La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

DISEÑO DE INTERVENCIÓN TALENTO LÓGICO TALENTO CREATIVO.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "DISEÑO DE INTERVENCIÓN TALENTO LÓGICO TALENTO CREATIVO."— Transcripción de la presentación:

1 DISEÑO DE INTERVENCIÓN TALENTO LÓGICO TALENTO CREATIVO

2 TALENTO LÓGICO 4º ESO

3 ANAMNESIS ANAMNESIS El Mario va néixer a terme i tant l’embaràs com el part van ser normals. El Mario va començar a caminar i a parlar amb normalitat. Va adquirir un correcte control d’esfínters. El Mario va néixer a terme i tant l’embaràs com el part van ser normals. El Mario va començar a caminar i a parlar amb normalitat. Va adquirir un correcte control d’esfínters. Quan tenia 22 mesos va començar a anar a l’escoleta, i li comentaven a la seva mare que veien al Mario força inquiet. Quan tenia 22 mesos va començar a anar a l’escoleta, i li comentaven a la seva mare que veien al Mario força inquiet. L’iniciï de l’escola va ser difícil i en el Mario li va costar bastant adaptar-se al canvi i relacionar-se amb els altres nens. Per aquest motiu els seus pares van consultar a un psicòleg. L’iniciï de l’escola va ser difícil i en el Mario li va costar bastant adaptar-se al canvi i relacionar-se amb els altres nens. Per aquest motiu els seus pares van consultar a un psicòleg. Cap als 7 anys, el Mario semblava trist i sovint tenia problemes de relació, per aquest motiu, els seus pares van decidir que el seu fill canvies d’escola a 3º d’Educació Primària. El rendiment era bo, li costava menys organitzar-se però els problemes socials continuaven. Per aquest motiu, els seus pares van consultar de nou a un centre psicològic i el Mario va iniciar teràpia de grup per treballar Habilitats Socials. Cap als 7 anys, el Mario semblava trist i sovint tenia problemes de relació, per aquest motiu, els seus pares van decidir que el seu fill canvies d’escola a 3º d’Educació Primària. El rendiment era bo, li costava menys organitzar-se però els problemes socials continuaven. Per aquest motiu, els seus pares van consultar de nou a un centre psicològic i el Mario va iniciar teràpia de grup per treballar Habilitats Socials. Actualment, el rendiment escolar és força bo tot i que a vegades li costa una mica fer els deures, però les dificultats socials continuen sent una area de malestar per el Mario. Cal dir que fa un parell de mesos el Mario es relaciona una mica més amb els seus companys. Actualment, el rendiment escolar és força bo tot i que a vegades li costa una mica fer els deures, però les dificultats socials continuen sent una area de malestar per el Mario. Cal dir que fa un parell de mesos el Mario es relaciona una mica més amb els seus companys. Al Mario li agrada molt llegir i toca la trompa des de fa temps. A vegades presenta simptomatologia de caire psicosomàtic, especialment pel matí. Al Mario li agrada molt llegir i toca la trompa des de fa temps. A vegades presenta simptomatologia de caire psicosomàtic, especialment pel matí.

4 TALENTO LÓGICO Buen rendimiento académico Cierto déficit en Hábitos de estudio Dificultades en la interacción x rigidez Interés por la historia TUTOR PROFESOR DE HISTORIA COMPETENCIA SOCIAL Y CIUDADANA

5 NO ACELERACION NO CAMBIO METODOLOGICO PROGRAMA DE ENRIQUECIMIENTO RELEVANTE NO INDIVIDUAL TODO EL GRUPO-CLASSE AGRUPAMIENTO HOMOGENEO POR CAPACIDAD

6 COMPETENCIA SOCIAL Y CIUDADANA PROFESOR DE HISTÓRIA AGRUPAMIENTO HOMOGÉNEO POR CAPACIDAD 1º TRIMESTRE DE 4 ESO ¿EN QUE VALORES, FUNDAMENTOS, MODOS DE ORGANIZACIÓN Y FUNCIONAMIENTO SE ASIENTAN LAS SOCIEDADES DEMOCRÁTICAS? REFLEXIÓN CRÍTICA SOBRE CONCEPTOS COMO DEMOCRÁCIA, LIBERTAD, IGUALDAD, SOLIDARIDAD, CORRESPONSABILIDAD Y PARTICIPACIÓN

7 COMPETENCIA SOCIAL Y CIUDADANA PROFESOR DE HISTÓRIA AGRUPAMIENTO HOMOGÉNEO POR CAPACIDAD 2º TRIMESTRE DE 4 ESO ¿QUE HAN APORTADO LAS DIFERENTES CULTURAS PARA LA EVOLUCIÓN Y PROGRESO DE LA HUMANIDAD? COMPRENSIÓN DE LA REALIDAD HISTÓRICA Y SOCIAL DEL MUNDO, SU EVOLUCIÓN, SUS LOGROS, SUS PROGLEMAS.

