ELI Escala de Llenguatge Infantil

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Introducció i història de la PNL.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
i el que no es pot avaluar
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
L’Univers Com es defineix l’Univers?
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Estudi per a la identificació de
EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
ORGANIGRAMES FUNCIONALS: Comparació / oposició
MAPES MENTALS TONI BUZAN
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
Sobre dislèxia.
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
PRÀCTICA D’AULA MEMÒRIA OPERATIVA. AFECTACIÓ DIFERENCIAL DE LA VARIABLE AGRUPAMENT RÍTMIC SOBRE DUES TASQUES DE MEMÒRIA A CURT TERMINI.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Criatures Virtuals Emocionals i Ensinistrables per un MMOG
La consciència fonològica a P-4
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
DISC DUR Dispositiu encarregat d’emmagatzemar informació de forma permanent al nostre ordinador.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
La gestió curricular de competències
(Q-.LE) Facultat de Magisteri
AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA
Com preparar una unitat per a l’avaluació
SCIENCE OF SYNTHESIS.
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
Treball de Recerca de Batxillerat
El repte d’incloure Recursos i estratègies
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Mapes conceptuals Jordi Guim.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Introducció Al posicionament Web.
Xavi Fabregat 4tA Karim Atsailali 4tA
PROTOCOLS DE XARXA Regles i especificacions tècniques que han de seguir els dispositius connectats a la xarxa per poder comunicar-se El protocol més utilitzat.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
La consciència fonològica a P-5 i 1er
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
Nova eina de descoberta
Presentació assignatura
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Miquel Navarro i Oriach.
Transcripción de la presentación:

ELI Escala de Llenguatge Infantil Carla Tena Roca Javi Sos Rubio Diagnòstic en Educació 2007/08

Algunes dades… Autors: - Cristobal Saborit Mallol - Juan Pedro Julian Marzà (SPE C-04 – Castelló, 2005) FINALITAT: Conèixer l’evolució del llenguatge infantil en els nivells escolars (Infantil 3anys, 4 anys i 5 anys) La prova la passa el mestre/a d’Audició i Llenguatge (AL) Informatització de les dades Proves disponibles en castellà i valencià

L’escala ELI avalua aspectes bàsics del llenguatge: Objectius: (Els mateixos que planteja Myers (1978) Fonologia. Morfologia. Semàntica Sintaxi Pragmàtica Lectoescriptura Memòria Cognició Detectar. Diagnosticar. Identificar necessitats. Controlar els canvis de la intervenció. Ser una eina d’inventigació

L’infomació es complementa mitjançant els protocols següents: - Anamnesi. - Respiració. - Òrgans fonoarticulatoris. - Informació prèvia del tutor. - Escala evolutiva. - Autorització paterna. - Examen d’audició. - Examen neurològic, foniàtric, neurofisiològic, neuroimatge… - Mostra de llenguatge espontani (s’enregistra per poder fer la transcripció i fer l’anàlisi). Una vegada realitzada l’avaluació podem fer l’informe logopèdic Model d’informe (PROGRAMA INFORMÀTIC)

DESCRIPCIÓ DE L’ESCALA 1 VOCABULARI COMPRENSIU 2 VOCABULARI EXPRESSIU 3 REPETICIÓ DE DÍGITS 4 REPETICIÓ DE FRASES 5 MEMÒRIA D’UN CONTE 6 PRAGMÀTICA 7 FLUÏDESA LÈXICA 8 ESCALA D’ARTICULACIÓ 9 (Opcional) INTEL·LIGÈNCIA NO VERBAL (Matrius K-BIT) 10 (Opcional) NIVELL LECTOESCRIPTURA

Nivell de coneixement de lèxic i vocabulari receptiu 1 VOCABULARI COMPRENSIU Llàmines amb 5 dibuixos d’un determinat camp semàntic. El xiquet ha d’assenyalar el dibuix que se li demana 5 alternatives. 30 llàmines de dificultat creixent. (de camps semàntic més concrets a abstractes) Nivell de coneixement de lèxic i vocabulari receptiu

Accés al lèxic, vocabulari expressiu, riquesa semàntica i informació 2 VOCABULARI EXPRESSIU Consta de 30 dibuixos, dels quals ha de dir el nom. Nivell de dificultat creixent (paraules del context pròxim – més dificultat) Accés al lèxic, vocabulari expressiu, riquesa semàntica i informació

