LA LEC I EL CENTRE EDUCATIU

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Advertisements

LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
El consell escolar del centre a la LEC Alberto del Pozo Ortiz Dissabte, 12 de desembre de Institut municipal d’Educació de Tarragona.
Diapositiva de presentació
TEMA 9. GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA DELS CENTRES
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
TEMA 6. EL CENTRE COM UNITAT ORGANITZATIVA
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
UF3 DISSENY DE PROJECTES I ACTIVITATS EDUCATIVES EN L’ÀMBIT FORMAL
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
CURS RENOVACIÓ CONSELL ESCOLAR.
Reunió de directors/es dels centres educatius del districte d’Horta-Guinardó. Barcelona, 4 de novembre de 2010.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Decret d’autonomia dels centres educatius
La Direcció queda habilitada per:
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
DECRET 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació
Seminari d’Educació Especial
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
LA PROGRAMACIÓ I LA GESTIÓ DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
El currículum a l’educació primària
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
El Pla de formació del centre
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

LA LEC I EL CENTRE EDUCATIU L’ESCOLARITZACIÓ

TRETS RELLEVANTS DE L’ESCOLARITZACIÓ (Capítol II, articles 46-50) Principis: equitat, inclusió, cohesió social i dret d’elecció Comissió de garanties: composició i funcions Criteris de prioritat en l’accés Coresponsabilitat dels centres en l’escolarització: Nombre màxim nee per centre Àrees d’influència Garanties gratuïtat

LA LEC I EL CENTRE EDUCATIU L’AUTONOMIA DEL CENTRE

LEC I AUTONOMIA Eix orientat a la millora de la qualitat del SEC: Autonomia centres educatius Direcció centres públics Creació agència avaluació Provisió i plantilles

PRINCIPIS DE L’AUTONOMIA El centre protagonista de l’èxit educatiu (90.3) Experiència internacional Experiència interna: PMQCE Intervenció en àmbits de gestió restringits a l’administració en el centres públics Autonomia i avaluació (92.2) i 186

PROJECTE EDUCATIU (I) (articles 91-95) Màxima expressió de l’autonomia Recull la identitat del centre Explicita els objectius Orienta l’activitat del centre S’orienta a l’assoliment de les CB i màxim aprofitament educatiu Formulació per part del Claustre i aprovació CE (públics) Aprovació titular, participació claustre i escoltat CE (privats concertats)

PROJECTE EDUCATIU (II) Incorpora el caràcter propi Administració: coordinació PEC centres adscrits Vinculació amb l’entorn. PEC territorial (91.2) Acció docent coherent amb el PEC (T.VIII; 104.5) Acords coresponsabilitat i rendició de comptes (92.2)

CARÀCTER PROPI CENTRES PÚBLICS (article 93) Referent de qualitat educativa Inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat Qualitat pedagògica Direcció responsable Avaluació i retiment de comptes Implicació de les famílies Aquests principis inspiren el PEC

PROJECTE EDUCATIU Plantejament institucional i objectius de centre Caràcter propi Trets d’identitat del centre Criteris d’organització pedagògica Prioritats i plantejaments educatius i curriculars Principis d’inclusió educativa Valors i objectius per l’aprenentatge de la convivència Altres Plantejament institucional i objectius de centre Context Recursos Processos Resultats Indicadors de progrés Concreció i desenvolupament dels currículums Criteris que defineixen l’estructura organitzativa Procediments d’inclusió educativa Aprenentatge de la convivència Projecte lingüístic Altres aspectes

DECRET: CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU Persegueix un clima positiu de convivència i la implicació de les famílies en el procés educatiu: Document personalitzat que estableix el compromís de la família i el centre per potenciar la complicitat educativa i garantir un entorn de convivència, en el marc del projecte educatiu. Contingut referit a la implicació de les famílies en l’evolució educativa dels alumnes, l’acceptació dels principis del centre, el respecte a les conviccions de la família i la comunicació entre el centre i la família. Revisió periòdica. Actualització, almenys, a l’inici de cada etapa educativa de l’alumne.

AUTONOMIA PEDAGÒGICA (article 97) Els centres poden concretar els objectius, continguts, mètodes i els criteris d’avaluació Orientat a l’assoliment de les competències bàsiques No pot afectar a la l’admissió d’alumnat Ha de tenir en compte: L’acció tutorial El projecte lingüístic La carta de compromís educatiu

DECRET: AUTONOMIA PEDAGÒGICA I ORGANITZACIÓ DELS CURRÍCULUMS Concrecions curriculars Incorporació d’objectius addicionals i adopció de mesures: la distribució àrees i matèries per cicles i cursos l’ús del temps, dels espais i dels recursos didàctics l’agrupament alumnat l’assignació de tasques professorat la formació del professorat Acció tutorial: objectius, organització i actuacions Projectes d’innovació pedagògica i curricular Projectes didàctics propis: Organització horària diferent de les matèries Autorització del Departament si modifica total hores o màxim matèries per curs

AUTONOMIA ORGANITZATIVA (article 98,101) Es defineix a través de les NOFC i s’orienta a la qualitat Direcció impulsa la millora de l’estructura organitzativa (públics) Titular adopta decisions sobre l’organització, escoltat el claustre (concertats) Consell escolar aprova les NOFC Òrgans de govern addicionals (públics) El govern regula les condicions i estableix els criteris dels complements retributius

