La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

WEBQUEST.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "WEBQUEST."— Transcripción de la presentación:

1 WEBQUEST

2 BERNIE DODGE Universitat de San Diego (Califòrnia) 1995
HISTÒRIA BERNIE DODGE Universitat de San Diego (Califòrnia) 1995 Tom March Jarbas Novelino Barato

3 El Gener del 2004 ens vàrem convertir en associació.
El 10 de setembre de 2002 vam formar la Comunitat Catalana de WebQuest El Gener del 2004 ens vàrem convertir en associació.

4 Una WebQuest és una proposta didàctica  de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet.

5 Té en compte el desenvolupament de les  competències bàsiques,

6 contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual,

7 prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte

8 i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.

9

10 Les WebQuest es presenten en format Web i tenen sempre la mateixa estructura

11 1-Índex o pàgina principal
2-Introducció 3-Tasca 4-Procés/Recursos/Suports 5-Avaluació/Rúbrica 6-Conclusions 7-Crèdits i Referències 8-Guia Didàctica

12 PÀGINA PRINCIPAL Títol de la WebQuest Imatge adequada i atractiva
Àrea o àrees a les quals va destinada Nívell per la que està pensada Nom dels creadors Una adreça e.mail de contacte Data de creació o actualització Y Accés directe a tots els altres apartats

13 1-Breu 2-Clara 3-Motivadora: Ha de presentar una pregunta, un enigma, un repte, un problema a resoldre...

14 Concreta el producte final
Implica la transformació que caldrà fer. S’han de trobar implícites les habilitats de pensament que es desenvoluparan (comparació, anàlisi, síntesi, avaluació, aplicació...) I també trobarem implícites les competències bàsiques que es treballaran… Detalla el treball cooperatiu…

15 1-Especifica pas per pas què han de fer els alumnes, quan ho han de fer i com ho han de fer (activitats, agrupaments, rols...) 2-Inclou els recursos pre-seleccionats pel professor en el lloc precís. 3-Proporciona les eines i els suports necessaris

16 EL TREBALL COOPERATIU Responsabilitat individual
Interdependència positiva Desenvolupar habilitats socials Interacció cara a cara

17 Una WebQuest es construeix al voltant d'una tasca atractiva que provoca processos de pensament superior. Es tracta de fer alguna cosa amb la informació. La tasca ha de consistir en alguna cosa més que en contestar a simples preguntes o reproduir el que hi ha a la pantalla. S'hauria de correspondre amb alguna cosa que en la vida normal fan els adults fora de l'escola (Segons Bernie Dodge, 2000)

18 1-De qualitat 2-Actualitzats 3-Adequats al nivell dels alumnes 4-En la llengua o llengües de l’aprenentatge 5-Sense publicitat

19 Segons el moment del procés...
Els suports (scaffolds) Segons el moment del procés... De la recepció de la informació De la transformació De la producció Cronologies, línies del temps, Mapes mentals o conceptuals, Organitzadors gràfics Guies, tutorials, eines ,etc.

20 AVALUACIÓ QUÈ AVALUEM? El treball en grup (interacció, implicació, ....) El desenvolupament del procés (organització del temps, l'espai, el material ?) El producte final (exposició oral, reportatge multimèdia, presentació en diapositives, dossier....) Avaluació global....

21 La Rúbrica és l´eina més utilitzada per avaluar les WQ ja que:
1- mesura el treball de manera objectiva 2- per mitjà de diversos criteris. 3- graduats progressivament. ATENCIÓ: els alumnes han de saber de què i com seran avaluats des del començament de la WebQuest

22 1-Reprenen el tema inicial
2-Reflexionen sobre el procés 3-Reflexionen dels objectius assolits 4-Donen sentit al producte proposant la seva incorporació a la xarxa.(món real) 5-Aporten idees per a continuar ampliant el projecte o per desenvolupar-ne de nous.

23 1-Podem fer referencia a Bernie Dodge i seu paper de creador posant un enllaç a la seva pàgina i al seu correu electrònic. 2-Agrairem altres assessorament i col·laboracions si les hem tingut 3-Farem referència a tot el material d´on hem tret informació rellevant tant d´internet com d´altres tipus com CD-Roms, Bibliografia…

24 Indicarem: 1-Els objectius curriculars 2-El maquinari necessari
3-Els programes que s´utilitzen La temporalització prevista L’organització de l’espai Les adaptacions possibles Altres recursos complementaris

25 http://www.webquestcat.net/ COMUNITAT CATALANA DE WEBQUEST
Carme Barba, Sebastià Capella.

