“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Advertisements

TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
APRENENTATGE MULTINIVELL
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Autor: Samuel Lozano Alcodori
@sebastiani64.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
II JORNADES USEE Maresme - Vallès Oriental Abril de 2010
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Les competències i la coeducació
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Presentació de la Guia per a la identificació i
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
ALOHA ALOHA Mental Arithmetic proporciona als seus alumnes els mecanismes necessaris per aprofitar al màxim el seu potencial a partir del desenvolupament.
Grups interactius a L’Esquitx
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
Objectiu Educatiu Trienni
Presentació de 1r d’ESO Curs
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Interacció escola - entorn.
Gestió participativa dels projectes de centre
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Continuació: el temps II
Cap a l’FCT en els cicles LOE
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Assessorament de la Formació en Competències
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social

La base d’aquest projecte se centra a: Afavorir una millor vinculació afectiva i creadora de resiliència Desenvolupar factors protectors en els nens i nenes Minvar els problemes de conducta i les barreres a l’aprenentatge Fer una mirada centrada en el progrés dels infants més que no pas en les causes dels seus problemes

Què entenem per resiliència ? És la capacitat d’una persona per desenvolupar-se de manera òptima, tot i la presència de condicions de vida difícils.(Barudy,Vanistendeal,2004). Abordant els problemes de manera constructiva a partir dels seus recursos personals i de la interacció amb altres persones i el seu entorn.

Què són factors protectors ? Són els que inclouen un component d’interacció. Rutter (1990). ...fer crèixer una autoimatge positiva ...desenvolupar actituds positives

Què entenem per situacions de risc de marginalitat i/o exclusió social ? Aquelles situacions particulars que impedeixen oferir una atenció adequada a una nena o nen i que poden afectar el seu desenvolupament personal, escolar i social

Ens plantegem les següents preguntes : Quins recursos necessitem per ser guies i/o tutors de resiliència El tutor/a pot fer viure als infants experiències d’autoconfiança i afavorir una imatge positiva ? Pot millorar el clima emocional d’una aula i disminuir-ne les situacions de conflictivitat ? Es pot potenciar una relació més proactiva amb les famílies amb situacions de risc d’exclusió social?

Metodologia i pla de treball A partir d’una recerca acció des d’un paradigma qualitatiu COM ? A través d’un treball en equip “comunitats de pràctica “ Ainscow (2005)

Orientem la recollida, anàlisi i interpretació de dades i resultats donant prioritat a : L’observació sistemàtica El treball a partir de grups focals Els grups de conversa amb els infants

Aquesta recerca pretén obtenir els següents resultats: Estructurar espais entre tutor i alumne que afavoreixin altres formes de relació, complicitat i empatia mútua. Fer emergir en els infants factors de resiliència Afavorir en el grup classe un bon clima emocional i la motivació per aprendre i treballar Fer una mirada als alumnes més enllà de les seves conductes conflictives

Donar el màxim significat a la funció tutorial Fer un projecte comú que inviti a la reflexió sobre el significat, el valor i la pràctica d’una acció tutorial resilient Millorar les relacions entre professorat, alumnat i famílies.