Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 1 – punto 2 02 – LA TIERRA Y EL SISTEMA SOLAR.
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
La composició de l’Univers: Galàxies, estels, planetes i satèl·lits
L´energia.
SEGONA AVALUACIÓ Treball i energia. Potència. Calor.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
L’electricitat:l’energia més versatil.
Sóc el rei del món! ..
La composició de l’Univers: Galàxies, estels, planetes i satèl·lits
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
Tema 6: L’ENERGIA.
Joakim,Lucas,Adrian,Arnau.
Tema 3 L'Univers i el Sistema Solar
Alex Plaza Fernandez Cometes
EL SISTEMA SOLAR ELS PLANETES.
ELS PLANETES.
5.
ORIGEN DEL SISTEMA SOLAR
EL SISTEMA SOLAR.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ELS PLANETES DEL SISTEMA SOLAR
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
ELS PLANETES.
L’informe de laboratori
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
JÚPITER,SATURN,URÀ,NEPTÚ
La Terra el nostre planeta
ELS ASTRES I LES CONSTEL.LACIONS
Tema 4. La Terra i la Lluna. Pàg 52
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
Què hi ha a l'Univers?.
El nostre lloc a l’univers
COM FER ELS MURALS DEL PROJECTE:
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
CIÈNCIES NATURALS CURS
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
LES ESTRELLES Joan Osiris Zoey Carlota .
EL VALOR DE LA FELICITAT
“Les classes més sostenibles”
Classificarem la prova en 3 categories:
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Sistema solar Anna Genís Roger Salma Dounia Sahibjot.
DIADA DE LA PAU A SJO.
Esquema del comentari de text històric.
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
Medició del radi terrestre
Índex La composició de l’Univers L’origen de l’Univers Les galàxies
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
Títol de l’experiència:___________________________
Tema 5: Nombres naturals i enters
LABORATORI D’ENGINYERIA QUÍMICA II
L’electricitat i el circuit elèctric
Les fraccions Sisè B curs
La Terra i la Lluna.
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Concreció de la resposta educativa en el PI
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Llengua catalana i literatura
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
L’UNIVERS.
LES MÀQUINES.
ELS PLANETES.
LA TERRA.
Transcripción de la presentación:

Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36

1. L’Univers. Pàg 38 El big- bang va passar fa 15.000 milions d’anys Què en sabeu de l’Univers? El big- bang va passar fa 15.000 milions d’anys Tota la matèria i l’energia que el constitueixen estaven reunides en un punt molt petit i dens. Les galàxies, un exemple: la via làctia Un any llum és la distància que recorre la llum en un any Deures: Pàg 38 Ex 1,2,3

2. Els estels. Pàg 40 Com són? Esfèrics, lluminosos, fets de gasos a molta temperatura, interior productor d’energia (fusió). Color diferent segons la temperatura El sol. Té 5000 milions d’anys, la meitat de la seva vida Es mou a 20 km/s Gira sobre si mateix en sentit contrari a les busques del rellotge Quina és la temperatura del sol? Deures: Pàg 41 Ex 2,3

3. El Sistema Solar: planetes Pàg 42 fins 45 Què és un planeta? Gira al voltant del Sol seguint una òrbita (trajectòria el·líptica) Té forma esfèrica No comparteix l’òrbita Deures: Pàg 43 Ex 2,4,5,8

Fem a classe Pàg 45 Ex 1 fins 8

4. Altres components del Sistema Solar. Pàg 46 Satèl·lits Cometes Asteroides Meteoroides Exercicis finals Pàg 48 ex 1, 2 (a,b,e,f) Pàg 50 Ex 6 Fem a classe Pàg 49 Ex 4 Pàg 50 Ex 7 Deures: Pàg 46 Ex 2,3,4,5

Discussió (conclusió): Les parts en negreta són obligatòries. Un protocol d’experiència (o de laboratori) ha de tenir les següents parts:   TÍTOL: (Fonament teòric:) Objectiu(s): (Hipòtesi:) Material: Mètode o procediment: Resultat: Discussió (conclusió): Les parts en negreta són obligatòries.

Material: Llistat en columnes de tot el material De quina manera s’ha de redactar (escriure) cada apartat?   Objectiu: Frase curta i clara. Verb en infinitiu Material: Llistat en columnes de tot el material Mètode o procediment: Numerat pas a pas (com una recepta de cuina), han de ser frases curtes per tal que no s’hagin de llegir massa i es puguin recordar fàcilment (val més fer més punts que fer punts molt llargs), el verb és recomanable que sigui tercera persona del singular o primera persona del plural. Resultat: És la part en la que es descriu (amb dibuixos o amb taules de resultats, etc) el que ha succeït després de fer l’experiència, només es descriu el que ha succeit, no es fa cap valoració. Discussió (conclusió): Es discuteix sobre el perquè ha succeït allò, es responen preguntes, es justifiquen els resultats, es fa una valoració dels resultats,