DECRET: AUTONOMIA ORGANITZATIVA (I) Normes d’organització i funcionament del centre (NOFC): Continguts: Estructura organitzativa de govern i de coordinació Procediment de revisió i actualització del PE Mecanismes facilitadors del treball d'equip Concrecions sobre la participació de la comunitat escolar i els mecanismes d’informació a les famílies. Mesures de promoció de la convivència i de la mediació. En centres públics afegir funcions addicionals al Claustre En centres concertats: funcions del claustre i estructura i funcions de la coordinació Altres que determini el centre

DECRET: AUTONOMIA ORGANITZATIVA (II) Criteris organització pedagògica dels centres (NOFC): Organització dels grups d’alumnes Formació d’equips docents Atenció a la diversitat Mecanismes d’actuació educativa globalitzada Mecanismes d’acció i de coordinació tutorial Atenció a l’alumnat amb NEE, altes capacitats o dificultats de comunicació Orientació acadèmica i professional a l’ESO i el Batxillerat Altres que determini el centre

DECRET: AUTONOMIA ORGANITZATIVA (III) Regulació de la convivència (NOFC): Mesures de promoció de la convivència Mecanismes i fórmules per a la prevenció i resolució dels conflictes Mesures correctores: en el marc de l’acció educativa (activitats d’utilitat social per al centre) criteris de gradació en l’aplicació de sancions Procediment correcció faltes greus: expedient disciplinari Novetat art 25.7 (procediment simplificat: la direcció imposa i aplica directament la sanció si hi ha un reconeixement immediat i per escrit dels fets i l’acceptació de la sanció per part de l’alumne/a i la família)

DECRET: DIRECCIÓ I COORDINACIÓ DELS CENTRES PÚBLICS Estructura organitzativa mínima comuna per a tots els centres Òrgans de govern addicionals i coordinació. Limitacions en l’estructura organitzativa

AUTONOMIA DE GESTIÓ (I) (Article 99 i 102) La gestió és responsabilitat dels titulars (concertats) i de la direcció (públics): Gestió del professorat, personal atenció educativa, administració i serveis. Contractació bens i serveis Distribució i ús recursos econòmics Manteniment instal·lacions ( C. secundària) Obtenció recursos addicionals El govern pot establir un sistema de provisió especial (99.2;115.2;124)

AUTONOMÍA DE GESTIÓ (II) Professorat equip suport desenvolupament del PEC (115.1) Proposta llocs de treball requisits addicionals titulació o capacitació Proposta de la plantilla del centre Intervenció en l’avaluació del personal del centre. Gestió econòmica: obtenció de recursos ús instal·lacions

DECRET: AUTONOMIA DE GESTIÓ I DIRECCIÓ DELS CENTRES PÚBLICS Nomenar el professorat interí substitut. Resoldre les faltes assistència no justificades. Mesures disciplinàries: Imposar sancions per faltes lleus. Proposar la incoació d’expedients disciplinaris per faltes greus o molt greus. Adoptar mesures organitzatives excepcionals: reassignació de tasques docents al professorat afectat.

LA LEC I EL CENTRE EDUCATIU LA DIRECCIÓ DELS CENTRES EDUCATIUS PÚBLICS

PRINCIPIS DE LA DIRECCIÓ Més autonomia, més direcció Atenció prioritària a l’èxit educatiu Lideratge pedagògic i distribuït Assumpció de responsabilitats restringides a l’administració educativa

ÒRGANS DE GOVERN (article 139) Director/a Claustre professorat Equip directiu Consell escolar Òrgans unipersonals direcció: Director, secretari i cap estudis Departament concreta funcions comunes de secretari i cap d’estudis

ATRIBUCIONS DE LA DIRECCIÓ (article 142) Consideració d’autoritat pública: presumpció veracitat Defensa interès superior de l’infant Requerir la col·laboració d’altres autoritats de l’administració pública (DD) Sol·licitar i rebre informació dels diferents sectors de la comunitat educativa del centre (DD)

FUNCIONS DE LA DIRECCIÓ (article 142) Representació Lideratge pedagògic Lideratge comunitat escolar Gestió Organització i funcionament (DD) Cap de personal (DD)

SELECCIÓ DE LA DIRECCIÓ (article 143) Competència professional i capacitat de lideratge Projecte direcció Comissió de selecció

PROJECTE DE DIRECCIÓ (article 144) Ordena i desplega el projecte educatiu per al període de mandat Concreta l’estructura organitzativa del centre Indicadors per avaluar l’exercici de la direcció Vincula i orienta l’actuació dels òrgans de govern unipersonals i col·legiats

Projecte educatiu de centre PROJECTE DE DIRECCIÓ Plantejament institucional Indicadors de progrés Altres aspectes Projecte educatiu de centre Objectius Línies estratègiques Pla d’actuacions Indicadors Projecte de direcció Concreció anual de les actuacions Indicadors d’avaluació Mecanismes rendició comptes Programació general anual

EQUIP DIRECTIU (article 147) Projecte de direcció i equip directiu Funcions de l’equip directiu (delegació funcions) Consell de direcció Nomenament i cessament membres equip Avaluació de la direcció i retiment de comptes

RECONEIXEMENT FUNCIÓ DIRECTIVA (II) Retribució del complement de lloc de treball (DD) Complement de reconeixement de la funció directiva. (DD)