÜENTS PRINCIPIS: - SENTIT I SIGNIFICAT DE L’APRENENTATGE: L’infant estableix relacions significatives entre les seves experiències prèvies i el que se li presenta com a nou. Es tracta de que aprenguin a aprendre, no donant-los la informació sinó fent que la descobreixin per si sols. - ENFOCAMENT GLOBALITZADOR: Partint del fet que els nins i nines d’aquestes edats no capten la realitat de forma analítica, sinó en la seva totalitat, per tant hem d’apropar els infants a la realitat com ells l’entenen, de forma global.  - METODOLOGIA BASADA EN L’OBSERVACIÓ I L’EXPERIMENTACIÓ: L’activitat sensorial és una de les fonts principals del seu desenvolupament i aprenentatge. És a través de l’acció, l’observació i l’experimentació com l’infant expressa els seus interessos i motivacions i descobreix el món que l’envolta. - ASPECTES RELACIONALS I AFECTIUS: Construcció d’un clima de seguretat. Hem de crear a l’aula un ambient càlid, acollidor i segur que permeti i estimuli les relacions interpersonals, i contribueixi a la construcció d’una autoimatge ajustada i positiva, on l’infant pot acceptar i superar les frustracions, pot relacionar-se constructivament amb els seus companys i l’educador i aprendre a desenvolupar-se, créixer i convertir-se en membre actiu i participatiu del grup social. - RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES: La família és el principal context de socialització i juga un paper fonamental en el desenvolupament de l’infant.

QUINES ACTIVITATS REALITZAM AL CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL?

PERÍODE D’ADAPTACIÓ(3 anys)

L’INFANT PROTAGONISTA (3 anys)

SORPRESA (4anys)

NOTÍCIA (5 anys)

MALETA VIATGERA DE LES LLETRES (4 anys)

MALETA VIATGERA DE LES MATEMÀTIQUES (5anys)

FILOSOFIA/PLÀSTICA

ESPAIS D’AULA

TALLERS INTERNIVELLS

PROJECTES DE TREBALL/CENTRE D’INTERÈS

PLA LECTOR I LECTURA DE CONTES

ASSEMBLEA

LECTURA I ESCRIPTURA

INFANT CONTA-CONTES

EL JOC

EXPERIMENTACIÓ I MOTRICITAT FINA

EDUCACIÓ EMOCIONAL

LES SORTIDES I LES FESTES

L’HORTET

PSICOMOTRICITAT

ANGLÈS

TALLERS DE CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

MÚSICA

HABILITATS SOCIALS