RESUM.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LAS MENINAS VELAZQUEZ PICASSO.
Advertisements

LA MATÈRIA.
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
El Gran Format Trobada temàtica d’EspaiFotogràfic Vilassar de Dalt, 5 de febrer de 2011.
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
Lèxic: El sentit propi i el sentit figurat
LA VEU I EL CANT. QUALITATS DE LA VEU La veu expressa, comunica i ens identifica. Quan parlem la nostra veu te una altura indeterminada (no sabem quina.
LES DISSOLUCIONS Definició: una dissolució és una mescla homogènia formada per un component majoritari, que s'anomena dissolvent, i una o diverses substàncies.
Diferència de tamany: Tamany petit = Més lluny. Més a prop = Més gran. COMPOSAR AMB PROFUNDITAT significa jugar amb el les diferencies de tamany i la perspectiva.
LA LECTURA DE LA IMATGE. 1.- ELEMENTS MORFOLÒGICS Punt Línia Color 2.- ELEMENTS TEMPORALS Ritme Tensió.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Eduard Lara , Carles Mallol IES CAR SANT CUGAT
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
LABORATORI SERIGRAGIA
UNITAT 7 FENÒMENS ONDULATORIS.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
L'ELECTRICITAT I CIRCUIT ELÈCTRIC.
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
II. La llum Lleis bàsiques L’òptica geomètrica: imatges i aberracions
Tema 10: Dinàmica.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
Cinemàtica II: ESTUDI DELS MOVIMENTS.
BAUHAUS, una escola d’art
EL LLENGUATGE MUSICAL.
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Propietats relacionades amb l'aspecte extern Altres propietats
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Tableau II Piet Mondrian
Tema 2. DIVISIBILITAT.
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
Generacions de llocs web
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
JOHN LOCKE EPISTEMOLOGIA.
Imatges en moviment. El llenguatge cinematogràfic
ÍNDEX 1) QUÈ SABEM? 2) QUÈ VOLEM SABER?
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
Què hi ha a l'Univers?.
EL RATPENAT Fet per: Mario Pinto, Raúl García, Kevin Lopez, Coral Moya i Rebeca Lopez.
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Matemàtiques 3er E.S.O..
RADIOGRAFIA DEL SO Pau Samarra Ardiaca IES Guindàvols 2n Batxillerat
Què existeix i què no existeix.
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
La música és l’ART d’organizar els SONS en el TEMPS.
(posició d’equilibri)
L’electricitat i el circuit elèctric
COM NEIX UN PARADIGMA?.
DALI ESPAI FEM CULTURA.
Dibuix Tècnic Sistemes de representació.
Les fraccions Sisè B curs
La llum i el so.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Cant espiritual Joan Maragall.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
PAUTES D’ACCESSIBILITAT. CRITERIS VISUALS
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
La representació dels objectes
LES MÀQUINES.
Transcripción de la presentación:

RESUM

ÍNDEX: Definició. Components de la imatge Estructura visual i Narrativa visual (components visuals): a) Espai: - Components primaris: espai profund, espai pla, espai il·limitat i espai ambigu. - Components d’aspecte: repartiment de la superfície de la pantalla i d’espais oberts i tancats.

1. DEFINICIÓ: La imatge és la representació d’un objecte, no l’objecte en ell mateix. Tota forma o objecte poden proporcionar una o diverses imatges.

Tota imatge conté una història, uns components visuals i a vegades uns sons. Aquests tres elements, conjuntament, comuniquen el significat de la imatge a l’espectador.

2. Els pilars de la imatge són: . HISTÒRIA: relatiu a la trama, personatges i diàlegs. SONS: relatiu als diàlegs, els efectes de so i la música. COMPONENTS VISUALS: composats per: Espai: fan referència a l’espai exterior. Hi ha de tres tipus d’espai visual: Primer, l’espai físic front la camera. Segon l’espai tal i com apareix a la pantalla La forma i tamany espacial de la pantalla en si mateixa.

Línies i formes: una línia és un efecte perceptiu Línies i formes: una línia és un efecte perceptiu. Únicament existeix en la nostra ment. Una sorgeix quan la combinació d’altres components visuals ens permet veure-la, però cap de les línies que veiem és real. La forma va agafada de la mà de la línia, per què tota forma aparent està formades de línies.

Tons: El to fa referència a la brillantor dels objectes en relació amb l’escala de grisos. (Clarobscur) No es refereix al to d’una escena (sarcàstica, trista, etc...) o al to d’un so (agut o greu). El to és un factor molt important en la fotografia de color, blanc i negre.

