Vinga Pere continua llegint tú, a veure si avuí ho fas bé? Els e-e-egip e-gip- egipcis ter- ter tre treba- treballaven… Ja ja ja, no sap llegir, pareix.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La dislèxia és una dificultat significativa en la forma escrita del llenguatge, que és independent de qualsevol causa emocional, cultural o intel.lectual.
Advertisements

JORNADES SOBRE DISLÈXIA A CATALUNYA
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
DESCOBREIX EL TRESOR DEL NADAL CELEBREM L’ANIVERSARI DE JESÚS.
IDEES CLAU TIC-TAC-RELLOTGE DE SORRA Tenir sempre present les persones,el temps, les idees i la comunicació. Respectar els processos interns dels infants.
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
Els colors de l’ Advent.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
El pes de la responsabilitat. Guillermo Mordillo és un dibuixant argentí que utilitza molt sovint el món de l’esport en les seves creacions gràfiques.Aquí.
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Preparats per marxar?. Doncs anem a facturar!! No sabem si ho portem tot!
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
TUTORIAL PREZI Com funciona un prezi..
PARLAR DE LA MORT A L’AULA
XERRADA PER A LES FAMÍLIES DE P5
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
DISEÑO DE INTERVENCIÓN TALENTO LÓGICO TALENTO CREATIVO.
El coratge: la valentia i la por El coratge: la valentia i la por Valentia Valentia "El hombre que no teme a nada no ama nada." d'un amic d'un amic.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
ESCOLA CÈLIA ARTIGA Donya Cèlia Artiga Novembre 2011.
Elaborado por:.
El Cant Gregorià.
PETITS REPORTERS Títol.
Writer 2... posant els textos “en forma”!
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
Relaxa’t... escolta... i mira. Avança amb el ratolí, al teu ritme.
Impress 2... Edita la teves presentacions!
Un bocí de pastís...?.
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Del silenci Lanza del Vasto 2018 .
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
NOVETATS ESPAI MARGALEF
UNS QUANTS CONSELLS QUE ET FARAN LA VIDA MÉS BELLA!
EL VALOR DE LA FELICITAT
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Writer Fora dels límits!
Carta d’un infant als seus pares.
Vivim-la amb el sacerdot
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
TECNOLOGIA.
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Les taules de multiplicar
Quins nervis! Unitat 1.
HABILITATS COMUNICATIVES
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
ELS PRIMERS DIES A P3.
BIBLIOTECA - MEDIATECA
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
“No tinguis por Maria, que jo sóc amb tu”.
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
EL QUADRAT LES MARIETES.
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Mira en primer lloc fixament a la bruixeta!
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Transcripción de la presentación:

Vinga Pere continua llegint tú, a veure si avuí ho fas bé? Els e-e-egip e-gip- egipcis ter- ter tre treba- treballaven… Ja ja ja, no sap llegir, pareix que siga un xiquet xicotet Estic fart de que es burlen de mi Pere esforçat més, mira els teus companys que bé que ho fan Odie l’escola!!, soc un fracàs Si jo no vull llegir, sempre m’obliguen

QUÈ ÉS DETEC PRECOÇCONSELLS ÚTILS És una dificultat significativa i persistent en la forma escrtia del Llenguatge. Es caracteritza per un nivell per sota de l’esperat en l’àmbit de la lectoescriptura. És un problema específic d’aprenentatge i com a tal els dislèxics estan capacitats per a accedir a qualsevol nivell d’ensenyament. Sols que aprenen de forma diferent.

QUÈ ÉS DETEC PRECOÇCONSELLS ÚTILS És un problema de tipus cognitiu que afecta a aquelles habilitats lingüístiques associades amb l’escriptura i la lectura Codificació d’allò visual en verbal Percepció Memòria a curt termini Seqüènciació

QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Dicrepància entra capacitat cognitiva i habilitats lectoescriptores Pot semblar una persona poc treballadora, desordenada, distreta, etc...

QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Dificultats lingüístiques, sobre tot fonològiques Els costa molt formar i trobar rimes, compondre paraules, descompodre mots en sil·labes. Sovint deformen paraules, ometen, confonen, substitueixen sons i les seues grafies corresponents.

QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Apareixen transtorns en els processos maduratius: percepció, psicomotricitat i atenció Lateralitat no definida, dificultats per a agafar el llapis i retallar, traç insegur, problemes d’orientació, dificultat per a seguir el ritme.

QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Didficultat en l’ús del temps Seqüències temporals: matí/vesprada/nit, ahir/hui/demà, etc...

QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Confusions en l’ordre i la seqüència. Els costa automatitzar aprenentatges: memoritzar, reproduir o aplicar taules de multiplicar

QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Problemes per utilitzar la memòria de forma eficaç. Allò que aprenen hui, potser no ho recorden demà

QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Tenen problemes en l’organització d’activitats quotidianes, jocs i treballs S’obliden dels llibres, no recorden anotar els deures a l’agenda.

QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Dificultat en executar diverses ordres si les reben totes seguides “Tanca la porta, agafa els colors i fes un dibuix”

QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Cauen en els mateixos errorrs després D’haver-li-los corregit

QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Necessiren més temps que els altres per a ordenar dedes i acabar els treballs

QUÈ ÉSDETEC PRECOÇCONSELLS ÚTILS No digueu que són ganduls. Demostre-los que valorem el seu esforç. No els compareu amb els germans o amb els companys. El que una feina no ixca prou bé o un suspens, no s’ha d’identificar amb la idea de fracàs. No espereu que aprenga a ortografiar bé una paraula només fent-li-la repetir diferents vegades. Penseu que es pot cansar i desanimar fàcilment.

QUÈ ÉSDETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS No us sorprengueu que la seua lletra siga irregular i desordenada. Les seues feines un dia poden ser magnífiques i l’endemà no tant. No li digueu una vegada i una altra “esforçat més”, ja ho fa. Feu-li veure allò que fa bé. No l’obligueu a llegir. Llegiu-li contes, llibres o textos. Allò que li agrade o necessite.

- Marrodan, Maria José. “La conquista de las palabras “ (Tratamiento de la dislexia i los trastornos lecroescritores) Primaria III. ICCE, Vallés Arándiga, Antonio. “PROMLEC: Programa para la mejora de la lectura y la escritura. Conciencia fonológica”. Promolibro Fernández, F. Llopis, A. Carmen, P. “Fichas de reeducación de la dislexia. Nivel inicial”. CEPE. Madrid. BIBLIOGRAFIA CONSULTADA

-Fernández, F. Llopis, A. Carmen, P. “Fichas de recuperación de la dislexia. Nivel medio”. CEPE. Madrid. - Fernándes, F. Llopis, A. Carmen, P. “Fichas de recuperación de la dislexia. Nivel avanzado”. CEPE. Madrid. - Cuetos Vega, Fernando. “Psicología de la lectura (Diagnóstico y tratamiento)”. Editorial Escuela Española, S.A. - Casanova Rodríguez, Mº Antonia. “La dislexia (Temas monográficos de educación)”. ANAYA Webs: BIBLIOGRAFIA CONSULTADA

ANDREU MONTÉS RODRÍGUEZ ANA BORRÁS ESTEVE VANESSA LÓPEZ MARTÍ CRÈDITS

Vinga Pere, t’avelleix llegir ara? Val, faré un esforç Els e-e-e-gip-gip- egipcis ter-ter-tre- trenballa-treballaven Pere ho fa molt bé Gràcies, t’has esforçat molt, ho has fet molt bé