Karen Jimenez Marta Morón Nerea Brull Victor Valero

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MARC AHICART TORT i ORIOL GONZÀLEZ SERRA
Advertisements

2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
FILOSOFIA ANTIGA ELS SOFISTES I SÒCRATES
Ciència, tècnica i societat
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L'EDAT MODERNA.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
L’ESCOLA JÒNICA Autors presocràtics.
Sòcrates Treball realitzat per: Salvador Bosch Tania Gorri Ana Bellido
3. Els presocràtics 3.3. Heràclit d’Efes
3.5 El problema l’ésser humà: teoria de la metempsicosi
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Treball realitzat per:
Religió i els déus romans
La teoria hilemòrfica d’Aristòtil
Jorge Porta 2ºBach B Filosofia
ELS SOFISTES MARIA DE SANDE MARINA AUCEJO PAULA CUBEL LARA MARTINEZ
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Els sofistes i Sòcrates
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
1. L’empirisme de Locke 1.2. Els límits del coneixement
Les classes socials a l’antiga Roma i la vida a les ciutats
Taller de flotació 1.
3.4 El problema del coneixement
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Guillermo Martí Nomdedeu
PRIMERS TESTIMONIS FILOSÓFICS.
La filosofia d' Aristòtil i les escoles hel·lenístiques
EL PROBLEMA DE LA VERITAT
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
2. L’idealisme absolut de Hegel
Què hi ha a l'Univers?.
La teoria de les Idees de Plató
LA REVOLUCIÓ RUSSA Antecedents
4. Pirró d’Èlide i l'escepticisme
4. El problema l’ésser humà: teoria de la metempsicosi
Què existeix i què no existeix.
Els sofistes Protàgores i Gòrgies Carla Domenech Marta Crespo
L’empirisme modern i la filosofia de Hume
2. Sòcrates 2.1. La personalitat i la vida d’un filòsof singular
Objectiu Educatiu Trienni
1. Els sofistes 1.3. El problema de la naturalesa: el gir antropològic
Categories estètiques
3. Diògenes de Sínope i el cinisme
Pàgina El problema de realitat en l’empirisme modern 2.0 Límits del coneixement en Locke Distinció entre idees i qualitats Idees en la ment. Qualitats.
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
3. El problema del coneixement: teoria de la reminiscència
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
2. Sòcrates 2.4. El problema del coneixement: el racionalisme socràtic
L’ESCOLA PITAGÒRICA: Els Atomistes: Demòcrit i Leucip
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
3.4 El problema del coneixement
Cavall de Troia Marta Poveda 4rtB 6 juny de 2013.
3.5 El problema l’ésser humà: doctrina del soma-sema
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Estat del benestar per a tots o privilegis per a uns quants?
LA TEORIA DEL SUPERHOME Friedrich Nietzsche
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Què puc conèixer (2na part)
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
Transcripción de la presentación:

Karen Jimenez Marta Morón Nerea Brull Victor Valero ELS SOFISTES Karen Jimenez Marta Morón Nerea Brull Victor Valero

Index Qui són? Períodes de la sofística Punts en comú Teories:-El relativisme -L’esceptisme -El convencionalisme -L’empirisme polític Sofistes cèlebres:-Protàgores -Gòrgies La relació entre Plató i els sofistes

Qui són? Grup de pensadors i intel·lectuals grecs hàbils o destres en qualsevol ofici, s’hi afegí el matís d’educador que al segle V significava tècnic en saviesa i que sabia ensenyar-la. Eren capaços de convèncer els altres amb els seus discursos.

Períodes de la sofística La sofística és el moviment cultural determinant del segle V aC. Es pot considerar com el triomf de la democràcia, perquè posa el debat com a centre de la vida de la ciutat.Es poden distinguir dos grans períodes: En el primer, que correspon al moment de màxima esplendor política i cultural, els sofistes foren uns personatges de gran talla intel·lectual. La segona, va ser quan Atenes ja es debatia entre la guerra i la inestabilidad política, aparegueren un seguit de sofistes que eren mestres de retòrica i perseguien interessos purament personals.

Punts en comú La seua activitat principal és l’educació. Són els primers professionals de l’ensenyament, els primers que cobraren per ensenyar i que feren de l’educació un mitjà de vida. Encara que visqueren a Atenes, la majoria dels sofistes eren estrangers, arribats d’altres ciutats gregues. En ser estrangers estaven mancats de dret polítics, i per tant no podien participar directament en la política de la ciutat. Vinculats inevitablement a la democràcia, sovint tingueren en contra seua els sectors més conservadors, partidaris de la tradició i de les antigues formes de govern.

Teoríes: Relativisme Dirigiren la seua atenció directament a l’home, les seues produccions i les seues institucions. Inaguren la filosofia de la civilització i la cultura, en oposició a la de la naturalesa. La majoria havien viatjat molt, cada poble tenia les seues pròpies tradicions.

L’escepticisme Com que el saber tenía un valor pràctic es dedicaven a recopilar els coneixement elaborats per altres. Les seues reflexions es centraven en els assumptes que més preocupaven en aquell moment. Mostraren desconfiança tant respecte les teories sobre la físis com sobre la posibilitat de la raó humana per assolir un coneixement vertader sobre el món extern (visió escèptica). El grau màxim el trobem en Górgies.

Convencionalisme Consisteix a afirmar que tant les institucions polítiques com les lleis i la moral són producte de decisions o de convencions humanes. És el punt de vista segons el qual la veritat no consisteix més que en una convenció, en una selecció arbitrària, encara que raonable, d'axiomes i principis. El convencionalisme apareix com una versió del positivisme del s. XIX. Henri Poincaré és el seu fundador, però són també convencionalistes Pierre Duhem i Edouard Le Roy. 

L’empirisme polític . La doctrina política dels sofistes pot denominar-se “empirisme polític” i está estretament lligada a la democracia. L’empirisme polític consisteix a considerar bo i just allò que, de fet, el poble o la majoria pren per « just i bo » sense parar-se a considerar si això és el vertaderament just i bo. Una frase de Protàgores es: "I és que aquelles coses que pareixen justes i honorables per a una ciutat, son justes i honorables per a la ciutat, mentre pensen que ho son”. Finalment ensenyaven als joves deixebles a donar al poble el que aquest volia.

Sofistes célebres: Protàgores Fou un filòsof presocràtic de l’antiga Grècia. Pensa que tot està regit per una influéncia permanent de partícules i que el moviment no és possible sense l’existència de contraris. Veu l’oposició i la contradicció com els veritables principis de la realitat, de manera que l’ésser efectivament real és aquell que es manifesta pels nostres sentits.

Gorgies Va viatjar per tota Grècia ensenyant i practicant la retórica. Pertany a la primera generació de sofistes.  Les seves idees poden resumir-se en tres tesi: 1) Res existeix. 2) Si existira aleshores no podria ser conegut. 3) Si poguera ser conegut, seria impossible expressar-ho amb el llenguatge.

La relació entre Plató i els sofistes Plató no compartia les idees dels sofistes ja que ells aconseguien que els arguments més dèbils paregueren forts i sòlids i utilitzaven la persuasió per a aconseguir els seus objectius. ELS SOFISTES: respecte a l’epistemologia, estaven de part de l’escepticisme (es imposible conèixer la veritat) i el relativisme (lo que cadascú pensa que es veritat, se considera veritat). PLATÓ: opina que sí hi han veritats absolutes i que es poden deduir mitjançant: el coneixement (ofereix una visió clara i objectiva de la realitat) i l’opinió (un coneixement relatiu establit amb el món sensible).

FIN