LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
Advertisements

Josep Montané Capdevila
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
Servei d’Urgències de l’Hospital de Sabadell i Centre Sociosanitari Albada Unitat de psicogeriatria Novembre 2013.
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
Valors/virtuts per a créixer com a persones.
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Autor: Samuel Lozano Alcodori
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Programa BIBE: perspectives de futur
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Jornada Cloenda Esports
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
La imatge del canvi 1 Sílvia Mirete INTRODUCCIÓ OBJECTIUS
SALVEM FANDEMA!!!!!! 26/12/2011.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Presentació de la Guia per a la identificació i
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Serveis de Formació.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
PTT VilaBicis Solidàries
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Anàlisi crítica de la transversalitat
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Cap a l’FCT en els cicles LOE
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Assessorament de la Formació en Competències
Projecte: Videojocs.cat
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA Autors: Mercedes Garcia Rojas Angela Gómez Miralles Silvia Merino Angel (Residència i Centre de Dia Falguera) Fundació Vallparadís INTRODUCCIÓ Basant- nos en el Model d’Atenció Centrada en la Persona (ACP), i volent fer sentir a les persones que atenem realment com a casa, ens plantegem poder recollir informació sobre els hàbits i gustos de les persones, per tal de poder oferir una atenció individualitzada en el seu dia a dia. La finalitat d’aquesta iniciativa és aportar confiança i seguretat donant una atenció de proximitat, empoderant a la persona en la seva autonomia, i fent que participi activament en la seva presa de decisions i en les activitats diàries METODOLOGIA Creació Fitxa Formació i Implementació Complementació Difusió Aplicació Persona / família Professional Professionals implicats Pla Personalitzat d'atenció i Vida Autodeterminació les ABVD Personal del Centre Gestió de la informació Facilitadors RESULTATS Avaluació mitjançant una comparativa dels resultats obtinguts a través de les dues darreres enquestes de satisfacció a usuaris en els ítems relacionats amb les condicions assistencials, demostrant aquestes que el percentatge de resultats satisfactoris en la qualitat percebuda pels usuaris s’ha incrementat. Atenció per part dels metges del Centre: del 56% al 71%. Atenció per part de les Infermeres: del 96% al 100%. Atenció per part dels cuidadors : del 88% al 100%. Atenció immediata: del 80% al 96%. D’altra banda, els professionals manifesten que aquesta Bona Pràctica els ha ajudat a poder empatitzar amb les persones, podent donar una millor atenció, i produint-se una disminució en els conflictes del dia a dia. Així mateix en alguns casos, conèixer com vol ser tractada la persona quan ja ha patit un deteriorament cognitiu, ens ha ajudat a respectar les seves preferències. CONCLUSIONS Poder conèixer de primera mà com la persona vol ser atesa, facilita el treball en equip establint uns objectius i actuacions comunes, sempre basats en allò que és important per la persona, donant així una millor atenció i millorant la qualitat de vida dels usuaris. Aquesta Bona Pràctica es va crear en l’ Espai de Reflexió Ètica, ja que els professionals ens plantejàvem la necessitat de donar resposta a possibles dilemes ètics en relació a com havíem de tractar a les persones quan aquestes ja no podien decidir per si mateixes. Tenir coneixement de primera mà de com vol ser atesa la persona, ens ofereix en un futur la oportunitat de mantenir una continuïtat en la atenció, quan les seves capacitats es puguin veure minvades, podent respectar així les seves decisions i garantint el dret de que la persona serà atesa tal i com ella hagués desitjat. BIBLIOGRAFIA Martínez, T. (2013). Avanzar en Atención Gerontológica Centrada en la persona Rodríguez, P. (Coord) (2014). Modelo de atención integral y centrada en la persona. Teoría y aplicaciones en ámbitos del envejecimiento y la discapacidad. Madrid: Tecnos