El Pla de formació del centre Consideracions Caps d’Estudis de Primària Cerdanyola del Vallès Josep Alsinet I Caballeria Març 2011
Dimensions inherents a un Pla de Formació Institucional + Pla anual de formació del centre Pla de formació del centre - + Estratègica Pla anual de formació en el centre Pla de formació en el centre -
Una gestió participativa dels projectes de centre La cohesió dels equips i la coordinació en l’acció La concepció institucional del centre La participació i la implicació de la comunitat resposta a les necessitats educatives de tot l’alumnat Necessitats educatives de la comunitat facilita facilita la facilita la un PEC que sigui un projecte compartit la creativitat professional individual o col·lectiva Generació de projectes de centre generació de projectes gestió de recursos i formació Marc legal concrecions curriculars Espais de coordinació formal (Cicles) i informal Espais de coordinació institucional: CAD, C. Coor. i Claustre Espais de gestió col·legiada: Consell Escolar i altres Oportunitats i amenaces del context local i global El responsable facilita el coneixement, la confiança i el suport mutu i dinamitza la cooperació, el lideratge didàctic i la implicació institucional dels professionals, en un marc de lleialtat crítica L’Equip Directiu facilita el coneixement, la confiança i el suport mutu, dinamitza la cooperació, el lideratge pedagògic i la implicació institucional dels ED, dels Cicles. i del Claustre, en un marc de lleialtat crítica El Director/a exerceix el lideratge institucional i facilita el coneixement i la confiança mútua, la implicació i la identificació de la comunitat educativa amb el PEC
L’avaluació d’un Pla de Formació Institucional + Pla anual de formació del centre Pla de formació del centre Aprofitament Transferència Impacte Aprofitament Transferència Estratègica - + Aprofitament Impacte Aprofitament Pla anual de formació en el centre Pla de formació en el centre -
Per avaluar cal haver anticipat intencions Principi ineludible: Per avaluar cal haver anticipat intencions Per avaluar l’aprofitament d’una activitat de formació, el formador ha d’anticipar els aprenentatges que espera que assoleixin els assistents. Per avaluar la transferència d’una activitat de formació del centre, el centre ha d’anticipar els canvis que espera implementar relacionats amb l’activitat de formació. Per avaluar l’impacte d’una activitat de formació vinculada a un procés estratègic, l’ens que gestiona el procés estratègic, ha d’anticipar els progressos esperats en els objectius estratègics, relacionats amb l’activitat.