PLA LOCAL D’HABITATGE D’OLOT PLHO Càtedra de Geografia i Pensament Territorial Universitat de Girona.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Advertisements

Presentació de la Jornada La Cambra de Terrassa organitza aquesta jornada amb la finalitat de facilitar a les empreses del comerç diferents eines de gestió.
BATXILLERAT 34R/1I/1P-212. EL BATXILLERAT LOE EL BATXILLERAT ÉS UNA ETAPA FORMATIVA Durada: 2 ANYS Titulació: BATXILLER SORTIDES: a)Estudis universitaris.
Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
LA PREVENCIÓ I LA REDUCCIÓ DE RISCOS EN EL CONSUM DE DROGUES Presentació Cocaonline 2008.
© Universitat de Girona LA GESTIÓ DE LA QUALITAT A LES EMPRESES DE CATALUNYA Resultats d’un estudi empíric Juny 2002 Univers d’aproximadament 4500 certificats.
DRET A LA IGUALTAT, SEGREGACIÓ, SERVEIS PÚBLICS I CIUTAT CONCLUSIONS? 11 d´octubre de 2007 CIUTAT I IMMIGRACIÓ. URBANISME I POLÍTIQUES PÚBLIQUES LOCALS.
AIGUA STOP Control Automàtic de Fuites. Situació actual: Situació actual:  A Espanya, els estalvis possibles de la despesa d’aigua en edificis públics.
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
COMISSIÓ MIXTA DE SEGUIMENT DEL DESPLEGAMENT DE LA LLEI 39/ de desembre del 2009.
TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC
XARXA D’INICIATIVES D’ATENCIÓ A LA INFÀNCIA I LES FAMÍLIES
Departament de Benestar Social i Família
CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33.
Pla de Recursos Humans per al mandat
PLA DE BARRIS DEL MALLOL
PLA DIRECTOR D’EQUIPAMENTS JUDICIALS Projecte
El Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses per l’energia local sostenible
APUNTS D’HABITATGE OBSERVATORI LOCAL D’HABITATGE Núm.6 ÍNDEX
Millores de transport públic a la Garrotxa
Actualització del mapa de soroll de trànsit de la ciutat de Girona.
Consell Municipal de la Discapacitat
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
Xarxa Productes de la terra
Jornada Cloenda Esports
Associació de Famíles Nombroses de Catalunya
Diputació de Barcelona
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Què és un pla Individualitzat ?
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Decret de desplegament del PLA pel DRET A L’HABITATGE
Polítiques d’Ordenació Comercial
CONSULTA POPULAR OLESANA
El mercat i els sistemes d’organització industrial
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
Per què fer recerca i innovació tecnològica en l’àmbit del
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
ACORD PEL DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC I SOCIAL DE RUBÍ Metodologia
va aprovar la Llei de Millora de barris.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Jornada Cloenda Esports
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
Estat de benestar i drets socials
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
AJUNTAMENT DE GAVARDA INFORMA:
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
ECONOMIA BAT1 Presentació Professor: Miquel Caelles
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Les ITEs i intervencions en edificis privats
Nou reglament del Programa RENOVA
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
CURS HABITATGE I TREBALL SOCIAL
Projecte d’Itineraris Formatius
IV Espais d'experiències.:pràctiques comparades
Serveis de Consultoria
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
Transcripción de la presentación:

PLA LOCAL D’HABITATGE D’OLOT PLHO Càtedra de Geografia i Pensament Territorial Universitat de Girona

Els plans locals d’habitatge Dificultats d’accés a un habitatge digne. L’habitatge com a una de les principals preocupacions de la ciutadaniaPLHO A Catalunya aquesta nova política d’habitatges es concreta en: el Pacte nacional per a l’habitatge (octubre de 2007) i la Llei del dret a l’habitatge (abril de 2008) Nou enfocament de la política d’habitatges, implementació de noves mesures per corregir les disfuncions que presenta el mercat El títol II de la Llei preveu com a instruments de planificació: el Pla territorial sectorial d’habitatge, els Programes supralocals d’habitatge i els plans locals d’habitatge

Els plans locals d’habitatge PLHO El document tècnic del PLH Definició d’estratègies (directrius d’actuació municipal) Definició de programes (desenvolupament i programació d’actuacions concretes pels propers 6 anys) Participació ciutadana Diagnosi (necessitats d’habitatge de la població, població exclosa del mercat, situacions d’infrahabitatge, desocupació, sobreocupació...), Anàlisi (previsions demogràfiques, del mercat d’habitatge, del planejament urbanístic, del parc d’habitatges...)