8 COMPETENCIA SOCIAL Y CIUDADANA PROFESOR DE HISTÓRIA AGRUPAMIENTO HOMOGÉNEO POR CAPACIDAD 3º TRIMESTRE DE 4 ESO ¿CUALES SON LOS DERECHOS Y DEBERES DE LA CIUDADANÍA? REFLEXIÓN: UNA POSICIÓN PERSONAL ÉS ETICA, AUN SI ESTAR BASADA EN EL RESPETO DE DETERMINADOS PRINCIPIOS UNIVERSALES COMO LOS QUE ENCIERRA LA DECLARACIÓN DE LOS DERECHOS HUMANOS?

9 COMPETENCIA SOCIAL Y CIUDADANA TUTOR TODO EL GRUPO-CLASE A LO LARGO DEL CURSO DINÁMICAS PARA TRABAJAR LAS SIGUIENTES HABILIDADES SOCIALES SABER COMUNICARSE EN DIFERENTES CONTEXTOS SABER COMUNICARSE EN DIFERENTES CONTEXTOS EXPRESAR LAS PROPIAS IDEAS Y ESCUCHAR LAS AJENAS EXPRESAR LAS PROPIAS IDEAS Y ESCUCHAR LAS AJENAS COMPRENDER EL PUNTO DE VISTA DEL OTRO AUNQUE SEA DIFERENTE DEL PROPIO COMPRENDER EL PUNTO DE VISTA DEL OTRO AUNQUE SEA DIFERENTE DEL PROPIO TOMAR DECISIONES VALORANDO CONJUNTAMENTE LOS INTERESES INDIVIDUALES Y LOS DEL GRUPO TOMAR DECISIONES VALORANDO CONJUNTAMENTE LOS INTERESES INDIVIDUALES Y LOS DEL GRUPO PRACTICAR EL DIÁLOGO Y LA NEGOCIACIÓN PRACTICAR EL DIÁLOGO Y LA NEGOCIACIÓN (Programa de Enseñanza de Habilidades de interacción social – PEHIS; MºInés Monjas Casares).

10 TALENTO CREATIVO 2º ESO

11 ANAMNESIS El Nico va començar a caminar als 9 mesos, a parlar abans de l’any i des dels 18 mesos el control d’esfínters és total. El Nico va nèixer amb una malformació al ronyó (hipospadias) que li ha suposat un seguit d’intervencions quirúrgiques. El Nico va començar a caminar als 9 mesos, a parlar abans de l’any i des dels 18 mesos el control d’esfínters és total. El Nico va nèixer amb una malformació al ronyó (hipospadias) que li ha suposat un seguit d’intervencions quirúrgiques. Durant els primers cursos d’Educació Primària els mestres el valoraven que el seu nivell era avançat per la seva edat. A 5è d’EP van fer la demanda d’avaluació per tal de dictaminar si el Nico estava dotat d’altes capacitats intel.lectuals i per descartar la presència de TDAH. Durant els primers cursos d’Educació Primària els mestres el valoraven que el seu nivell era avançat per la seva edat. A 5è d’EP van fer la demanda d’avaluació per tal de dictaminar si el Nico estava dotat d’altes capacitats intel.lectuals i per descartar la presència de TDAH. Tot i que el Nico sempre havia anat molt content a l’escola, des de que ha iniciat el cicle d’educació Secundària es mostra més descontent i li ha afectat molt la nova distribució dels nens, ja que sent que l’han separat dels nens amb els que tenia més afinitat. La família comenta que li està costant força vincular-se amb els seus nous companys. Tot i que el Nico sempre havia anat molt content a l’escola, des de que ha iniciat el cicle d’educació Secundària es mostra més descontent i li ha afectat molt la nova distribució dels nens, ja que sent que l’han separat dels nens amb els que tenia més afinitat. La família comenta que li està costant força vincular-se amb els seus nous companys. A nivell social, tot i que el Nico manté bona relació amb els nens de la seva edat, sovint busca la companyia de nens més grans o adults. A nivell social, tot i que el Nico manté bona relació amb els nens de la seva edat, sovint busca la companyia de nens més grans o adults. El rendiment escolar del Nico sempre havia estat mig però des de l’inici de la ESO ha baixat molt i aquest darrer trimestre ha suspès tres assignatures. La seva caligrafia no és bona. El rendiment escolar del Nico sempre havia estat mig però des de l’inici de la ESO ha baixat molt i aquest darrer trimestre ha suspès tres assignatures. La seva caligrafia no és bona. És un nen molt creatiu a tots els nivells. Mostra una gran fluidesa d’idees i és original en les seves aportacions, tot i que sovint, els mestres diuen que són una mica “rares”. És un nen molt creatiu a tots els nivells. Mostra una gran fluidesa d’idees i és original en les seves aportacions, tot i que sovint, els mestres diuen que són una mica “rares”. Aquest any, sovint es queixa d’avorrir-se a classe i ha començat a molestar als seus companys, a aixecar-se continuament de la cadira i sovint sembla absent. Aquest any, sovint es queixa d’avorrir-se a classe i ha començat a molestar als seus companys, a aixecar-se continuament de la cadira i sovint sembla absent.

