La literatura autobiogràfica

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
Advertisements

2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
FILOSOFIA ANTIGA ELS SOFISTES I SÒCRATES
Comparació entre Nietzsche i Stuart Mill
HISTÒRIA DE LA LLENGUA Cristina J. Calabuig Curs
L'EDAT MODERNA.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Sòcrates Treball realitzat per: Salvador Bosch Tania Gorri Ana Bellido
Joan Puig i Ferreter.
JESÚS DE NATZARET.
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
Característiques i classificació.
3.5 El problema l’ésser humà: teoria de la metempsicosi
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
Presentació de la base de dades
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
MARGES, DIFERÈNCIES, DIVERSITATS: LES ALTRES EDUCACIONS EN TEMPS DE CRISI(S) Jordi Planella UOC Laboratori d’Educació Social.
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
L’Expressió escrita.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Literatura catalana medieval. Prosa
MIQUEL MARTÍ I POL ( ) EN HOMENATGE.
Guillermo Martí Nomdedeu
PRIMERS TESTIMONIS FILOSÓFICS.
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
EL PROBLEMA DE LA VERITAT
BERNAT METGE.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
2. L’idealisme absolut de Hegel
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
NOVETATS ESPAI MARGALEF
L´assaig de postguerra
La teoria de les Idees de Plató
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
Matemàtiques 3er E.S.O..
4. El problema l’ésser humà: teoria de la metempsicosi
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
2. Zenó de Cition i l'estoïcisme
CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU
Tesis Doctorals en Xarxa
Objectiu Educatiu Trienni
Gèneres Musicals.
Sòcrates Treball fet per: Judith Zarcos, Amor Estrela, Sonia Valcárcel, Chema Roque, Carlos Gimeno y Pedro Lopez.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
2. El materialisme històric de Marx
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
2. Sòcrates 2.4. El problema del coneixement: el racionalisme socràtic
L’ESCOLA PITAGÒRICA: Els Atomistes: Demòcrit i Leucip
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Per establir la cultura, a més a més, d’una visió compartida, els seus membres han d'aprovar, adoptar i compartir certes premisses: Supòsits.
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
3.5 El problema l’ésser humà: doctrina del soma-sema
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
Les Avantguardes (principis segle XX)
LA TEORIA DEL SUPERHOME Friedrich Nietzsche
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Convivència i Mediació Escolar
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

La literatura autobiogràfica Michel de Montaigne

Biografia (1533- 1592) Fins a 1546 estudia al col·legi de Guiena: formació en humanitats clàssiques. Estudia després Dret a la Universitat de Toulouse. 1557 Entra a formar part com a conseller i després jutge del Parlament de Bordeaux i coneix el seu amic La Boétie. 1570 Dimiteix del seu càrrec i es retira al castell de Montaigne, on, aïllat del món, comença a escriure els Assaigs. 1580 es publiquen els dos primers llibres dels Assaigs. Viatge a Itàlia. 1581 Esdevé alcalde de Bordeaux 1586 Torna al seu castell i continua la redacció dels Assaigs fins a la seua mort. 1588 Coneix Mlle de Gourmay a París.

Els assaigs (1570-1588) L’obra està formada per tres llibres. Els dos primers, escrits entre 1570 i 1580, i el tercer, el 1588 Els tres llibre són corregits i ampliats al llarg de la vida de Montaigne Els llibres no presenten un ordre aparent, ni d’estructura ni de contingut En total trobem 107 capítols d’extensió variable, distribuïts en els tres llibres

Llibre primer Capítols que presenten fets curiosos Observacions de caràcter polític i militar Temes tractats: filosofia, mort, amistat, soledat, educació

Llibre segon Centrat en el personatge de Montaigne S’hi exposen idees més personals Temes: crueltat, amor filial, gustos literaris

Llibre tercer Reflexions polítiques i metodològiques Consideracions sobre el nou món

Definició d’assaig Assaig significa “assajar”, “experimentar” un pensament. Es a dir, jutjar-lo des de diferents perspectives. Esbossar una opinió que després es torna a pensar i a expressar Assaig vol dir també “prendre una mida, emprovar-se a si mateix” Es tracta de pensar la vida no des d’un punt de vista teòric concret. Es tracta de seguir les pròpies reaccions, els propis sentiments, les pròpies sensacions Montaigne estableix un mètode per a poder descriure’s a si mateix. L’home es caracteritza per ser un ésser canviant, i el món, per la seua inconstància. Es tracta, doncs, d’un vagabundejar de l’escriptura i del pensament

El jo Montaigne és conscient del seu ésser i de la seua consciència. Es tracta, doncs, de gaudir del seu jo en el present de cada moment, és a dir de fondre en un element el jo i la consciència d’aquest jo Montaigne ha sigut el primer a descobrir i comprendre que la perfecció de l’acte de consciència, és a dir, la possessió absoluta del jo, només és possible en la identitat total del subjecte que pensa i l’objecte pensat Aquesta identitat només pot tenir lloc en una sincronia perfecta, és a dir en el present de cada moment Això explica els seus errors, la seua falta de rigor en la cronologia

Idees humanistes Transformació radical de les estructures filosòfiques antropològiques i culturals que anuncien una nova concepció de l’home: l’home com a individu Enaltiment del jo i afirmació de la seua validesa com a vehicle del coneixement del cosmos Es tracta de conèixer-se, no per a trobar els camins de la gràcia sinó per al propi plaer de l’anàlisi personal, de la interpretació

Objectius de Montaigne Pintura del jo: Voluntat de descriure el seu jo físic, intel·lectual i moral. Cos i ànima estan units Pintura de l’home universal: A través del seu retrat ell vol pintar també l’home universal. Les qüestions personals el porten a interrogar-se sobre el destí humà Assajar un nou mètode de reflexió: En cada capítol Montaigne es posa en situació d’aprenentatge i assaja, reflexiona sobre un tema. A partir d’una anècdota desenvolupa un tema. La seua finalitat no és la d’oferir idees definitives Recerca d’un mètode d’escriptura: Els Assaigs són una mena de diàleg entre Montaigne i ell mateix i els altres. Ell torna sobre les mateixes idees, per poder expressar-les amb major exactitud. Els capítols introdueixen cites gregues i llatines, les quals no són simples ornaments Capítols oberts

Temes 1. Filosofia: Estoïcisme (Sèneca): la virtut exigeix un camí ardu i espinós, la mort pot arribar en qualsevol moment. Epicureisme (reconeixement d eles misèries humanes). Escepticisme La religió. No és un tema dels més tractats als Assaigs La vida privada i la vida pública La pedagogia