Es demana a l’alumne que repetesca els números que li anem dient 3 REPETICIÓ DE DÍGITS Es demana a l’alumne que repetesca els números que li anem dient Seqüència creixent de dígits. Memòria de repetició immediata, memòria seqüencial auditiva, memòria de treball i bucle fonoarticulatori

Es demana a l’alumne que repetesca després de 4 REPETICIÓ DE FRASES Es demana a l’alumne que repetesca després de nosaltres les frases que anem dient. Augmenten la longitud de manera progressiva. Es tracta de mesurar la (LMF) Longitud mitjana de la frase Memòria auditiva a curt termini, nivell gramatical I nivell morfosintàctic

Li contem un conte a l’alumne, acompanyant amb llàmines 5 MEMÒRIA D’UN CONTE Li contem un conte a l’alumne, acompanyant amb llàmines Després li demanem que ens diga què recorda de la història (sense el suport de les llàmines) Anotem 1 punt per cada paraula en negreta que ens diga. Comprensió oral, comprensió narrativa, Memòria a curt termini i record narratiu.

Mesura aspectes de comprensió i expressió i 6 PRAGMÀTICA S’estudia l’ús del llenguatge en diferents situacions comunicatives. - Comprensiva: Fem gestos que de vagades van acompanyats de la frase corresponent i de vegades no. L’alumne ens ha de dir si és correcte o no. Expressiva. (Preguntem a l’alumne sobre salutacions, metàfores , etc) Mesura aspectes de comprensió i expressió i aspectes cognitius.

Durant 1 minut l’alumne ha de dir paraules que pertangen 7 FLUÏDESA LÈXICA Durant 1 minut l’alumne ha de dir paraules que pertangen a 2 camps semàntics d’ús freqüent en el seu context familiar i escolar Animals (més concret) Jocs-joguets (més abstracte) Mesura accés al lèxic, vocabulari expressiu, nivell d’informació, fluïdesa verbal, flexibilitat cognitiva

Mesura nivell d’articulació, capacitat d’imitació de fonemes. 8 ESCALA D’ARTICULACIÓ Es demana a l’alumne que diga el nom de manera espontània i dirigida. Es tracta d’una prova tradicional per avaluar les dificultats en l’adquisició de fonemes. Mesura la pronúncia i les dificultats en les paraules que continguen els fonemes a estudiar en posició inicial, mitjana o final. Aplicació informàtica (resultats) Mesura nivell d’articulació, capacitat d’imitació de fonemes. Permet situar l’edat d’articulació del xiquet en relació amb el grup normatiu

NO VERBAL (Matrius K-BIT) 9 (Opcional) INTEL·LIGÈNCIA NO VERBAL (Matrius K-BIT) S’aplica la prova de matrius del K-BIT de Kaufman editada per Tea (1990) Matrius: sèries en les quals cal continuar unes figures o dibuixos. - Mesura l’aptitud per a resoldre analogies amb estímuls visuals - Ens permet conèixer el nivell d’intel·ligència fluïda

Taula de valoració de mostres (indica el nivell) 10 (Opcional) NIVELL LECTOESCRIPTURA Partint de les teories sobre l’aprenentatge del llenguatge escrit en els xiquets. A.Teberosky (1992) Prova que permet conèixer l’etapa en la qual es troba S’hi demana que escriga el nom dels dibuixos… … frase curta. Taula de valoració de mostres (indica el nivell)

Valoració i interpretació de resultats Podem fer-ho de 2 formes: Contrastant cada valor en la taula corresponent per a vore en quina edat està el xiquet en cada apartat. Aplicació informàtica. Itroduïm la PD i en dóna el Nivell (En anys i mesos) i la PC.

Avantatges Prova que dóna molta informació d’una manera molt ràpida. Adaptada a la nostra llengua: valencià. Aplicació informàtica (Facilita interpretació de dades i percentils) Dóna resultats en anys i mesos. (Dades més més útils i clarificadores que un percentil)

Inconvenients Com que s’ha de passar la prova a l’inici i al final de curs, l’alumnat acaba aprenent-se les respostes de les proves.