12 BASES PARA LA INTERVENCIÓN CON EL TALENTO CREATIVO 1º: REUNIÓN CON TODOS LOS PROFESORES EXPLICAR SUS CARACTERÍSTICAS COGNITIVAS EXPLICAR SUS CARACTERÍSTICAS COGNITIVAS CONCIENCIAR DE QUE EL BAJO RENDIMIENTO NO SE DEBE A GANDULERIA O DESINTERÉS CONCIENCIAR DE QUE EL BAJO RENDIMIENTO NO SE DEBE A GANDULERIA O DESINTERÉS EVITAR LAS ATRIBUCIONES DE MALA INTENCIÓN, AGRESIVIDAD O INTERÉS POR LA PROVOCACIÓN EVITAR LAS ATRIBUCIONES DE MALA INTENCIÓN, AGRESIVIDAD O INTERÉS POR LA PROVOCACIÓN 2º: PROPONER TAREAS DE GRUPO (Los otros pueden complementar y aprovechar sus aportaciones divergentes) 3º: VALORAR TODO LO QUE SE PUEDA DE SU ESTILO DE RESPUESTA Y REPRESENTACIÓN DE LA INFORMACIÓN

13 PROYECTOS GRUPALES PARA EL TALENTO CREATIVO PROYECTO DE TRABAJO DE TECNOLOGÍA: DISEÑO Y CONSTRUCCIÓN DE UNA MAQUETA DE UNA BARRERA DE PARKING QUE PERMITA EL CONTROL DE ACCESO DE VEHÍCULOS TRABAJO DE INVESTIGACION DE CIENCIAS NATURALES: DEMOSTRAR LA RELACIÓN TIERRA-LUNA-SOL Y SU INCIDENCIA EN LAS MAREAS DEMOSTRAR LA RELACIÓN TIERRA-LUNA-SOL Y SU INCIDENCIA EN LAS MAREAS CONSTRUIR UN RELOJ DE SOL Y REGISTRAR LOS CAMBIOS EN LA POSICION DE LA SOMBRA EN HORAS Y FECHAS DIFERENTES PARA ANALIZARLOS CONSTRUIR UN RELOJ DE SOL Y REGISTRAR LOS CAMBIOS EN LA POSICION DE LA SOMBRA EN HORAS Y FECHAS DIFERENTES PARA ANALIZARLOS PROPUESTA DE TRABAJO DE MATEMÁTICAS: QUE HACEN LOS JÓVENES EN SU TIEMPO LIBRE ENTRE SEMANA? ENCUESTA + RECOGIDA DE DATOS + ANÁLISIS

14 PROYECTOS CREATIVOS PARA TRABAJAR LA AUTOESTIMA Y AUTOVALORACIÓN PROYECTOS CREATIVOS PARA TRABAJAR LA AUTOESTIMA Y AUTOVALORACIÓN DISEÑO Y PUBLICIDAD DE UN BOTE DE ACEITE DISEÑO Y PUBLICIDAD DE UN BOTE DE ACEITEOTROS: CREACIÓN DE UNA MITOLOGIA CREACIÓN DE UNA MITOLOGIA CREACIÓN DE UN IDIOMA CREACIÓN DE UN IDIOMA PREPARACIÓN DE ELECCIONES PREPARACIÓN DE ELECCIONES AUTORETRATO EN LA SALA DE ESPEJOS AUTORETRATO EN LA SALA DE ESPEJOS CONSTRUCCIÓN DE UN BESTIARIO (NOMBRE, CARACTERÍSTICAS…) CONSTRUCCIÓN DE UN BESTIARIO (NOMBRE, CARACTERÍSTICAS…) “QUE PASSARIA SI…” “QUE PASSARIA SI…”


Descargar ppt "DISEÑO DE INTERVENCIÓN TALENTO LÓGICO TALENTO CREATIVO."

Presentaciones similares


Anuncios Google