LA LECTURA DE LA IMATGE. 1.- ELEMENTS MORFOLÒGICS 1.1.- Punt 1.2.- Línia 1.3.- Color 2.- ELEMENTS TEMPORALS 2.1.- Ritme 2.2.- Tensió.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Introducció i fonaments físics de la Teledetecció.
Advertisements

Llegir amb lectura ràpida el text (30 segons)
LA MATÈRIA.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
BIG BANG Abel Pagès Paula Rives Claudia Vilarrasa Tania Rama Marc Sau Pau Riera.
Proves de 2on d'ESO: Les matemàtiques tenen en conjunt un resultat baix. Al costat d'un bon domini en la interpretació de gràfics es dóna un domini menor.
Lèxic: El sentit propi i el sentit figurat
Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
RESUM.
Diferència de tamany: Tamany petit = Més lluny. Més a prop = Més gran. COMPOSAR AMB PROFUNDITAT significa jugar amb el les diferencies de tamany i la perspectiva.
Index -XBOX 360 -PlayStation3 -¿Qué problemes te Xbox 360? -Qué problemes te PlayStation3? -Jocs de Xbox360 y Play3.
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
LABORATORI SERIGRAGIA
L´energia.
FONTS D’ENERGIA APROFITABLES
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
L'ELECTRICITAT I CIRCUIT ELÈCTRIC.
Central solar (parque El Coronil)
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
II. La llum Lleis bàsiques L’òptica geomètrica: imatges i aberracions
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
BAUHAUS, una escola d’art
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
LA LLEGENDA DEL SOL Molt abans de la reunió de tots els deus en la muntanya tibetana, els dies eren freds amb moltes hores cobertes de nit estrellades.
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
CLAUDE MONET.
Física 1 btx: òptica Què és la llum: Teories corpuscular i ondulatòria
ELS PLANETES DEL SISTEMA SOLAR
CALES DE L’ESCALA.
ELS MÈTODES D’EXPLORACIÓ DEL COS HUMÀ
ELABORACIÓ D’UN PERFIL DE L’ÀREA METROPOLITANA
Coneixement del Medi Social i Cultural
Éssers vius i éssers inerts
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Palau dels comptes de Pignatelli
Energia i velocitat de les reaccions químiques
LA LLUNA Mateo , Alejandro , Lluís , Alberto, Son els creadors, esperem que us agradi.
Què hi ha a l'Univers?.
Descobrint un tresor amagat
1. L’empirisme de Locke 1.1. L’origen i la constitució del coneixement
Què existeix i què no existeix.
DRAMES RURALS EN MET DE LES CONQUES.
1. Percepció i lectura d’imatges
TEMA 5: VIVIM EN ECOSISTEMES
El màrqueting i els seus elements
Pàgina El problema de realitat en l’empirisme modern 2.0 Límits del coneixement en Locke Distinció entre idees i qualitats Idees en la ment. Qualitats.
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
Coneixement del Medi Social i Cultural
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
La llum i el so.
PAUTES D’ACCESSIBILITAT. CRITERIS VISUALS
No et deixis enlluernar i posa atenció
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
ELECTRICITAT I MAGNETISME
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
DESCRIPCIÓ DELS HORITZONS.
LA LLUM.
LES 2D , 3D I 4D.
PROFUNDITAT.
Transcripción de la presentación:

LA LECTURA DE LA IMATGE

1.- ELEMENTS MORFOLÒGICS Punt Línia Color 2.- ELEMENTS TEMPORALS Ritme Tensió 3.- ELEMENTS ESCALARS Tamany i perspectiva

1.- ELEMENTS MORFOLÒGICS EL PUNT Totes les imatges tenen un punt culminant: Punt de fuga.Coincideix amb el punt d’atenció de l’espectador. És una tècnica molt utilitzada en la publicitat.

Punt de fuga

LA LÍNIA Les línies donen sentit i estructura a la imatge. Les línies sinuoses són mes reals, i per tant més properes. Segons el context signifiquen tristesa, debilitat, sensualitat… Les línies rectes són més artificials, i per tant allunyen la imatge de l’espectador.

Aquest podria ser un cas de línia recta

1.3. EL COLOR El color és una emissió d'energia lluminosa. Està molt relacionat amb la llum. Segons la tonalitat, la saturació o la temperatura pot donar unes sensacions o altres. Tonalitat: colors vius o foscos. Saturació: més o menys intensitat. Temperatura: colors càlids o freds.

2- ELEMENTS TEMPORALS 2.1. RITME Hi ha imatges que generen moviment. Segons l'acció que realitzi, l'estructura i el temps crea una extensió espacial o altra. En aquest cas superman sembla que estigui en ple moviment.

2.2. TENSIÓ La tensió es tracta de la deformació d'una imatge. És l'efecte visual que fa que creiem que dos objectes es poden estirar o arronsar. Les formes irregulars, obliqües, incompletes, ombrejades són les que fa que hi hagi més o menys tensió.

3.- ELEMENTS ESCALARS Tamany Normalment les imatges imiten la realitat. Per tant, el tamanys dels objectes o les persones és similar a la realitat. Quan s’altera el tamany crida l’atenció, obtenint un resultat innovador.

EDUCACIÓ I IMATGES?