Projeccions població i llars escenaris PLHO -Baix : ( hab., 203 mitj. anual) -Mitjà: ( hab., 307 mitj. anual) -Alt: ( hab., 416 mitj. anual) habitants (padró a 1 de gener) Creix : 535 hab. mitjana anual habitants (padró a 1 de gener) Creix : 535 hab. mitjana anual llars -Baix : / ( i llars) -Mitjà: / ( i llars) 2,65 pers./ llar -Baix: 2,58 persones/llar -Mitjà: 2,49 persones/llar

Desequilibris oferta-demanda PLHO - Manca cobertura necessitats de lloguer : oferta = 7,1% demanda= 46% oferta = 7,1% demanda= 46% - Manca cobertura necessitats de lloguer : oferta = 7,1% demanda= 46% oferta = 7,1% demanda= 46% - Desajustaments quant a superfícies (i per tant preus): oferta = 73 m 2 demanda= 52 m 2 oferta = 73 m 2 demanda= 52 m 2 - Desajustaments quant a superfícies (i per tant preus): oferta = 73 m 2 demanda= 52 m 2 oferta = 73 m 2 demanda= 52 m 2 - Dificultat d'accés al mercat lliure pels preus: Lloguer compravenda Lloguer compravenda -% de demanda per sota del preu d’oferta = 70% 84% del preu d’oferta = 70% 84% -Preu mig oferta = 643 €/mes € -Preu mig demanda = 422€/mes € - Dificultat d'accés al mercat lliure pels preus: Lloguer compravenda Lloguer compravenda -% de demanda per sota del preu d’oferta = 70% 84% del preu d’oferta = 70% 84% -Preu mig oferta = 643 €/mes € -Preu mig demanda = 422€/mes €

Oferta d’habitatge a Olot PLHO Obra novaSegona mà Zona 1Zona 2Zona 3Zona 4 Zona 1Zona 2Zona 3Zona 4Zona 5 Preu m2 oct Variació interanual octubre ,3-7,4-4,3-25,7-19,3-15,2-10,9-18,5-28,8 Variació intertrimestral abril-octubre 09-13,8-0,54,1-7,5-7,0-1,41,4-12,6-10,5

Grau d’exclusió del mercat de l’habitatge PLHO Del total de llars que cerquen habitatge el 67,5% queden excloses del mercat lliure Projeccions ( ): entre 570 i 800 llars noves excloses (segons escenari baix) Del total de llars que cerquen habitatge el 67,5% queden excloses del mercat lliure Projeccions ( ): entre 570 i 800 llars noves excloses (segons escenari baix) - El 24,5 %* de les llars podran accedir a compra d’HPO - El 62,2% a lloguer d’HPO - El 13,3 % excloses de l’HPO (4,4% amb risc potencial sense sostre) - El 24,5 %* de les llars podran accedir a compra d’HPO - El 62,2% a lloguer d’HPO - El 13,3 % excloses de l’HPO (4,4% amb risc potencial sense sostre)

Parc d’habitatge i situacions anòmales PLHO Parc d’habitatges total estimat habitatges Parc d’habitatges total estimat habitatges - Habitatges buits : (7,58 %) - Sobreocupació : detecció de 56 casos amb 9 o més empadronats (0,75 %) - Infrahabitatge : 65 edificis en estat de conservació ruïnós - Habitatges buits : (7,58 %) - Sobreocupació : detecció de 56 casos amb 9 o més empadronats (0,75 %) - Infrahabitatge : 65 edificis en estat de conservació ruïnós

