Les bones pràctiques per a la educació en família

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EDUCACIÓ EMOCIONAL SESSIÓ Nº 5 FORMACIÓ DE TUTORS/ES D’ESO JULIOL DE 2007.
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
Diapositiva de presentació
Les competències i la coeducació
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Salut mental i prevenció
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Quin futur volem per al Baridà?
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Cos i emoció Programa-taller d’educació emocional que es basa en el desenvolupament de l’autonomia personal i la regulació emocional.
PETITS REPORTERS Títol.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
@sebastiani64.
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
¿Quina és la salut dels nostres adolescents ?
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Glòria Durban, Anna Blasco Olivares (2010)
Les competències i la coeducació
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
Jornada 10è Aniversari FCCSM
Grups interactius a L’Esquitx
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
S.A.D.: SERVEI D’AJUDA DOMICILIÀRIA
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
FEAC 2016.
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
El currículum a l’educació primària
al nostre centre educatiu?
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Dona Kolors, Innovació social en costura
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
Treballant per assolir l’autonomia dels nostres fills
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Tallers 2n. Trimestre
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Les bones pràctiques per a la educació en família

Aprendre amb Tu 2010: Iniciativa del Dept. d’Acció Social i Ciutadania Formació per als pares i mares de Catalunya amb fills/es de 3 a 12 anys Espai de trobada, per a la reflexió i per a compartir experiències VI edició del programa

Una qualitat dels nostres fills i filles...

Avui treballarem... Emmarcament social actual L’expressió de les emocions en funció de l’etapa evolutiva Potenciar el desenvolupament emocional Bones pràctiques per a l’educació emocional en família Debat i conclusions

Societat actual: Ciutat adulta vs necessitats infantils Ritme de vida accelerat Menys presència dels pares i mares a la llar, l’escola i el temps lliure dels seus fills/es Pèrdua de l’autoritat i dels referents Delegació de responsabilitats a altres agents

Què podem fer davant d’aquesta realitat? Estar al costat dels nostres fills/es Ser crítics i crítiques amb les informacions dels mitjans de comunicació Establir espais de col·laboració entre família i escola Transmetre els valors del respecte i el diàleg Establir normes i límits

L’expressió de les emocions segons l’etapa evolutiva

De 3 a 6 anys: 1ers contactes socials incerts  Baralles amb infants Espera i tolerància a la frustració  Enrabiades, rebequeries Egocentrisme  Acaparar l’adult De 6 a 8 anys: Objectius, realistes, racionals  Busca raons (per què, però) Més autònoms, independents  Inseguretat, disgust Consciència d’un mateix  Li agrada sentir-se únic

De 8 a 10 anys: Sentit acusat de justícia  Inflexible i reglamentarista Reflexió sobre ell/a  Segur, decidit, expressa les seves idees Vida de grup  Sensibilitat a les crítiques i lloances De 10 a 12 anys: Percepció dels canvis  Amagar-se / Mostrar-se Autoanàlisi i cerca d’intimitat  Oposició, variabilitat Menys prestigi dels adults  Difícil comunicació Passió per situacions extrafamiliars  No l’importa el de casa

Per mi les emocions són...?

Emocions... Estat complex de l’organisme caracteritzat per un fort sentiment de pertorbació o excitació. Varietat d’estats d’ànim. Reaccions a les informacions que rebem de les nostres relacions amb l’entorn. Sentiments (por, ira, ansietat, tristesa, vergonya, aversió, alegria, amor, humor, felicitat...)

Estimular el desenvolupament emocional Consciència emocional conèixer les pròpies emocions i les dels demés (empatia)

Regulació de les emocions habilitat per conduir els propis sentiments cap a la seva expressió apropiada

Motivació: Buscar-la a través de les emocions, que impulsen a l’acció. La motivació, per contra de l'avorriment, ens permet fer una activitat productiva per voluntat pròpia i l’adient autonomia personal.

Habilitats socio-emocionals competències que faciliten les relacions interpersonals.

Autoestima ens explica com ens sentim nosaltres mateixos i es basa en l’auto concepte

Resolució de problemes Estem constantment enfrontats/des a diferents situacions de conflicte. La capacitat per gestionar-los és primordial

Bones pràctiques per a l’educació emocional en família Establir límits clars. Saber dir no. Expressar els nostres sentiments. Donar explicacions clares. Poder raonar els nostres arguments. Escoltar-los activament. Mostrar comprensió i sensibilitat envers els seus sentiments.

Controlar el to de veu. Ajudar-los a dir amb paraules el que els passa, a buscar solucions i demanar ajuda. Evitar el sermó i l’adoctrinament. Evitar les comparacions. Compartir espais lúdics: gaudir del plaer de jugar amb ells i elles. 

Gràcies per la vostra participació