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35 Interdependència positiva.
L'aprenentatge dels diferents components del grup depèn de les accions que realitzi cadascun dels membres de l'equip. Així cada noi, cada noia, és conscient que el seu aprenentatge depèn de l'aprenentatge dels demés integrants i, a l'hora, que l'aprenentatge de la resta de companys depèn del seu propi aprenentatge. Ramon Grau. Treball cooperatiu.

36 Ramon Grau. Treball cooperatiu. http://www.xtec.es/~rgrau/index.html
Responsabilitat individual. Ens estem referint al desenvolupament de les feines que cadascun dels integrants del grup haurà d'afrontar personalment, com a encàrrec de l'equip de treball. En el treball cooperatiu cada alumne ha de fer-se responsable d'una part de la tasca que cal realitzar. Aquesta feina que promourà l'aprenentatge individual és indispensable per a l'èxit (aprenentatge) del grup (de la resta de components de l'equip). Ramon Grau. Treball cooperatiu.

37 Ramon Grau. Treball cooperatiu. http://www.xtec.es/~rgrau/index.html
Interacció cara a cara. Activitats cognitives i de dinàmica interpersonal discussions sobre la planificació d'una recerca d'informació i la forma de dur-la a terme, explicacions en relació a com resoldre un problema, explicacions sobre el significat d'un determinat concepte o coneixement (mirant d'assegurar que els companys i companyes ho entenguin), discussions sobre els conceptes relacionats amb allò en que s'està treballant i que connecten el treball present amb allò que es va aprendre en el passat, comunicació dels resultats i conclusions de la feina personal, argumentacions per defendre les pròpies opinions o creences, o per oposar-se a aquelles amb les que s‘està en desacord. Ramon Grau. Treball cooperatiu.

38 Ramon Grau. Treball cooperatiu. http://www.xtec.es/~rgrau/index.html
Destreses socials Les habilitats socials són comportaments que permeten a una persona actuar sense ansietat en el marc d'un col·lectiu, expressar còmodament els seus sentiments, arguments i opinions, exercint els drets personals sense negar els drets dels altres ¿Com es pot participar en un debat intern en el grup sense saber escoltar, o començar, mantenir i acabar una conversa, o afrontar la vergonya d'haver de participar i fins i tot d'equivocar-se, o ser capaç d'adonar-se i reconèixer les errades pròpies, o tenir una certa capacitat de negociar per tal d'aconseguir un objectiu? Aquestes habilitats s'han de treballar per tal que es puguin aprendre. Ramon Grau. Treball cooperatiu.

39 Interdependència positiva.
El docent ha de proposar una tasca clara i un objectiu de grup. Els alumnes han de tenir molt clar que els esforços de cada un beneficien a tot el grup, per tant han d'ajudar-se, compartir, animar-se... perquè tenen un compromís i un interès comú.

40 Responsabilitat individual
Cada membre és responsable de la part del treball que li correspon i alhora espera i depèn de la responsabilitat del altres. Ningú pot aprofitar-se del treball dels altres. Quan s`avalua el rendiment de cada un, els resultats de l’ avaluació son transmesos al grup per a determinar qui necessita més ajuda per realitzar la tasca. El grup ha de reforçar a cada un dels seus membres.

41 Interacció cara a cara Es important que treballin cara a cara , compartint recursos i donant-se suport, felicitant-se cada un per anar promovent l’aprenentatge dels altres.

42 Destreses socials A més a més dels continguts els alumnes han d’aprendre habilitats de relació interpersonal o habilitats socials per a: saber exercir la direcció. prendre decisions. crear un clima de confiança. comunicar-se. resoldre conflictes. sentir-se motivats. El professor els haurà d’ensenyar aquestes habilitats amb practiques de treball amb la mateixa seriositat i precisió com els ensenya els continguts escolars.


Descargar ppt "WEBQUEST."

Presentaciones similares


Anuncios Google