Potencial de sostre d’habitatge protegit i dotacional PLHO

OBJECTIUS I ESTRATÈGIES PLHOPremissesPremisses 1. Un escenari demogràfic a la baixa. 2. Treure rendiment del parc d’habitatges existent (nou, seminou, rehabilitació). 3. Mesurar l’expansió de l’espai urbanitzat. 4. Proposar unes actuacions que evitin la concentració territorial del sostre assequible. 5. Gran part dels programes previstos al Pla del dret a l’habitatge de Catalunya ja estan implantats, així com altres mesures que afecten l’habitatge. 1. Un escenari demogràfic a la baixa. 2. Treure rendiment del parc d’habitatges existent (nou, seminou, rehabilitació). 3. Mesurar l’expansió de l’espai urbanitzat. 4. Proposar unes actuacions que evitin la concentració territorial del sostre assequible. 5. Gran part dels programes previstos al Pla del dret a l’habitatge de Catalunya ja estan implantats, així com altres mesures que afecten l’habitatge.

L’OBJECTIU DE SOLIDARITAT URBANA PLHO En el termini de vint anys, el 15% dels habitatges principals existents siguin destinats a polítiques socials. (Llei 18/2007, del 28 de desembre, del dret a l’habitatge) Estimacions Olot al Pacte Nacional de l’Habitatge Població Parc d’habitatge total. Any Parc d’habitatge principal. Any % d’habitatge principal. Any 2006 (a)1.719 Parc de lloguer anterior a Any 2006 (b)553 Parc de titularitat pública c)97 Habitatges protecció acabats de venda (d)775 Habitatges protecció acabats de lloguer e)104 Parc social existent. Any 2006 (f= b+c+d+e)1.529 Parc social pendent Escenari de Parc de titularitat pública (a-c)1.622 Escenari de Parc social (a-f)190 Mitjana anual de parc social pendent, 20069,5 Habitatges socials pendents per hab.0,3 Font: Pacte Nacional per a l’Habitatge Annex IV, octubre Estimacions Olot PLH Població Parc d’habitatge total. Any 2028Sense projecció Parc d’habitatge principal. Any % d’habitatge principal. Any 2028 (a)2.299 Parc de lloguer anterior a Any 2028 (b)298 Parc de titularitat pública c)117 Habitatges protecció acabats de venda (d)A determinar PLH Habitatges protecció acabats de lloguer e)104 Habitatges privats de lloguer administrats per xarxa de mediació social (Borses d’habitatge social i jove) 130 Parc social existent. Any 2028 (f= b+c+d+e)649 Parc social pendent al 2028 Escenari de Parc de titularitat pública (a-c)2.182 Escenari de Parc social (a-f)1.650 Mitjana anual de parc social pendent, ,66 Font: elaboració pròpia.

OBJECTIUS I ESTRATÈGIES PLHOObjectiusObjectius Objectiu 1. Fer possible l’accés de la població a un habitatge digne i adequat a les seves necessitats Preveure una oferta suficient d’habitatges per a la població en general, d’acord amb les necessitats derivades de la formació de noves llars, que pel període es calcula en Preveure una oferta suficient d’habitatges de protecció oficial, per a satisfer les necessitats de la població que no pot accedir al mercat lliure, que pel període es calcula en 570, amb les diferents modalitats de HPO de compra, però especialment de lloguer (62%) de llarga durada. Objectiu 1. Fer possible l’accés de la població a un habitatge digne i adequat a les seves necessitats Preveure una oferta suficient d’habitatges per a la població en general, d’acord amb les necessitats derivades de la formació de noves llars, que pel període es calcula en Preveure una oferta suficient d’habitatges de protecció oficial, per a satisfer les necessitats de la població que no pot accedir al mercat lliure, que pel període es calcula en 570, amb les diferents modalitats de HPO de compra, però especialment de lloguer (62%) de llarga durada.

OBJECTIUS I ESTRATÈGIES PLHOObjectiusObjectius Objectiu 2. Promoure la cohesió social en matèria d’habitatge i evitar els fenòmens de discriminació, exclusió, segregació sobre els col·lectius més vulnerables Preveure una oferta suficient d’habitatges dotacionals per als col·lectius amb necessitats especials Preveure els ajuts per possibilitar l’accés a les persones amb majors dificultats econòmiques, com a mesura complementària a l’habitatge protegit. Objectiu 2. Promoure la cohesió social en matèria d’habitatge i evitar els fenòmens de discriminació, exclusió, segregació sobre els col·lectius més vulnerables Preveure una oferta suficient d’habitatges dotacionals per als col·lectius amb necessitats especials Preveure els ajuts per possibilitar l’accés a les persones amb majors dificultats econòmiques, com a mesura complementària a l’habitatge protegit.

