LA PLUJA ÀCIDA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
Advertisements

BORJA SÁNCHEZ NOGUERO JAUME UREÑA GARCÍA VICENTE FERNÁNDEZ SANZ
FONTS D’ENERGIA APROFITABLES
Els ecosistemes i el medi ambient
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
L’electricitat:l’energia més versatil.
El canvi climàtic i la humanitat al segle XXI
La contaminació atmosfèrica
BIOLOGIA I GEOLOGIA 3r eso
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
Per saber-ne més sobre aquestes, pren en cadascuna.
Jose Angel Leon Toni Marquez
Tema 6: L’ENERGIA.
Energia solar Núria.J i Alexia.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Composició de l’aire (% en volum)
David Año i Prince Ekpolo
QUÍMICA 2 BATXILLERAT Unitat 6 DE LA HIDRÒLISI A LA NEUTRALITZACIÓ.
UNITAT 11 IMPACTES A L’ATMOSFERA.
El canvi climàtic CURS
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Alumnes de 4t Coneixement del medi natural Curs
LA TARDOR Cicle Inicial.
El Planeta Terra.
UN VIATGE A LA PREHISTORIA
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
Contaminació per co2. efecte hivernacle.
BIOLOGIA I GEOLOGIA 3r ESO
FEM LA BOLA PETITA!.
Éssers vius i éssers inerts
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
Tema 5. L’atmosfera. Pàg 66 La Terra està envoltada per una barreja de gasos que anomenem atmosfera. Aquesta barreja de gasos és l’aire que respirem,
Energia i velocitat de les reaccions químiques
MERLA VERTEBRAT AU OMNíVOR.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
LA NUTRICIÓ EN LES PLANTES
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
COGENERACIÓ AMB PILES DE COMBUSTIBLE: APLICACIÓ A EDIFICIS DE LA UPC
3. TOTS SOM DIFERENTS..
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
L’ENERGIA BLANCA LÓPEZ 2nA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
TEMA 5: VIVIM EN ECOSISTEMES
Mireya Reina i Aida Bauzà
L’AIGUA A LA NATURA.
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
El tsunami Traducció del japonès: Ona a port.
El petit príncep
Quina emoció! Què ens voldran dir?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LA VIDA DE LES PERSONES.
Recordem la paraula de Déu
FEM SaluT 2018 UN PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SaluT PER AL COL,LECTIU PROFESSIONAL DE L´HOSPITAL SANT RAFAEL.
1.2.2 Fonts d’energia renovables Energia eòlica El Sol, en escalfar la Terra, origina el vent, la força ha aprofitat l'home des de l'antiguitat.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
L’ ELEFANT.
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
Granota VERTEBRAT amfibi carnívor.
Pluja àcida.
Com contaminem l`aigua?
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

LA PLUJA ÀCIDA

Per què he fet aquest treball de recerca? Perquè la gent no té en compte l’efecte de la pluja àcida sobre el planeta. Perquè em sembla interessant aquest tema ja que d’aquí uns anys el nostre planeta canviarà notablement per culpa d’ell. Perquè vaig veure que podia fer un experiment pràctic per poder observar les conseqüències directes d’aquest problema i em va interessar.

Què és la pluja àcida? Com es forma? És una pluja que es forma de manera natural, però per culpa dels gasos que enviem a l’atmosfera estem fent que aquesta pluja sigui més àcida. Es forma al combinar-se els òxids de nitrogen i sofre que enviem a l’atmosfera a traves de processos industrials amb el vapor d’aigua que ja hi ha.

Contaminants de la pluja àcida Òxids de sofre (SOx) Diòxid de sofre format en combustions de petroli i carbó: S + O2 < - - - > SO2 Diòxid de sofre format al refinar alguns minerals amb sulfur, en aquest cas amb el plom: 2 PbS + 3 O2 < - - - > 2 PbO + 2 SO2 Triòxid de sofre format al combinar-se el diòxid de sofre amb l’aire: 2 SO2 + O2 < - - - > 2 SO3 Òxids de nitrogen (NOx) Monòxid de nitrogen format al combinar-se el nitrogen amb l’aire: N2 + O2 < - - - > 2 NO El monòxid de nitrogen és l’encarregat de la destrucció de l’ozó: NO + O3 - - - > NO2 + O2 Diòxid de nitrogen format al combinar-se amb l’aire: 2 NO + O2 < - - - > 2 NO2

Efectes de la pluja àcida Efectes sobre l’ecosistema aquàtic Efectes sobre els boscos Efectes sobre els cultius Efectes sobre l’ecosistema terrestre Efectes sobre la flora i fauna Efectes sobre construccions, materials i pintures Efectes sobre la salut humana

Experiment Material:

Experiment Llavors: Tramussos

Solucions per a frenar la pluja àcida Reduir el consum de combustibles fòssils. Restringir l’ús excessiu amb vehicles amb motor. Fomentar la investigació i la introducció de les energies renovables. Reduir les despeses d’energia en les fàbriques. Fer complir les lleis que regulen les emissions contaminants a l’atmosfera.

Conclusions La pluja àcida és un fenomen meteorològic que hem d’evitar al 100% ja que és perjudicial per al nostre entorn, natural o construït per nosaltres, i també per a nosaltres. Els òxids de nitrogen i de sofre són els principals causants de la pluja àcida, ja que quan es combinen amb l’oxigen de l’atmosfera o amb els metalls del nostre ambient natural i es tornen molt contaminants. A més, el monòxid de nitrogen (NO) és el causant de la destrucció de l’ozó descomposant-lo en oxigen. El problema de la pluja àcida és que quan s’alliberen els contaminants a l’atmosfera aquests viatgen per l’aire i cauen en forma de precipitació en un altre lloc totalment diferent d’on s’han emès. La pluja àcida és un destructor de tot allò on cau. L’experiment realitzat va servir per comprovar que era certa la hipòtesis del meu treball de recerca: “La pluja àcida afecta a la germinació de les plantes”. Com més pH tenia la concentració que posava juntament amb les llavors, menys percentatge de llavors germinaven i, fins i tot, algunes no han germinat ni un 1%.

Treball fet per: Carles Fusté Bertran