Audiència Tramitació Projecte Llei de Comerç, Serveis i Fires (tram

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Advertisements

Josep-Francesc Valls, catedràtic del Departament de Direcció de Màrqueting d’ESADE-URL Joan Sureda, professor del Departament de Mètodes Quantitatius d’ESADE.
La final de la Champions League és un esdeve- niment molt seguit pels mitjans de comunicació. El 17 de maig del 2006 l’Arsenal i el F.C. Barcelona juguen.
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
Sistemes de mesura i control per a l'agricultura.
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
El Pla Cerdà i l’Eixample de Barcelona
Indicadors de comerç a Barcelona
ESTRATÈGIES DELS HOTELS URBANS ESPANYOLS I EUROPEUS DAVANT EL LOW COST Evolució Autors: Dra. Mar Vila, professora del Departament de Control.
SIFARE - Sistema d’Informació Farmacèutica de Recepta Electrònica
SOLIDARIS AMB ELS MÉS NECESSITATS
Polítiques d’Ordenació Comercial
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA AGROPRÉS Associació catalana de periodistes agraris.
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
SANTA MARIA DEL MAR Es diu basílica de Santa Maria del Mar. És una catedral i és d’estil gòtic català. Es troba a la plaça de Santa Maria del Mar. S’hi.
Presentació Programa ETP Corea i Japó
ESTRATÈGIES HOTELERES URBANES ESPANYOLES I EUROPEES DAVANT DEL LOW COST Autors: Dr. Josep-Francesc Valls, catedràtic d’ESADE, director del Simposi Internacional.
ANÀLISI DE LES ARTS MENORS COM A MODEL DE FUTUR A LA PESCA
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
EL POBLE DE LA FANTASIA.
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Naixement de Salvem Catarroja
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
CAMPANYA DE RECOLLIDA D'OLI USAT
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Dispositiu Local d’Inserció
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
“Benchmarking en Innovació”
Préstec Total Universitari
II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Model de Gestió Assistencial. Innovació i Integració.
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Introducció Al posicionament Web.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Badalona, 1 de desembre de 2005
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
CRAI: definició i estructura
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
EL BARCELONÈS.
ESCOLA CERVANTES 5è APARELL CIRCULATORI.
Màrqueting Cultural a l'EOI
DA46: PROCÉS D’ADAPTACIÓ FINAL 01/01/2013 Subdirecció Màrqueting MUTUALISTES EN OPCIÓ ALTERNATIVA AL RETA.
Resultats dels compromisos de qualitat adquirits amb els usuaris de la UGAD Període (1r semestre)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Un home, que regularment assistia a les reunions d’Amics,
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

Audiència Tramitació Projecte Llei de Comerç, Serveis i Fires (tram Josep-Francesc Valls, Catedràtic Departament de Màrqueting ESADE Business School- Universitat Ramon Llull 4 de maig de 2017

Sostenibilitat del comerç, serveis i fires La sostenibilitat del model comercial català depèn de la capacitat d’adaptació del sector –sobre tot del comerç de proximitat- al nou entorn: Social Digital logístic

Cruilla del sector comercial, serveis i fires Presencial PYME Gran empresa Online

Context del comerç al 2025 Quan a la estructura comercial: La facturació del comerç digital està per sota del 7% del global de les vendes; es situarà entre el 25 i el 30%, al 2025 de totes les vendes online L’equilibri entre els establiments presencials i les botigues online, no variarà en metres quadrats de superfície, per la necessitat de l’e-commerce de ser presents físicament a les poblacions. Les legislacions hauran de dedicar-se molt més a l’online que no pas a l’offline que ja està prou legislat Ara el client va majoritàriament a comprar a l’establiment físic. A 2020, la meitat de les compres s’hauran de portar a casa o s’hauran de passar a recollir pels drop points, I seria bo recollir a la legislació quelcom sobre aquestes consignes –establiments o punts de recollida-

Abans de la era digital Font: Valls, « Big Data: atrapando al consumidor », Profit 2017

Dins l’era digital Font: Valls, « Big Data: atrapando al consumidor », Profit 2017

Representació dels preus Preus Complerts Bàsics Descontats Outlets Subastats Gratuïts Font: Valls, « Big Data: atrapando al consumidor », Profit 2017

Com la gent salta d’un mitjà a l’altra Font: De Baere, 2015

Context del comerç al 2025 Per una altra, Catalunya ha mantingut un model comercial diferent, propi. Li ha permès mantenir vives les poblacions catalanes gràcies al suport al comerç de proximitat. Es millor podar les branques que impedeixen el creixement d’un bon tronc que deixar que creixi l’arbre per sí sol. A mig termini es deformarà o acabarà morint Equilibri de oferta Horaris adaptats a cada clientela, mantenint la conciliació Pla de xoc pel comerç de proximitat per cercar la dimensió sostenible i el nivell de formació necessari Suport a l’associacionisme Suport a la digitalització massiva Avenç davant la robotització Pla de sortida APEUs (BID)

Gràcies Estic obert a respondre qualsevol questió des del meu àmbit professional Josepf.valls@esade.edu