Les intel·ligències múltiples

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Advertisements

HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
PROJECTE INTERDICIPLINARI COMPETENCIAL: EL MAR
ELS LLENGUATGES VISUALS
TEORIA DE LES INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Elaboració d’un mapa temàtic
Salut mental i prevenció
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
EL CÀLCUL MENTAL A L’EDUCACIÓ INFANTIL
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
APRENENTATGE MULTINIVELL
Les bones pràctiques per a la educació en família
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
JOHN LOCKE EPISTEMOLOGIA.
@sebastiani64.
IMPLICA’T PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
1. L’empirisme de Locke 1.2. Els límits del coneixement
Diverses parts (òrgans)
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Per tant, hi ha d’existir
EL RATPENAT Fet per: Mario Pinto, Raúl García, Kevin Lopez, Coral Moya i Rebeca Lopez.
Intuïcions empíriques
1. L’empirisme de Locke 1.1. L’origen i la constitució del coneixement
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
XARXES SOCIALS VIRTUALS
Síntesi (ordenació i unificació)
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
JOCS VS PANTALLES.
TEMA 5: VIVIM EN ECOSISTEMES
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Gèneres Musicals.
La música és l’ART d’organizar els SONS en el TEMPS.
Educació Infantil i Primària
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
1. El problema de la realitat: teoria hilemòrfica
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Proves de competències bàsiques als 14 anys
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
Les taules de multiplicar
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
MÀGIA POTÀGIA.
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
Principi del canvi (immanent)
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Tindrem prou energia?.
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Convivència i Mediació Escolar
AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO.
Tallers 2n. Trimestre
Transcripción de la presentación:

Les intel·ligències múltiples Howard Gardner

INTRAPERSONAL Capacitat per a comprendre’s a un mateix Conèixer les pròpies pors, desitjos i capacitats Utilitzar aquesta informació efectivament en la pròpia vida Capacitat d’accedir als propis sentiments i emocions Jutjar-los i actuar d’acord amb ells

Les persones amb aquesta intel·ligència : Estan motivades per establir i assolir objectius Tenen un alt coneixement d’elles mateixes Apliquen els seus propis sistemes de valors i creences

Les persones amb aquest intel·ligència : Cerquen expressar les seves emocions i opinions Reflexionen sobre l’ésser humà intentant comprendre les experiències interiors Són capaces de treballar de forma independent

INTERPERSONAL Capacitat per entendre les intencions, motivacions i desitjos de la gent i treballar efectivament amb els altres

Les persones amb aquesta intel·ligència : Saben adoptar diferents rols en les activitats col·laboratives Utilitzen diferents formes per relacionar-se amb els altres i els saben influir Saben organitzar un grup Tenen capacitats mediadores

Les persones amb aquesta intel·ligència : Comprenen tant els missatges verbals com els no verbals Són sensibles a les qüestions socials i polítiques Formen i saben mantenir una varietat de relacions socials

CINESTESICACORPORAL Capacitat per utilitzar tot el cos o alguna part (com les mans)

Les persones amb aquesta intel·ligència exploren l’entorn i els objectes amb el tacte i el moviment prefereixen tocar i manipular allò que han d’aprendre aprenen millor mitjançant l’experiència directa i la participació

Les persones amb aquesta intel·ligència recorden millor allò que han fet són hàbils amb tasques que requereixen motricitat fina o grossa tenen equilibri i coordinació Els beneficia molt fer descansos per poder bellugar-se

Les persones amb aquesta intel·ligència gaudeixen de: les sortides de camp construcció de maquetes dramatitzacions i jocs muntatge d’objectes exercici físic

VISUALESPACIAL pensar en tres dimensions capacitat per pensar en tres dimensions percebre imatges internes i externes produir i descodificar informació gràfica

Les persones amb aquesta intel·ligència aprenen mitjançant la vista i l’ observació reconeixen fàcilment cares, objectes, formes, colors, detalls i escenes mouen bé objectes en un espai (conduir, pilotar) i s’orienten bé

Les persones amb aquesta intel·ligència construeixen imatges mentals pensen en termes gràfics utilitzen aquestes imatges per a recordar informació gaudeixen creant imatges i volums

Les persones amb aquesta intel·ligència Saben descodificar gràfics, taules, mapes i diagrames Aprenen mitjançant representacions gràfiques o audiovisuals

MUSICAL capacitat per realitzar, compondre i apreciar esquemes musicals

Les persones amb aquesta intel·ligència escolten i aprecien una gran varietat de sons, incloent-hi els ambientals, la música i la veu humana interpreten models provinents d’aquestes fonts creen els seus propis models utilitzant instruments, la veu o la tecnologia

Les persones amb aquesta intel·ligència tenen sentit del ritme i responen a la música artísticament els agrada improvisar i experimentar amb sons de diferents tipus recopilen música i informació sobre ella en diferents formats

NATURALISTA capacitat per reconèixer i classificar espècies del propi entorn (persones, plantes, animals o altres elements) observar, identificar, extreure significats i comparar hipòtesis encarregar-se de les plantes i els animals

Les persones amb aquesta intel·ligència els agrada saber com funcionen les coses els interessa la manera d’evolucionar dels sistemes s’interessen per l’impacte de la intervenció humana en el medi ambient

LINGÜÍSTICA pensar en paraules capacitat per pensar en paraules utilitzar el llenguatge per expressar significats complexos Percebre el significat de les paraules, l’ordre, so, ritme i inflexió Influir en l’estat d’ànim, persuadir o transferir informació

mitjançant les paraules podem:

Les persones amb aquesta intel·ligència aprenen: escoltant escrivint llegint parlant

LOGICOMATEMÀTICA sensibilitat als patrons lògics i numèrics

Les persones amb aquesta intel·ligència saben reconèixer i resoldre problemes o generar solucions no verbals poden desxifrar patrons i relacions en el món que els envolta poden manipular símbols abstractes per a representar objectes concrets

Les persones amb aquesta intel·ligència utilitzen la tecnologia per resoldre problemes matemàtics perceben la funció dels objectes en el seu entorn

Les persones amb aquesta intel·ligència estan familiaritzades amb els conceptes de:

Les persones amb aquesta intel·ligència Són capaces de: construir hipòtesis comprovar-les recollir dades formular models detallar de forma racional tot aquest procés