EXPERIÈNCIA A LA TOSCANA. Claus d’èxit per al Pallars Jussà.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
e-health i terciarisme
Advertisements

ENERLOGY MONITORING Monitoritzar Gestionar Web Consums Aigua
EL ROL DE LES EMPRESES INSTAL·LADORES EN L’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
Turisme de Lleida Pla Operatiu 2014
Polítiques d’Ordenació Comercial
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
Quin futur volem per al Baridà?
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
CALES DE L’ESCALA.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
va aprovar la Llei de Millora de barris.
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
Taula sectorial de Voluntariat social Avaluació i línies de treball
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
La gestió per processos
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
Situacions creades a partir dels materials naturals
. Eficiència energètica mitjançant l’estalvi elèctric per la substitució de bombetes de vapor de sodi de 150W per luminàries de tecnologia LED de 80W a.
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Sectors culturals a la Comunitat Valenciana
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Serveis de Formació.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PTT VilaBicis Solidàries
IV JORNADES DOCTORIALS
Global Cook Service.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Cavall de Troia Marta Poveda 4rtB 6 juny de 2013.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
En aquest tema veurem els apartats següents:
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
expansió internacional
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
ACCÉS A L’HABITATGE A BARCELONA
Coneixement del medi natural
Dona Kolors, Innovació social en costura
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

EXPERIÈNCIA A LA TOSCANA. Claus d’èxit per al Pallars Jussà. Consell Comarcal del Pallars Jussà Donem solucions a la creació i comercialització dels nostres productes turístics Dies: 14 i 21 de desembre de 2009. Lloc: Museu Comarcal de Ciències Naturals de Tremp. Auditori. Passeig del Vall, 13. Tremp. EXPERIÈNCIA A LA TOSCANA. Claus d’èxit per al Pallars Jussà. A càrrec de Neus Molins i Judit Pardos. CEDRICAT. Tremp, 21 de desembre de 2009

Viatge tècnic d’intercanvi d’experiències a la Toscana Promogut pel Consell Comarcal del Pallars Jussà i l’Ajuntament de Tremp, i amb la coordinació del CEDRICAT. Objectiu: veure una experiència exitosa en la projecció del patrimoni com a recurs turístic, el desenvolupament de petites regions vitivinícoles i amb producció agroalimentària de qualitat i la utilització dels antics trens com a recurs turístic. Dies 27, 28 i 29 de desembre de 2009. 18 persones assistents al viatge. Perfil dels assistents: sector primari, sector terciari i administració

EXPERIÈNCIES VISITADES Finca agrícola Il Ciliego: producció de vi + visites guiades a la finca adreçades a escolars i famílies + venda directa + restauració Fondazione Qualivita: promoció i difusió dels distintius de qualitat (DOP, IGP, ETG, etc). Associació Coldiretti: organització de representació agrícola a nivell italià, valorització de la vida a pagès + venda directa + visites a les explotacions agràries + mercats locals + campanyes de comunicació (Campgana Amica, km 0) + v. Associació Terranostra: organització d’agroturisme dins de Coldiretti, que promou l’agroturisme en què es possibilita l’allotjament en cases vinculades directament amb explotacions agràries, i es dóna a conèixer l’activitat d’aquestes explotacions.

EXPERIÈNCIES VISITADES Associació Ferrovia Val d’Orcia. Treno Natura: promoció del territori a partir de l’aprofitament d’una antiga via de tren. Voluntariat. Azienda Capanna. DO Brunello di Montalcino: funcionament de la DO + visita a la finca + degustació i tast de vins + venda directa. Agriturismo Vergelle: coneixement de l’agroturisme a la Toscana + visita a les instal·lacions d’elaboracio de formatge + venda directa + restauració. Visita guiada pel casc antic de Siena: importància històrica de la ciutat de Siena + dinamisme del comerç de productes locals i de qualitat.

Claus d’èxit de la Toscana Objectiu clar: manteniment i valorització de l’activitat agrària Pol d’atracció: productes agroalimentaris de qualitat Claus d’èxit basades en: Producció Xarxa i associacionisme Promoció Comercialització Producte turístic estructural en base a l’activitat agraria, el patrimoni arquitectònic, la cultura, la natura i l’enogastronomia.

Valoracions i reflexions positives dels i les participants al viatge El viatge ha de servir com a punt d’inici per tal de desenvolupar nous projectes turístics al Pallars Jussà, d’una forma coordinada entre els diferents sectors. La qualitat en la seva vessant més àmplia, i el valor afegit junt amb l’especialització són els factors claus d'èxit per desenvolupar turisme al Pallars. Hi ha possibilitats de treballar junts entre el sector primari, el tren (turístic) dels llacs, i agències de viatge. Iniciatives com Coldiretti poden ser interessants, però a una escala més gran que el Pallars per tenir un impacte important. Hem après que un dels problemes més importants que trobaven els productors a la Toscana és la normativa limitant. Per això, les administracions poden ajudar mitjançant manteniment de contacte amb els sectors primari/terciari.

Valoracions i reflexions positives dels i les participants al viatge Els productors del Pallars han d’enfocar la seva estratègia de comercialització en la venda directa, per crear més riquesa. Hi ha oportunitats d’associacionisme al Pallars. S’hauria de crear una xarxa associativa amb els diferents sectors: Pagesos i ramaders, Productors agroalimentaris, d'establiments i empreses del sector turístic, Empresaris i comerciants (ja existents), Fundacions i obres socials d'entitats financeres altres Administracions públiques. Aquesta xarxa, o patronat hauria de coordinar els diferents projectes de promoció socioeconòmica. El viatge a la Toscana ha permès constatar que una regió rural, agrícola i d'interior (sense platja) té molta força i atracció, i, per tant, que és possible desenvolupar turísticament una regió d'interior compatibilitzant el turisme amb la vida rural i agrícola. Aquesta visió s'hauria de poder traslladar al Pallars.

Claus d’èxit per al Pallars Jussà. METODOLOGIA DEL TALLER EN GRUP: Formació dels grups de treball heterogenis Identificar els EIXOS D’ATRACCIÓ de la comarca. Analitzar QUÈ S’ESTÀ FENT. Pensar QUÈ MÉS ES POT FER. Veure QUI HI PARTICIPA. Identificar QUI HO LIDERA. Exposició al grup general.

Moltes gràcies per la vostra atenció Tremp, 21 de desembre de 2009.