Recerca “LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA PISSARRA DIGITAL: L’ús a l’aula
Advertisements

06/11/2018 Projecte Internet a l’Escola Kit Internet a l’aula
TALLER TÈCNIC DE PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA
Sistemes microinformàtics i xarxes
Experiències en la tutorització d'habilitats transversals
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Xarxa Productes de la terra
Treball presentat per: Paula Rullán Sergio Torres Aina Iglesias
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Una experiència a sisè de Primària
Ciències per al món contemporani
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Recursos Informàtics en Història
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
A propòsit d’una revista científica...
Antecedents (el context) Centre IATIC
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
TALLER PISSARRES DIGITALS.
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
CIÈNCIES NATURALS CURS
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Introducció i objectius
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
Grups interactius a L’Esquitx
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
CRAI: definició i estructura
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

Recerca “LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE” Investigació a Catalunya

Resum A partir d’un col·lectiu d’uns 200 professors/es de CEIP/IES (públics i privats) Proporcionar formació tècnico-didàctica. Fer un seguiment per identificar bones pràctiques docents. Observar uns resultats.

Objectius Innovació tecnològica. Avaluar noves metodologies didàctiques. Millora de l’aprenentatge de l’estudiant. Dissenyar un Pla de Formació. Identificar bons models d’utilització. Elaboració de vídeos per promoure la utilització de la PD. Creació d’Enciclopèdies Virtuals.

Pla de Treball Fase 1: Activitats preparatòries. Fase 2: Seminari formatiu i 1a experimentació. (gener-març) Fase 3: Seminari de seguiment i 2a experimentació. (març-maig). Fase 4: Seminari de seguiment final. (maig). Fase 5: Procés de dades i conclusions.

Bases tecnològiques de l’Escola del futur Juntament amb les aules d'informàtica y els ordinadors-Internet a totes les dependències (gestió, departaments despatxos...) Pissarra digital a les aules de classe Intranet de centre (webs de centre i docents, fòrums, carpetes compartides, e-mail i webs per a tots...) Sales multiús (estudi autònom, classe, seminari...) amb diversos ordinadors i accessos a Internet. A més a més del creixent parc d'ordinadors domèstics connectats a Internet

La pissarra digital a l’aula: FUNCIONALITATS Obre una finestra al món permet compartir i comentar tot tipus de materials i treballs realitzats per professors i estudiants. Actua como a germen d'innovació: indueix una renovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, incrementa la motivació dels estudiants, revitalitza l'autoestima professional del professorat. Facilita aconseguir aprenentatges més significatius i acords amb la societat actual.

La màgia de la pissarra digital Font inexhaurible d' informació multimèdia i interactiva disponible de forma immediata a l'aula. Més recursos a disposició del professorat per a renovar metodologias i tractar la diversitat. Classes més vistoses i audiovisuals. Els estudiants estan més atents, motivats i interessats: segueixen millor les explicacions i comprenen millor elsn continguts. Integra l' ús de les TIC a les activitats de l'aula: cercar informació, realitzar i presentar treballs... A més a méds és fàcil de fer servir, no dóna problemes, engresca, augmenta l'autoestima professional

Problemàtiques de la pissarra digital Videoprojector: cal preveure una bona lluminositat (segons la il·luminació de l'aula) i ressolució suficient (segons les prestacions de l'ordinador). Problemes logístics (si no hi ha una bona instal·lació fixa amb videoprojector al sostre o pantalla retroprojectada): cables, ombra a la pantalla... Cost, especialment del videoprojector. Manteniment: les làmpades es fonen amb l'ús i són molt cares.

La pissarra digital (kit Internet a l’aula) sistema tecnològic situat a l'aula que consisteix en: un ordinador multimèdia connectat a Internet amb un videoprojector que reprodueix els sons i projecta les imatges sobre una pantalla També pot incloure una antena de televisió, magnetoscopi, càmara de vídeo

La pissarra digital

La pissarra digital interactiva

Components Ordinador multimèdia. Connexió Internet d’alta velocitat. Videoprojector.(mínim de 1500 lúmens i resolució de 800x600). Pantalla blanca.

Complements Webcam. Impressora. Escàner. Amplificació de so. Antena de televisió. Magnetoscopi.

Ubicació de la pissarra digital Opció 1: L’aula multimèdia. Opció 2: L’aula del professor. Opció 3: L’aula d’informàtica. Opció 4: Pissarra mòbil. Sempre s’ha d’acomplir les condicions mínimes de la sala.

El model MIE-CAIT Constructiu Autorregulat Interactiu Tecnològic Foro Pedagógico de Internet: http://www.fund-encuentro.org/foro/foro.htm

La PD a l’aula MODELS D’UTILITZACIÓ Suport per al professorat: explicacions, tractament de la diversitat Ús pels estudiants: aportacions documentals, presentació pública dels treballs Ús conjunt del professor i dels estudiants: debats, treballs col·loaboratius... El racó de l'ordinador El diari a la classe i la multiculturalitat

Suport per al professorat Recolçament de les explicacions del professor projectant pàgines webs i altres materials.

El diari i la diversitat El diari en classe i la diversitat multilingüe. Començar les classes amb els diaris electrònics i comentar les noticies.

Exposicions dels estudiants Exposició pública dels temes encarregats pel professor. El paper del professor serà de dinamitzador, corrector i col·laborador.

Presentació pública treballs El professor encarrega treballs col·laboratius en format de pàgina web o programa de presentacions i el grup presenta la feina a classe.

Altres models Suport en els debats. Videoconferències. Correcció col·lectiva d’exercicis. Preguntes no previstes (cerca en Internet). Pissarra recuperable (PDI). Aprenentatge ús programes informàtics. Intranet del Centre. Webcam i escàner.

The End