OBJECTIUS I ESTRATÈGIES PLHOObjectiusObjectius Objectiu 3. Impulsar la conservació i rehabilitació del parc d’habitatge, la seva utilització adequada garantint la seva qualitat i adequació a les normatives vigents Establir mesures per a la rehabilitació i adequació a la normativa dels habitatges i edificis d’habitatges existents que ho necessitin Establir mesures sobre els habitatges desocupats per tal de posar- los en oferta. Objectiu 3. Impulsar la conservació i rehabilitació del parc d’habitatge, la seva utilització adequada garantint la seva qualitat i adequació a les normatives vigents Establir mesures per a la rehabilitació i adequació a la normativa dels habitatges i edificis d’habitatges existents que ho necessitin Establir mesures sobre els habitatges desocupats per tal de posar- los en oferta.

OBJECTIUS I ESTRATÈGIES PLHO Línies estratègiques Línia 1. Promocionar habitatge de protecci Línia 1. Promocionar habitatge de protecció 1.1. Mobilitzant el patrimoni municipal de sòl per tal d’adquirir habitatges bloquejats al mercat i transformar-los en habitatge de protecció Gestionant els diferents sectors urbanístics que són susceptibles de ser desenvolupats durant els propers sis anys, en sòl urbà i en sòl urbanitzable. Línia 1. Promocionar habitatge de protecci Línia 1. Promocionar habitatge de protecció 1.1. Mobilitzant el patrimoni municipal de sòl per tal d’adquirir habitatges bloquejats al mercat i transformar-los en habitatge de protecció Gestionant els diferents sectors urbanístics que són susceptibles de ser desenvolupats durant els propers sis anys, en sòl urbà i en sòl urbanitzable.

OBJECTIUS I ESTRATÈGIES PLHO Línies estratègiques Línia 2. Incorporar habitatges existents a l’oferta d’habitatge assequible 2.1. Creant la borsa de cessió i mantenint la borsa de mediació A través de la rehabilitació. - Promoure una Àrea de conservació i rehabilitació al Barri Vell. - Consolidar el programa de Masoveries urbanes incorporant una nova modalitat que contempli habitatge i local. Línia 2. Incorporar habitatges existents a l’oferta d’habitatge assequible 2.1. Creant la borsa de cessió i mantenint la borsa de mediació A través de la rehabilitació. - Promoure una Àrea de conservació i rehabilitació al Barri Vell. - Consolidar el programa de Masoveries urbanes incorporant una nova modalitat que contempli habitatge i local.

OBJECTIUS I ESTRATÈGIES PLHO Línies estratègiques Línia 3. Donar resposta a les situacions d’exclusió. Línia 3. Donar resposta a les situacions d’exclusió. Ampliar l’oferta de la Xarxa d’habitatge d’inclusió. Línia 4. Reforçar els mecanismes institucionals per a les polítiques d’habitatge i seguiment del PLH 4.1. Reforçar l’Oficina d’Habitatge i Rehabilitació Crear un Observatori de l’Habitatge Organitzar els recursos i eines municipals per tal de poder actualitzar de forma continuada l’estat de l’habitatge. Cercar la participació del sector privat en l’aportació de dades. Línia 3. Donar resposta a les situacions d’exclusió. Línia 3. Donar resposta a les situacions d’exclusió. Ampliar l’oferta de la Xarxa d’habitatge d’inclusió. Línia 4. Reforçar els mecanismes institucionals per a les polítiques d’habitatge i seguiment del PLH 4.1. Reforçar l’Oficina d’Habitatge i Rehabilitació Crear un Observatori de l’Habitatge Organitzar els recursos i eines municipals per tal de poder actualitzar de forma continuada l’estat de l’habitatge. Cercar la participació del sector privat en l’aportació de dades.