LA GRAVETAT SOTA SOSPITA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Advertisements

Anàlisi de Fourier i Mesures en Corrent Continu
Aproximació amb valoració dels errors
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
Ciència, tècnica i societat
Variables numèriques Taules de freqüències:
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
No te la juguis: posa’t el cinturó !
Cinemàtica II: ESTUDI DELS MOVIMENTS.
L’Univers Com es defineix l’Univers?
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
El moviment ESQUEMA INICI ESQUEMA INTERNET PER COMENÇAR INTERNET
5.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
El mapa topogràfic Distàncies i Pendents.
Presentació de la base de dades
L´ús del vídeo al laboratori de física
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
Construeix la gràfica de valors
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
UNITAT 1: Els nombres reals (I)
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
ELS MÈTODES D’EXPLORACIÓ DEL COS HUMÀ
La funció de relació en els vegetals
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
Tema 5 (1ª part) Cinètica química.
Tema 10 Cinètica química.
Cinemàtica II: ESTUDI DELS MOVIMENTS.
Experimentam amb la ciència
Introducció a l’Experimentació
Tema 8: Magnituds en cinemàtica
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
2. L’idealisme absolut de Hegel
PUZZLETS Com resoldríes el repte? Té solució única?
DE LA DURADA AL RITME.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Treballem l’estadística
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Fet per Adriana, Helena i Marta (6B)
UD1- L’activitat científica
La gestió per processos
Matemàtiques 3er E.S.O..
Classificarem la prova en 3 categories:
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
RADIOGRAFIA DEL SO Pau Samarra Ardiaca IES Guindàvols 2n Batxillerat
LES MESURES.
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
Mescla Eutèctica Estudi analític del comportament del punt de fusió d’una mescla homogènia d’aigua i sal.
RAONAMENT CLÍNIC Es basa en factors com... L’ experiència
Medició del radi terrestre
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
(posició d’equilibri)
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS

millora de la qualitat de l’ensenyament.
Coneixement del Medi Social i Cultural
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Introducció a l’experimentació
Introducció Al posicionament Web.
Els sistemes materials
TEMA 8 Aplicacions de les derivades
Organització i creixement
Projecte: Videojocs.cat
Transcripción de la presentación:

LA GRAVETAT SOTA SOSPITA Miquel Barberà Parramon 2n Batxillerat A-C I.E.S. S.E.P. Guindàvols Tutor: Anicet Cosialls

Plantejament del problema Problema I. Quins mètodes tenim al nostre abast per a determinar experimentalment l’acceleració de la gravetat? Problema II. És necessari disposar d’un gran equip informàtic i tecnològic per tal de calcular la gravetat? Problema III. La gravetat és una magnitud que es pot mesurar directament?

Plantejament del problema Problema IV. Quin valor pren l’acceleració de la gravetat amb cadascun dels possibles mètodes? Problema V. Quin és l’error absolut i relatiu d’aquestes mesures prenent com a referència g = 9.81 m/s2? Problema VI. El mètode més precís també ha de ser el més exacte?

Plantejament del problema Problema VII. Quin d’aquests mètodes és el més precís? Problema VIII. Quin d’aquests mètodes és el que ofereix més exactitud en el resultat? Problema IX. Quina és l’acceleració de la gravetat mitjana obtinguda amb els diferents mètodes?

Recerca bibliogràfica Llei de la gravitació universal Camp gravitatori Diferents moviments: m.r.u., m.r.u.a., tir parabòlic, pèndul simple, etc. Errors en les mesures

Pèndul simple Es mesura el període amb un cronòmetre Es mesura la longitud del pèndul S’aplica la fórmula i s’obté el valor de g.

Tir horitzontal Mitjançant el MultiLab es mesura el temps de vol Es mesura l’altura des de la que cau la bola S’aplica la fórmula i es calcula g.

Caiguda lliure del regle Es mesura l’espai i el temps. S’ajusten els resultats a una paràbola. Es compara la paràbola amb la fórmula del m.r.u.a.

Pèndul simple amb vídeo Es mesura el període a través del Vidshell. S’aplica la fórmula utilitzant la llargada obtinguda amb el vídeo.

Sensor posició Amb l’ajut del MultiLab es fa el gràfic de l’espai recorregut per la pilota en funció del temps. S’ajusta el gràfic a una paràbola. Es compara la paràbola amb la fórmula del m.r.u.a. i es calcula g.

Caiguda lliure d’una bola de ferro amb vídeo Es mesura l’espai recorregut per la bola i el temps en que ho fa amb l’ajut del Vidshell. S’ajusten les dades a una paràbola. Es compara aquesta paràbola amb la fórmula del m.r.u.a. i es determina g

Conclusions Problema I. Si que hi ha diferents mètodes al nostre abast per a calcular el valor de g. Problema II. No és necessari disposar d’un gran equip tècnic per calcular g. Problema III. La gravetat es una magnitud que només es pot mesurar de forma indirecta.

Conclusions Problema IV. Els resultats obtinguts són: Mètode de càlcul Pèndul simple (9.74 ± 0.06) m/s2 Tir horitzontal (9.9 ± 0.6) m/s2 Caiguda lliure del regle (9.8 ± 0.1) m/s2 Pèndul simple amb vídeo (9.7 ± 0.1) m/s2 Sensor posició (9.71 ± 0.06) m/s2 Caiguda lliure d’una bola de ferro amb vídeo (10 ± 1) m/s2

Conclusions Problema IV. Els errors efectuats en els càlculs són els següents: Mètode d Er% Pèndul simple 0.07 m/s2 0.71 % Tir Horitzontal 0.09 m/s2 0.92 % Caiguda lliure del regle 0.01 m/s2 0.10 % Pèndul simple amb vídeo 0.11 m/s2 1.12 % Sensor Posició 0.10 m/s2 1.02 % Caiguda lliure d’una bola de ferro amb vídeo 0.19 m/s2 1.94 %

Conclusions Problema VI. La mesura més exacta no té perquè ser la més precisa. Problema VII. Els mètodes més precisos són el del pèndul simple i el del sensor de posició. Problema VIII. El mètode més exacte és el de caiguda lliure del regle. Problema IX. La mitjana dels diferents valors de g obtinguts és de 9.81 m/s2.