Elaboració d’un projecte telemàtic de primària

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
2013.
Seminari d’Educació Especial
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball i aprenentatge en xarxa
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
El currículum a l’educació primària
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Transcripción de la presentación:

Elaboració d’un projecte telemàtic de primària Projectes telemàtics Un vol pel Vallès Grup de treball: Elaboració d’un projecte telemàtic de primària 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Què és un projecte telemàtic cooperatiu? Una activitat didàctica basada en Internet. Una forma integrada de treballar un centre d’interès educatiu que permet el desenvolupament de les competències bàsiques. Un recurs que permet aconseguir uns objetius i adquirir uns coneixements relacionats amb el currículum escolar i connectats amb el món real. 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Què fomenta un projecte telemàtic cooperatiu? El desenvolupament d’habilitats cognitives de nivell superior: recerca, interpretació de dades, contrast d’opinions, inferència, representació, presentació, síntesi... Una forma de produir coneixement a partir d’una tasca col·lectiva, amb aportacions de diferents grups i persones, on es fomenta el treball cooperatiu La publicació i el compartir el que s’aprèn. 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Què cal per participar en un projecte telemàtic? Equipament informàtic i connectivitat. Coneixement bàsic de les TIC (navegació, correu-e, tractament de text, fotografia digital, edició d’imatges...). Il·lusió Participació en fòrums, grabació de veu, filmacions… però treuria aquests noms que espanten al personal!! 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Implicacions metodològiques i organitzatives Al centre: Complicitat i coordinació de l’equip docent. Comunicació a les famílies (alguns projectes permeten el seguiment i la participació des de casa). Acord del claustre i de consell escolar quan és necessària: una adaptació curricular, canviar horaris, ús d’equipaments, sortides... Suposo que a primària i a secundària es treballa molt diferent. Mai se m’havia acudit demanar permís al Consell Escolar per participar en un projecte. Sempre he pensat que era una qüestió del currículum de l’àrea, i per tant necessitava aprovació, o com a mínim informar al departament o seminari de l’àrea 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Implicacions metodològiques i organitzatives A l’aula: Motivació de l’alumnat: ambientació de l’aula, cartellera, implicació de les famílies... Organització del temps i de l’espai. Paper del/de la mestre/a: orientar, provocar la reflexió i el debat, ajudar a sintetitzar, reconduir i centrar els temes d’estudi... Tipus d’agrupaments: individuals, en petit grup, col·lectives...amb l’ordinador i sense. Diversitat de procediments: recerca, entrevista, síntesi, presentació, contrast d’opinions... 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Tipus de projectes telemàtics Intercanvi d’informació personal (presentació, opinió, recomanació...) de l’entorn (escola, localitat,comarca...). Projectes a presentar: Intercanvi d’informació: podríem posar-hi: el Public Art, bibliorecomanacions, el pas a l’ESO Seguiment a temps real: Bitantart, Elaboració sumativa: algun de les comarques, el món dels llibres, l’Atles Com ho veus? N’hi posaries algun altre? Quan tinguem decidits els projectes ja posaré els enllaços. Generalment, els projectes inclouen propostes de més d’una tipologia alhora. 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Tipus de projectes telemàtics Seguiment d’un fet que té lloc a temps real. Projectes a presentar: Intercanvi d’informació: podríem posar-hi: el Public Art, bibliorecomanacions, el pas a l’ESO Seguiment a temps real: Bitantart, Elaboració sumativa: algun de les comarques, el món dels llibres, l’Atles Com ho veus? N’hi posaries algun altre? Quan tinguem decidits els projectes ja posaré els enllaços. Generalment, els projectes inclouen propostes de més d’una tipologia alhora. 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Tipus de projectes telemàtics Elaboració sumativa d’un producte seqüencial simultània. Projectes a presentar: Intercanvi d’informació: podríem posar-hi: el Public Art, bibliorecomanacions, el pas a l’ESO Seguiment a temps real: Bitantart, Elaboració sumativa: algun de les comarques, el món dels llibres, l’Atles Com ho veus? N’hi posaries algun altre? Quan tinguem decidits els projectes ja posaré els enllaços. Generalment, els projectes inclouen propostes de més d’una tipologia alhora. 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

El projecte telemàtic: Un vol pel Vallès Objectius: Promoure el coneixement de la comarca del Vallès Occidental. Fomentar el treball cooperatiu. Treballar les competències bàsiques. Incentivar l'ús de les noves tecnologies als centres educatius. Impulsar la relació entre alumnes de diversos centres. 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

El projecte telemàtic: Un vol pel Vallès Desenvolupamment: Primera activitat: conèixer el protagonista, el drac Trac i presentació dels grups participants. Treball de les propostes que fa el Trac fi de conèixer la comarca del Vallès. Projecte estructurat en blocs: situació, relleu, rius, clima, flora i fauna, població i tradicions. La feina queda recollida a la web dinàmica del projecte a fi de compartir-la amb les altres escoles. Cloenda del projecte. 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

El projecte telemàtic: Un vol pel Vallès Destinataris segon cicle de primària. Participació es participa per grups classe. Calendari pel curs 2007-2008 Inscripció: 3 al 28 de setembre de 2007. Participació: de l’11 d’octubre al 25 d'abril de 2008. Llengua: català. Més informació http://www.xtec.cat/crp-sabadell 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Les competències bàsiques Competència en comunicació lingüística. Competència matemàtica. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic. Tractament de la informació i competència digital. Competència social i ciutadana. Competència cultural i artística. Competència per aprendre a aprendre. Autonomia i iniciativa personal. 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Quines Cb podem treballar a cada bloc? Presentació Situa-ció Relleu Rius Cli- ma Flora i fauna Pobla-ció Tradi-cions Competències comunicatives Comunicació lingüística Cultural i artística Competències metodològiques Tractament de la informació i C. Digital Matemàtica Per aprendre a aprendre Competències personals Autonomia i iniciativa pers. Competències específiques per conviure i habitar el món Coneixement / interacció món físic Social i ciutadana 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Un vol pel Vallès. Presentacions 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Un vol pel Vallès. Bloc situació. 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Un vol pel Vallès. Bloc Clima. 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula

Mestres de les escoles: Grup de treball: Elaboració d’un projecte telemàtic de primària Moltes gràcies!!! Mestres de les escoles: Escolàpies, Joanot Alisanda, Joaquim Blume, Nostra Llar, Sant Nicolau i del Centre de Recursos Pedagògics 30 de maig 2007 Educació per competències: del currículum a l’aula