Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Avaluem què han après Objectius
Advertisements

CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Carla Jiménez Aida Macià Guim Muñoz Mariló Rodríguez
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
Estratègies d’aprenentatge per competències
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Avaluar per aprendre -L’avaluació de l’aprendre a aprendre- sobre document de Neus Sanmartí ICE UB grup Metodologia I Avaluació.
C O M P E T È N I A A V L U C I Ó Núria Alart, 2009 CURS:
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
L’Expressió escrita.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
La consciència fonològica a P-3
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
L’avaluació de les competències
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
La Direcció queda habilitada per:
Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler
Introducció i objectius
Presentació de la Guia per a la identificació i
VIII Primavera Pedagògica Institut d’Estudis Catalans
Títol: Un exemple de lliçó a Atenea: Teoria de la simetria
EXEMPLES D’ALGUNS MITJANS DIGITALS QUE USEM DIDÀCTICAMENT
d'ensenyança-aprenentatge
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Educació Infantil i Primària
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
TECNOLOGIA.
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
Polítiques Actives d’Ocupació (PAO)
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
Formació per als equips directius d’educació secundària
Què passa amb ’examen final?
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
Presentació assignatura
Eixos i línies estratègiques
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques

Una rúbrica... És un instrument de suport a l’avaluació que ajuda a l’estudiant a conèixer els criteris de qualitat amb els que s’avaluarà el seu treball. A partir d’uns indicadors seleccionats pel professor, estableix una gradació dels nivells de qualitat amb els que es pot desenvolupar un objectiu d’aprenentatge. Nivells Indicadors Criteris de qualitat Insuficient Suficient Excel·lent Estructura del treball Comprensió continguts Claredat i síntesi de les idees presentades

Exemple de rúbrica utilitzada per avaluar el treball final del Mòdul 1A del MIPE (2010-2011)

Procés Formular la pregunta/problema/tasca i seleccionar un bon model de resolució. Decidir quin tipus de rúbrica s’utilitzarà (global o analítica). Establir els criteris i indicadors que s’utilitzaran per determinar la qualitat de la resposta. Construir la rúbrica. En el mateix moment d’encomanar la tasca als estudiants, donar-los la rúbrica d’avaluació i explicar-los els criteris de qualitat. Recopilar, revisar i qualificar els treballs utilitzant els mateixos criteris de qualitat que apareixen a la rúbrica que hem donat als estudiants.

Publicacions i webs d’interès Understanding rubrics (Goodrich, H.) http://learnweb.harvard.edu/alps/thinking/docs/rubricar.htm Scoring rubrics: what, when and how? (Moskal, B.) http://pareonline.net/getvn.asp?v=7&n=3 Eduteka.org http://www.eduteka.org/MatrizValoracion.php3 Instructional strategies: http://www.pgcps.pg.k12.md.us/~elc/strategies.html Generadors de rúbriques Rubistar: http://rubistar.4teachers.org/ Rubric: http://www.rcampus.com/indexrubric.cfm TeAchnology: http://www.teach-nology.com/web_tools/rubrics/