Pla Lector Montilivi PILEC.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Advertisements

Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes
Toca fusta FENT DECORATS
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Institut Lluís Domènech i Montaner
I transforma un llibre en un nou lector
Recursos Informàtics en Història
Vilafranca del Penedès
Antecedents (el context) Centre IATIC
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
FIC: Dinamitzar el treball per tasques a l’aula
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
#simposilecturaVLC Com entenem el Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura (PVFLL): actors, tipus i formats de lectura, objectius i accions Gemma.
Comissió de Política Lingüística
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Presentació de 1r d’ESO Curs
“NO DEIXIS QUE ELS TEUS LLIBRES ES MORIN D’OI”
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
INS Pedraforca 1r d’ESO Curs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Què és el SAL?. Vint-i-cinc anys del Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
LLENGUA ESCRITA Participants Paki Campos Antonia Cervantes
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
CRAI: definició i estructura
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
CRAI: Unitat de Recerca
CRAI: Unitat de Docència
El Treball de Recerca.
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
READ ON PROJECTE DE COPROGRAMACIÓ D’ACCIONS DE CREACIÓ LITERÀRIA PER A JOVES A LES BIBLIOTEQUES.
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Biblioteca Escolar “Puntedu” un espai de coneixement i aprenentatge
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Pla Lector Montilivi PILEC

Objectius Analitzar els resultats de les proves diagnòstiques. Revisar i actualitzar les accions de lectura que es fan al centre. Conèixer els hàbits lectors dels alumnes. Col·laborar amb el projecte “Biblioteca oberta” 09/11/2018

Anàlisi de resultats Resultats bons en comprensió lectora i no tan bons en expressió escrita. Col·laboració “Pla d’escriptura” Tant en llengua catalana com en llengua castellana, percentatges més baixos en activitats relacionades amb: Interpretació (entendre informació o idees rellevants); Reflexió i avaluació. 09/11/2018

Accions de foment de la lectura Activitats lectives. PUNT EDU a 1r d’ESO. Sessions de formació a la Biblioteca, lectures durant els tres trimestres com Les mil i una nits, Oliver Twist, petites peces teatrals). CLUB DE LECTURA a 2n d’ESO Dossier de contes i fitxes de treball. Lectures optatives de clàssics adaptats. Lectura i treball a partir de la premsa escrita, en suport digital i paper (3r trim.). 09/11/2018

Coordinació dels departaments de llengua Històric de lectures. Coordinació de lectures obligatòries a tots els cursos d’ESO Biblioteca a l’aula d’idiomes. Llibres d’anglès i francès agrupats per nivells, amb fitxa de seguiment. Acompanyament de la lectura. Acord dels departaments de llengua catalana i castellana. Intervenció directa dels alumnes. Intercanvi d’informació sobre les lectures triades. Creació de blogs sobre lectures de tria lliures: Llegir i llegir, Montillibres. 09/11/2018

Foment de la lectura Dinamització d’ACTES DE FOMENT DE LA LECTURA (Sant Jordi). Intercanvi de llibres Visita d’autors Commemoració d’aniversaris d’autors. Difusió de novetats editorials. 09/11/2018

Atenció a la diversitat Fons de llibres de lectura adaptada i de lectura fàcil per a aquells alumnes que ho requereixin (aula d’acollida, necessitats educatives especials...). Optativa a 3r d’ESO d’ampliació: “Narraciones de aventuras”. Aula d’Acollida. Lectures coordinades amb el professorat de llengua catalana de l’aula ordinària. 09/11/2018

Dinamització pedagògica i pla d’escriptura (1) Comissió que funciona des de fa uns vuit anys. Funcións: Recollir informació. Proposar estratègies conjuntes de treball. Recollir i consolidar acords; fer-ne el seguiment. Cercar i elaborar materials. Dinamitzar la valoració dels resultats. 09/11/2018

