WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet
DEFINICIÓ: Activitat de recerca en la qual gairebé tota la informació utilitzada pels alumnes s´extreu de la xarxa Internet.
LES PARTS ESSENCIALS D'UNA WEBQUEST Introducció. Proveeix a l'estudiant de la informació bàsica. Orienta sobre el que li espera i deperta el seu interès. Tasca. Proporciona l'objectiu, enfoca les energies dels alumnes i ens concreta les intencions de l'educador. Procés. Descriu els passos que l'estudiant ha de seguir per a portar a terme la tasca. També hi trobem els RECURSOS que és la llista de llocs web. Què i com avaluem! Els alumnes tenen informació de com seran avaluats. Avaluació. Resumeix l'experiència i estimula la reflexió del procés... Conclusió.
Com han de treballar els alumnes ? En col·laboració però adoptant rols o punts de vista diferents. Amb la responsabilitats individual d´una part del treball. Utilitzant les habilitats de pensament més elevades.
OBJECTIUS Introduir les TIC a l´ensenyament Aprendre a navegar/cercar per internet de manera eficaç Aprendre a transformar, processar informació... Aprendre a pensar Construir un producte generalment multimèdia i tornar-lo a integrar a la xarxa per a ser utilitzat com a font d´informació de creació de nous coneixements Aprendre a treballar en grup Rendibilitzar del temps de l´alumne
Inventor de les WebQuests Presentació realitzada per: Carme Barba i Sebastià Capella A partir dels escrits d’en BERNIE DODGE San Diego State University Inventor de les WebQuests
WEBQUEST