CEIP PRÀCTIQUES II CURS 2008/2009

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
Advertisements

Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
BAUHAUS, una escola d’art
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Podeu posar una foto del vostre centre
Projecte de treball: ELS PINTORS I LES PINTORES
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
Projecte de P-3 4a Part Curs
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
CEIP PERE VILA BARCELONA 2006/07
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Experimentam amb la ciència
Literatura catalana medieval. Prosa
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
COM FER ELS MURALS DEL PROJECTE:
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
CICLE SUPERIOR ESCOLA SOLCUNIT
Projecte interdisciplinari:
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
“Les classes més sostenibles”
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Gèneres Musicals.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
Treball de Recerca de Batxillerat
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
TECNOLOGIA.
DALI ESPAI FEM CULTURA.
BIODIVERSITAT A L’HORT
Arriba l’hivern.
ESCOLA OCTAVIO PAZ Educació infantil – Cicle inicial
Tutorial com canviar color i paisatge
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Les taules de multiplicar
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Treball cooperatiu “Els animals”
BIBLIOTECA - MEDIATECA
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Viatgem per Llinars i els seus voltants
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
FASES DE PROJECTE TECNOLÒGIC
Transcripción de la presentación:

CEIP PRÀCTIQUES II CURS 2008/2009 JAUME I CEIP PRÀCTIQUES II CURS 2008/2009

TALLER EDUCACIÓ INFANTIL “Jaume I, un rei de conte” Passos a seguir en el projecte: Expliquem i visualitzem el conte de “Jaume I, el conqueridor” de J. Galves Ed. Galerada

Elaborem un escut de Catalunya.

Treballem el vocabulari a partir d’un joc “memori” relacionat amb el tema.

Il·lustrem el conte.

PROJECTE CICLE INICIAL: ”Jaume I i la seva època” Fem un viatge en el temps de la mà del rei Jaume I

Passos a seguir en el projecte: Diàleg en grup per recollir el que sabem i el que volem saber del personatge i la seva època. Recull d’informació aportada Per l’alumnat i el professorat.

Classificació de les preguntes en un mapa mural.

Confecció de la línia del temps a partir del personatge

Lectura col·lectiva del conte: “La conquesta de Mallorca”. Realització de l’arbre genealògic del rei.

Mapa de les ciutats relacionades amb el rei.

Concurs de preguntes envers el rei Jaume I. Construcció d’una màquina de l’època d’en Jaume I.

Avaluació oberta: Què hem après de l’Edat Mitjana i d’en Jaume I.

TALLER CICLE INICIAL “ Petits artistes” Una escultura tots hem fet per un gran rei català.

Passos a seguir en el projecte Recordem qui era Jaume I i llegim la seva biografia

Observem quadres del pintor Antoni Borrell i n’observem la que més ens agrada. Fem la lectura de la imatge i dibuixem l’escena de l’obra

Decidim representar en volum l’escena del quadre, tot pintant i decorant una capsa.

Modelem la figura del rei i acabem la nostra escultura.

TALLER CICLE MITJÀ “L’auca de Jaume I” Una auca del rei Jaume farem i tota la seva vida

Passos a seguir en el projecte Fem una recerca sobre la figura del rei Jaume I

Lectura de l’auca i comentari de la figura AUCA DE JAUME I Jaume I el Conqueridor, comte de Barcelona i rei d’Aragó 1.- El 1208 nasqué el Jaume a Montpeller. 2.-Orfe de pares va quedar i a Lleida el van portar. 3.- A la Suda van seguir la llei i amb sis anys el van fer rei. 4.- Al castell templer de Montsó va rebre una gran educació. 5.- Ell és jove, valent i ardit però té el regne dividit. 6.- Es casa amb l’Elionor un dia i més tard amb Violant d’Hongria. 7.- Jaume el rei conqueridor, Mallorca i València al sarró. 8.- Lleida molt aprecia i li atorga la Paeria. 9.- I una fira de tardor, perquè tot sigui millor 10.- Serà rei amb grans perills i tindrà uns quinze fills. 11.- Per explicar-ho tot deixarà un gran llibre en català. 12.- A l’Alzira mor vellet i l’enterren a Poblet. Lectura de l’auca i comentari de la figura històrica del rei tot relacionant-la amb la ciutat de Lleida.

Treball plàstic en diferents tècniques i en petit grup de dos rodolins a partir d’un element il·lustrat.

TALLER CICLE SUPERIOR “El retrat” A partir del retrat ens imaginarem com era el Rei.

Passos a seguir en el projecte Aprenem a observar el retrat i les tècniques utilitzades.

Comencem a fer retrats utilitzant la tècnica de les proporcions per quadres. Primer es farà un retrat utilitzant quadres petits i tot seguit, utilitzant quadres més grans.

A partit d’una fotografia, cadascú farà el seu propi autoretrat A partit d’una fotografia, cadascú farà el seu propi autoretrat. Utilitzarant diferents tècniques per pintar (rotuladors, llapis de colors, pastels...)

Fem el retrat de Jaume I a partir de l’observació d’un quadre Fem el retrat de Jaume I a partir de l’observació d’un quadre. A l’hora de pintar cadascú pot emprar la tècnica que vulgui, donant-l’hi un toc personal.

PROJECTE CICLE SUPERIOR (6è) ““La vida d’en Jaume I PROJECTE CICLE SUPERIOR (6è) ““La vida d’en Jaume I. Llibre Capitular” Fem el nostre “Llibre dels fets”

Passos a seguir en el projecte Visitem l’exposició de quadres d’en Jaume I de l’artista Antoni Borrell a l’IEI i fem recerca d’informació.

Veiem uns vídeos sobre tècniques de treball plàstic. “Una mà de contes”

Recollim en 15 entrades els fets més importants de la vida d’en Jaume I i busquem diferents tipus de lletres capitulars per elaborar les nostres.

Elaborem en parelles les entrades dels fets més importants de la vida d’en Jaume I.

Construïm el llibre Capitular de la vida del Rei Jaume I.