El Pla de formació del centre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Programa Nacional de Formación Permanente Formación Situada
Advertisements

Competències ètiques en la formación universitària
Les Emergències Mèdiques Vitals a l’Atenció Primària.
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
Decret d’autonomia dels centres educatius
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Programa HCCC i Recepta electrònica: Impacte i lideratge
3a PART Interpretació de les experiències a partir del treball per al desenvolupament de les competències bàsiques Anàlisi de les experiències en clau.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Autor: Samuel Lozano Alcodori
SESSIONS DE REFLEXIÓ PRÀCTICA PER A DIRECTORS I DIRECTORES
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
La Direcció queda habilitada per:
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Projecte d’estalvi energètic
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Seminari d’Educació Especial
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Aportacions amb més d’una menció en els Pòsters. Pòsters=14.
Les Franqueses, setembre 2007
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
Pla de Formació de Centre
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

El Pla de formació del centre Consideracions Caps d’Estudis de Primària Cerdanyola del Vallès Josep Alsinet I Caballeria Març 2011

Dimensions inherents a un Pla de Formació Institucional + Pla anual de formació del centre Pla de formació del centre - + Estratègica Pla anual de formació en el centre Pla de formació en el centre -

Una gestió participativa dels projectes de centre La cohesió dels equips i la coordinació en l’acció La concepció institucional del centre La participació i la implicació de la comunitat resposta a les necessitats educatives de tot l’alumnat Necessitats educatives de la comunitat facilita facilita la facilita la un PEC que sigui un projecte compartit la creativitat professional individual o col·lectiva Generació de projectes de centre generació de projectes gestió de recursos i formació Marc legal concrecions curriculars Espais de coordinació formal (Cicles) i informal Espais de coordinació institucional: CAD, C. Coor. i Claustre Espais de gestió col·legiada: Consell Escolar i altres Oportunitats i amenaces del context local i global El responsable facilita el coneixement, la confiança i el suport mutu i dinamitza la cooperació, el lideratge didàctic i la implicació institucional dels professionals, en un marc de lleialtat crítica L’Equip Directiu facilita el coneixement, la confiança i el suport mutu, dinamitza la cooperació, el lideratge pedagògic i la implicació institucional dels ED, dels Cicles. i del Claustre, en un marc de lleialtat crítica El Director/a exerceix el lideratge institucional i facilita el coneixement i la confiança mútua, la implicació i la identificació de la comunitat educativa amb el PEC

L’avaluació d’un Pla de Formació Institucional + Pla anual de formació del centre Pla de formació del centre Aprofitament Transferència Impacte Aprofitament Transferència Estratègica - + Aprofitament Impacte Aprofitament Pla anual de formació en el centre Pla de formació en el centre -

Per avaluar cal haver anticipat intencions Principi ineludible: Per avaluar cal haver anticipat intencions Per avaluar l’aprofitament d’una activitat de formació, el formador ha d’anticipar els aprenentatges que espera que assoleixin els assistents. Per avaluar la transferència d’una activitat de formació del centre, el centre ha d’anticipar els canvis que espera implementar relacionats amb l’activitat de formació. Per avaluar l’impacte d’una activitat de formació vinculada a un procés estratègic, l’ens que gestiona el procés estratègic, ha d’anticipar els progressos esperats en els objectius estratègics, relacionats amb l’activitat.