Dinamització pedagògica i pla d’escriptura (2) Acords sobre el treball d’estratègies relacionades amb la lectura i l’escriptura, curs 14/15: 1r d'ESO L'esquema El text descriptiu i les definicions 2n d'ESO El resum El text narratiu i el text conversacional 3r d'ESO Enunciats i precisió lèxica Exposició oral El text explicatiu i el text instructiu 4t d'ESO La presa d'apunts El projecte de recerca El text argumentatiu 09/11/2018

Dinamització pedagògica i pla d’escriptura (3) Metodologia de treball a la Comissió i als equips docents: Recollida d’informació i material sobre les estratègies. S’ordena i es fa accessible a tot el professorat mitjançant un curs MOODLE. Proposta d’estratègies conjuntes de treball . Dinamització dels equips docents amb l’objectiu de consolidar acords Seguiment i valoració de l’aplicació. Recollida de propostes. Nova cerca i elaboració de materials d’aplicació directa a l’aula. Noves propostes per part de la Comissió. 09/11/2018

Hàbits lectors dels alumnes Enquesta que permet conèixer els seus hàbits lectors i treure’n unes conclusions. 09/11/2018

Acompanyament de la lectura A tots els cursos d’ESO. Acord dels departaments de llengua catalana i llengua castellana: totes les lectures obligatòries dels alumnes d’ESO van acompanyades d’activitats. També treball interdisciplinari. A més: visita dels autors; visionat de d’adaptacions cinematogràfiques; assistència a representacions teatrals, musicals, poètiques; dramatització de textos; recitals poètics, etc 09/11/2018

LECTURES CURS 2014-15 1r ESO 2n ESO 3r ESO 4t ESO 09/11/2018 Les aventures de Tom Sawyer, Mark Twain. La Galera Cuento de Navidad, Charles Dickens L’estàtua sense rostre, Miquel Arguimbau. Santillana El conde Lucanor, Don Juan Manuel El retaule del flautista, Jordi Teixidor Antología de cuentos 2n ESO He jugat amb llops, G. Janer Manila. La Galera. El príncipe de la niebla, Carlos Ruiz Zafón La ratera, Agatha Christie. Vicens Vives. Antología del Quijote, Miguel de Cervantes Les aventures d’Ulisses, Rosemary Sutcliff Lectura per determinar 3r ESO El gos dels Basckerville, Arthur Conan Doyle. Los mejores relatos, Roald Dahl Noel et busca, Àngel Burgas. La Galera. Los tres mosqueteros, Alejandro Dumas La comèdia de l’olla, Plaute. Ed.62 Lectura per determinar Relatos de monstruos 4t ESO El violí d’Auschwitz, M.A. Anglada. La Butxaca Crónica de una muerte anunciada, G. García Márquez La pell freda, Albert Sánchez Piñol Leyendas, G.A. Bécquer Romeo i Julieta, W. Shakespeare. Vicens Vives. Lectura per determinar 09/11/2018

BLOC 1r i 2n d’ESO Català 09/11/2018

Biblioteca (1) BIBLIOTECA I PUNT EDU: tot el fons bibliogràfic catalogat, servei de consulta i préstec. LECTURES: almenys dos exemplars, que els alumnes poden demanar en préstec. Adquisició del FONS BIBLIOGRÀFIC: Donar a conèixer les novetats a través de l’epèrgam. S’envia un correu al professorat informant sobre els nous exemplars. S’informa als alumnes amb rètols als suros dels passadissos. 09/11/2018

Biblioteca (2) Col·laboració amb el servei de biblioteques municipals: Rebem assessorament per actualitzar-la: Continuar l’esporga del fons. Renovació de l’espai. «Biblioteca oberta al barri» Increment de l’horari de préstec (dl, dc i dv de 14.30 a 16.30. Campanya de difusió del servei. Increment de fons obres de «coneixements». Creació del Moodle de Biblioteca per tenir relació directa amb els alumnes i família. 09/11/2018