COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

L’EXPOSICIÓ ORAL DEL TREBALL DE RECERCA
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
L’Expressió escrita.
Recordem què vol dir ser adolescent
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
Creació d’un mapa personalitzat
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
La carta formal.
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Programa BIBE: perspectives de futur
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
DE LA DURADA AL RITME.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Un test per pensar... Materials de
Problema dels camins.
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Somnis d'Infant.
Situacions creades a partir dels materials naturals
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
ENS TROBEM DE NOU.
Com fer una presentació? Comunicació oral
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
ELS CONFLICTES ACTUALS Jordi Indiano
Pàgina El problema de realitat en l’empirisme modern 2.0 Límits del coneixement en Locke Distinció entre idees i qualitats Idees en la ment. Qualitats.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Thinkató Instruccions
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Somnis d‘infant.
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
Introducció Al posicionament Web.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Plantilla per realitzar un projecte
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Presentació assignatura
El Montgrí per camins de calç.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL

DEFINICIÓ Una exposició oral és l’explicació d’un tema per a donar-lo a conèixer d’una manera didàctica a través de la paraula

PREPARACIÓ   En primer lloc, s’ha d’elaborar un esquema que contingui els punts bàsics de l’exposició en forma de títols. Aquest esquema ha de servir de guia en el moment de l’exposició. L’exposició ha de constar de tres parts: INTRODUCCIÓ, DESENVOLUPAMENT I CONCLUSIÓ. Convé planificar amb temps l’estudi i la preparació de la documentació necessària. Cal preveure els materials que utilitzarem durant la intervenció

INTERVENCIÓ Cenyir-se al tema i al temps previst Dominar la veu, vocalitzant i emfatitzant les idees principals Controlar els gestos de la cara (la mirada...) i del cos (mans...). Mirarem a tot el públic, ja que hem d’informar, convèncer i/o persuadir a tothom i no només a la primera filera Intentar no llegir mai el discurs, en tot cas donar un cop d’ull al guió. Distribuir la nostra intervenció en tres blocs: introducció, desenvolupament o argumentació i conclusió

1.Introducció S’exposa el tema que s’ha escollit i el per què d’aquest tema. Quin és l’objectiu, el que es pretén aconseguir. Ha de ser prou engrescadora com per desvetllar l’ interès dels oients

2.Desenvolupament o argumentació   Es desenvolupa de manera clara, ordenada i breu les idees. El llenguatge que hem d’utilitzar ha de ser clar. Hem d’evitar caure en les repeticions lèxiques i per això cal dominar el vocabulari. Els exemples que emprarem han de ser d’interès per als qui escolten. Ha de donar resposta adequades a les preguntes que se li han plantejat

3.Conclusió Podem fer-ho de diferents maneres: Fer un resum d’allò explicat i així tancar el tema Deixar un final obert i deixar algunes preguntes a l’aire

CONSELLS Una bona preparació proporciona tranquil·litat Practicar prèviament davant del mirall o d’una altra persona ens pot donar més confiança i seguretat Utilitzarem una potència de veu que arribi a les últimes fileres Parlarem amb tranquil·litat, més pausadament que de costum És aconsellable portar un guió ben estructurat, en forma d’esquema, on constin els punts més importants Tenir cura amb les primeres i darreres paraules del discurs per tal de augmentar les expectatives de la nostra exposició i tancar amb rotunditat el tema

AVALUACIÓ Aspectes formals La informació seleccionada i contrastada. El seu tractament i aprofundiment.

Aspectes formals SALUTACIÓ: Saluda i es presenta correctament i formal, presenta als companys del grup si és el cas, diu el títol i inicia l’exposició ORGANITZACIÓ DEL TEMA: Ens explica i raona com ha decidit organitzar el tema. ESTRUCTURA: S’identifica clarament l’estructura i s’entén molt bé el missatge, hi ha introducció, desenvolupament i conclusió. GUIÓ: Segueix el guió i s’explica bé. EXEMPLES: Posa exemples o anècdotes relacionades amb el tema GESTUALITZACIÓ: Gestualitza sense exagerar. S’ajuda eficaçment de les mans i la posició corporal per tal de remarcar expressivament els conceptes que explica. REGISTRE LINGÜÍSTIC: Fa servir amb facilitat el vocabulari i les expressions dels registres estàndard i especialitzat, d’acord amb la situació comunicativa en què es troba ENTONACIÓ I PAUSES: Domina els canvis d’entonació i les pauses per captar l’interès dels oients i fer atractiu el seu discurs CONCEPTES: Remarca els conceptes importants de manera clara DISCURS: El seu discurs és fluid, àgil, sense interrupcions ni repeticions