Què és un pla Individualitzat ?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
TEMA 9. GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA DELS CENTRES
Programa de Transició Escola Treball
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LÍNIES DE TREBALL EN ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
PLA INDIVIDUALITZAT (PI)
Mesures organitzatives
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Experimentam amb la ciència
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Treball col·laboratiu
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
La consciència fonològica a P-4
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Seminari d’Educació Especial
Distribució de les hores del currículum
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
millora de la qualitat de l’ensenyament.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
Continuació: el temps II
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Concreció de la resposta educativa en el PI
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
en el desenvolupament de les competències bàsiques
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
El Pla de formació del centre
5 PROPOSTES PER AL FOMENT DE L’ÈXIT ESCOLAR
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Transcripción de la presentación:

Aspectes sobre atenció a la diversitat Plans Individualitzats Josefina Masip EAP T-04

Què és un pla Individualitzat ? Es un eina per la planificació de mesures , actuacions i suports per donar resposta a situacions singulars, complexes i necessitats excepcionals de l’alumnat.

Quan s’elabora un Pla Individualitzats ? En qualsevol moment de l’escolarització i en qualsevol etapa. En alguns alumnes pot ser a l’iniciar l’escolarització per prescripció del dictament d’escolarització Sempre que les adaptacions incorporades a la programació de l’aula i les mesures de suport previstes, són insuficients per atendre l’alumne/a

Per què es fa? Perquè l’alumnat que no segueix la planificació establerta per la resta del grup-classe on està ubicat, tingui un camí de ruta on s’hi recullin el conjunt d’ajudes, suports i adaptacions que pugui necessitar en els diferents moments i contextos escolars .

Com es fa. Responsable d’elaborar-lo és el Tutor/a amb col Com es fa ? Responsable d’elaborar-lo és el Tutor/a amb col.laboració de l’equip docent, l’EAP, també hi pot col.laborar el propi alumne/a en funció de l’edat i singularitat i la família , si les circumstàncies ho aconsellen. - La CAD ha de promoure aquest PI i marcar les línies d’atenció en un període màxim d’un curs, i adaptar les decisions d’acord als progressos de l’alumne/a. - L’aprova el Director/a amb el vist-i-plau de la CAD. - Consta en l’expedient acadèmic de l’alumne

El Pla Individualitzat inclou: Dades personals i acadèmiques Justificació Objectius i actuacions Criteris d’avaluació que es faran constar en un full de seguiment i en la documentació oficial d’avaluació Quadre horari Mesures de suport

Avaluació La Comissió d’avaluació amb col.laboració amb EAP fa el seguiment dels aprenentatges de l’alumne/a. Adopta les decisions que correspongui pel que fa a l’atenció educativa, procurant la màxima participació en entorns i grups ordinaris. Informa trimestrals explicant l’evolució : continguts treballats i objectius assolits, hàbits d’autonomia i desenvolupament personal i adaptació al centre i grup. Implicació de la família i enregistrament sistemàtic Documents oficials ha de constar les mesures adoptades i el pla individualitzat

En quina documentació administrativa s’ha de fer constar? Etapa Infantil:a)En el registre d’informe global individualitzat anual b)En Observacions en el resum d’escolarització individual Etapa Primària: a)en el registre o full de seguiment, b)en les actes d’avaluació de final de cicle, c) en l’informe individualitzat de final d’etapa, d) en l’expedient acadèmic. Etapa Secundària: a)en el full de seguiment acadèmic, b)en les actes d’avaluació i c) en l’expedient acadèmic.