PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Noms: Laura ML i Hannan Grup i nivell:6è B Escola: CEIP Anselm Clavé.
Advertisements

CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
No te la juguis: posa’t el cinturó !
Escola Orlandai 4t CURS.
Elaboració d’un mapa temàtic
SETMANA SANTA A eL COLLELL TEMPORADA 2015/16
SETMANA SANTA AL COLLELL TEMPORADA 2016/17
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Noms: Franco i Julio Grup i nivell: 5è B Escola: CEIP Anselm Clavé
LES AIGÜES SALVATGES Les aigües de torrentera procedeixen de la pluja
MESCLES I DISSOLUCIONS
Comprensió del canvi climàtic
ELS PAISATGES I ELS POBLES
La Ràpita, platja i port.
La Bassa: estació de servei per a les aus aquàtiques.
Coneixement del Medi Social i Cultural
Les fraccions Sisè B curs
DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ
SIGUEM SOSTENIBLES.
Resolució de problemes algebraics
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
PAS 1 Omplir el model 303 com sempre però cal tenir 2 coses en compte:
Experimentam amb la ciència
EGIPTE I EL NIL HUGO M I SERGI H.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
El Riu, dolç o salat?.
Les costes i els rius de Catalunya
Mireia González Marta Beneyto Genís López Martí Fabregat
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
RIUS I RIEROLS 6è de primaria- juny 08 Carlos de Molina Carlota Delise
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
8 TIPUS D'AQÜÍFERS El modelatge del relleu Biologia i geologia 3r ESO
On es troba l’aigua? Mar.
UD1- L’activitat científica
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
L’ASSUT DE L’EBRE.
ANIMALS PROTEGITS Arwa , Alen i Mònica
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Noms: Cristobal Grup i nivell: 5èA Escola: CEIP Anselm Clavè
L'ÀTOM Repàs del que hem fet fins ara:
LA MUNTANYA.
L’AIGUA A LA NATURA.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
PROJECTE FORO JOVE RIUS PER VIURE’LS
Coneixement del Medi Social i Cultural
Aigua Projecte 2n primària.
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Salvador Vila Esteve Geografia i Història 1r d’ESO
Com comprendre el canvi climàtic?
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
Noms: Gemma-Raquel Grup i nivell: 5è A Escola: CEIP Anselm Clavé
SI NO PLORA EL CEL NO RIU LA TERRA
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
NOM DEL PAIS AUTORS DEL PROJECTE.
Exercicis de quantificació de la concentració de dissolucions
El Montgrí per camins de calç.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
L’AIGUA ÉS VIDA.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?

Salinitat És la quantitat de sals que porta l’aigua. Es mesura en grams de sal per litre d’aigua (gr/l). Podem fabricar aigua amb diferents salinitats? Plantegem el concepte de Salinitat i el fet de poder “fabricar” diferents tipus de d’aigua salada.

Tipus d’aigües segons la salinitat A la natura es troben aigües amb diferents salinitats: Denominació grams de sals per litre (gr/l) Aigües dolces fins a 0,5 Aigües salobres 0,5 a 29 Aigües salades o salines 30 a 50 Aigües hipersalines més de 50 Exemple: el mar Mediterrani 36 Exemple: el mar Mort 350 dolça salobre On podem trobar els diferents nivells de salinitat a l’aigua: dolça (rius, llacs...), salobres (zones d’influència marina), salades (mar), hipersalines (salines)... salada hipersalina

Quan l’aigua del riu arriba a la desembocadura... Plantejament de l’objectiu de la sortida. Formulació d’hipòtesis.

... com es troba amb l’aigua del mar? Variarà segons la distància al mar? Variarà segona la profunditat? Variarà segon el cabal del riu? Convidem a reflexionar sobre el fet. Per quins motius pot variar la salinitat de l’aigua de la desembocadura? ...Investiguem!

¿Per quines raons l’aigua del riu ha d’arribar al mar?

1. Per a evitar que l’aigua salada entre riu amunt massa mesos a l’any. 2. Per a gaudir de l’arena de les platges. 3. Perquè els pescadors, el pagesos i les seues famílies es guanyen la vida.

Què farem a la sortida?

Farem un viatge en barca a la desembocadura Observarem les vores del riu... Observació amb prismàtics de la vora del riu, atenent a diferents conceptes: vegetació, fauna, ma de l’home...

... per poder fer el bingo del riu. Activitat sobre el riu consistent en identificar els diferents elements observats...

... marcant sobre la graella els elements identificats.

Amb l’ampolla de profunditat, recollirem mostres d’aigua del riu a diferents llocs i profunditats per esbrinar si l’aigua del riu és dolça o salada. Recollida de mostres d’aigua de diferents llocs i profunditats per al posterior anàlisi de salinitat.

Separar l’aigua de la sal i saber si és dolça o salada... Anirem al Camp d’Aprenentatge i farem un taller d’experiències amb l’aigua del riu que hem agafat: Realització d’un taller amb les mostres agafades, utilitzant diferents mètodes, per tal d’esbrinar la salinitat de les aigües i identificar la falca salina del riu. Separar l’aigua de la sal i saber si és dolça o salada...

Què farem abans al centre?

Coneixerem els rius i deltes de Catalunya i els situarem sobre un mapa. Activitat prèvia: Identificar sobre el mapa mut els diferents rius i deltes de Catalunya

Ens plantejarem quins preconceptes tenim sobre l’aigua del riu i què pensem que trobarem a les seves vores. Activitat prèvia: reflexionar a classe sobre els coneixements previs sobre el riu

Recordeu d’emportar-vos: Roba d’abric per a la barca Motxilla por portar l’aigua i el menjar El quadern, una carpeta i estris d’escriure Opcionalment, si en teniu, podeu emportar-vos un prismàtic per observar les vores del riu. Que cal tenir en compte per a la sortida.

CdA del delta de l’Ebre, 2012