3. ESTRUCTURA VISUAL I NARRATIVA /COMPONENTS VISUALS: L’estructura visual es basa amb el principi de contrast (=diferencia) i afinitat (=similitud). Qualsevol to gris proper a l’altra a l’escala grisos te afinitat amb ell. Una imatge que mostrarà la màxima afinitat de to possible utilitzaria una porció muy petita escala de grisos.

I el component més conegut és el TO = brillantor dels objectes. Cada component visual (espai, línia, forma, to, color,moviment i ritme) pot ser descrit i emprat en termes de contrast i afinitat. Els efectes del Principi de contrast i afinitat: Contrast = Més intensitat visual Afinitat = Menys intensitat visual.

Què significa intensitat visual? Anomenem intensitat visual, aquell component visual que es capaç de produir un estímul emocional. Quina part és més intensa??

COMPONENTS VISUALS (NARRATIVA): A) ESPAI B) LÍNIES I FORMES C) TONS D) COLORS E) MOVIMENT F) RITMES

A) ESPAI: COMPONENTS PRIMARIS: espai profund, espai pla, espai il·limitat i espai ambigu. COMPONENTS D’ASPECTE: repartiment de la superfície de la pantalla i d’espais oberts i tancats

- COMPONENTS PRIMÀRIS: ESPAI PROFUND: L’espai profund es defineix com la il·lusió d’un món tridimensional creat en una pantalla de dos dimensions. El públic creu en la tridimensionalitat d’una imatge en pantalla a causa dels indicis de profunditat.

INDICIS DE PROFUNDITAT: Els indicis són elements visuals que creen la il·lusió de profunditat un d’aquests inidicis és la: Perspectiva.

Hi ha diferents perspectives: a) Perspectiva d’un punt: més simple

b) Perspectiva de dos punts:

c) Perspectiva de tres punts: Exemple dels gratacels totes les seves línies convergeixen en un dels tres punts de fuga existens. .

Diferència de tamany: Tamany petit = Més lluny. Més a prop = Més gran. COMPOSAR AMB PROFUNDITAT significa jugar amb el les diferencies de tamany i la perspectiva.

El moviment també pot crear una il·lusió de profunditat. I es pot donar dues situacions: a) Moviment d’objectes : Que l’objecte és mogui. b) Moviment de camera: La camera és mogui.

a) Moviments d’objectes: Solamanent hi ha dues direccions bàsiques que es pot moure’s un objecte en el món real davant de la camera: de manera paral·lela o perpendicular.

Moviment paral·lel al pla: Pot ser: El moviment paral·lel al pla de la imatge pot ser d’esquerra a la dreta i dalt a baix, en diagonal o circular.

Un únic objecte movent-se en paral·lel al pla de la imatge no pot crear profunditat, però pot generar espai profund si dos o més objectes estan situats en diferents termes de la imatge i es mouen en paral·lel al pla d’imatge. Aquest exemple mostra a dos corredors un a PT i un altre a FI A la línia de sortida. Comencen a corre al mateix temps de forma paral·lela, però el corredor FI sembla corre més ràpid.

Si afegim un punt de fuga podem veure clarament quina és la distància que el corredor a PT sembla, corren la mateixa distància i velocitat, el tamany del corredor del FI és més petita i afegeix la profunditat, per tant, la diferència aparent de la velocitat de carrera i en la distància recorreguda produeix aquest indici de profunditat anomenat MOVIMENT RELATIU.

Un altre exemple: La il·lusió de profunditat també es crea quan un objecte es mou perpendicularment al pla de la imatge. Si corren cap a la camera o s’allunyen d’ella, si corren en velocitat constant sembla que s’accelera i quan ja han passat d’ella sembla que es ralentitza. Aquest canvi de velocitat aparent és l’indici de profunditat produït pel moviment perpendicular al pla de la imatge.

Moviment de camera: Hi ha tres moviments de camera que creen moviment relatiu i il·lusió de profunditat. I són: Travelling in/d’apropament out/ d’allunyament Travelling laterals. Moviments de grua de dalt i a baix.

Travelling: significa moure la camera més a prop o més lluny d’un objecte. N’hi ha de dos tipus: Travelling in = apropament. Moure la camera més a prop de l’objecte. Travelling out = d’allunyament . Moure la camera més lluny d’un objecte.