PROGRAMA D’EDUCACIÓ AMBIENTAL.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
ISO Àmbit d’actuació: Context curricular i de gestió sostenible del centre Centre: IES Marianao (Baix Llobregat) /
Fitxa cas.
Taller Green BIZ Barcelona Obert al Futur 2016, formació de suport al
Taller Green BIZ Barcelona Obert al Futur 2016, formació de suport al
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
1er FÒRUM DE LA XESVIC.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Decret d’autonomia dels centres educatius
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La gestió per processos
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
“EL PALIC, un model per a les illes”
millora de la qualitat de l’ensenyament.
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball i aprenentatge en xarxa
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
XESVic Avaluem projectes del pati de l’escola
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
al nostre centre educatiu?
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Convivència i Mediació Escolar
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

PROGRAMA D’EDUCACIÓ AMBIENTAL

QUÈ VOL DIR EDUCACIÓ AMBIENTAL? COM HA DE SER EL PROJECTE? TEMES A TREBALLAR...

convocatòria Objectius Impulsar projectes d’educació ambiental als centres. Aprofundir amb el professorat continguts i mètodes d’educació ambiental. Promoure les capacitats de reflexió crítica, actuació responsable i comunicació per la sostenibilitat. Afavorir l’ambientalització del currículum.

ESTEM FENT EDUCACIÓ AMBIENTAL EN EL CENTRE? UN MOMENT!!!

ÉS EDUCACIÓ AMBIENTAL? BONES PRÀCTIQUES AMBIENTALS ACTIVITAT OBTENIR EL RESULTAT PREVIST NOVA ASSIGNATURA

QUÈ ÉS L’EA? EA és un procés que intenta millorar les relacions de les persones amb el medi (tot el que ens envolta) a travès del coneixement (per comprendre) i de la sensibilització (per assumir responsabilitats).

CARACTERÍSTIQUES DE L'EDUCACIÓ AMBIENTAL: - És educació cívica. - Programa obert, adaptable, contínuament modificable. - No quan coneixem el medi, sinó quan ens hi impliquem. - Comprendre per actuar. - Enfocament orientat cap a la resolució de problemes. - Procés lent i repetitiu perquè penetri. - Continuïtat. Interdisciplinar. - Implica tota la comunitat educativa. - Es basa en la sostenibilitat, que inclou valors com respecte, responsabilitat, compromís, austeritat… - No és només aprenentatge d'aspectes biològics (sociocultural). - Nou enfocament de les relacions de les persones amb l'entorn. - Integració d'aquesta educació a la comunitat. - Educació orientada cap al futur.

Georgious Nikolau: L’EA no ens demana fer una altra cosa, un cosa diferent a la que fem... sinó que es tracta d’impregnar d’EA el que fem! El professorat ha d’examinar el que es fa a classe amb una mirada d’EA.

3. Justificació del projecte. 4. Descripció del projecte: Projecte d’EA 1. Dades del centre. 2. Títol del projecte. 3. Justificació del projecte. 4. Descripció del projecte: a) Objectius. b) Aspectes a desenvolupar. c) Integració en el currículum. d) Col·lectius que hi participen. e) Alumnat participant (cicles, nivells, grups, etc.). f) Temporització de les actuacions. g) Criteris i indicadors d'avaluació. 5. Altres centres implicats en el projecte. Extensió màxima: 10 pàgines. Annex-3

Temes Residus (RRR). Espais verds escolars: jardins, patis, horts. Aigua. Energia. Mobilitat sostenible. Accions solidàries per a la sostenibilitat.

Criteris de valoració Grau d’interrelació entre els àmbits següents: ambientalització del currículum gestió sostenible del centre relació amb l’entorn Treball conjunt amb altres entitats relacionades amb el projecte. Experiències prèvies en educació ambiental.

Què facilita el Departament? Formació específica per al professorat implicat (30 h). Materials didàctics. Dotació econòmica fins a un màxim de 1000 €. Priorització a estades dels camps d’aprenentatge.

FORMACIÓ... PREVEURE DIFICULTATS APORTAR CONEIXEMENTS SOMNIAR PLEGATS! RELACIONAR AMB ALTRES CENTRES SOMNIAR PLEGATS!

ELS “INGREDIENTS” El que no pot faltar QUATRE FASES DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE 1- CREAR “PREOCUPACIÓ” 2- PERCEBRE EL PROBLEMA 3- EL QUE FAREM... 4- HO HEM FET BÉ?

FASES QUI? QUAN?COM? Sí! Fem-ho! El que ens preocupa és... Farem... MOTIVACIÓ FASES QUI? QUAN?COM? El que ens preocupa és... DIAGNOSI Farem... PLA D’ACCIÓ Ho hem fet bé? AVALUACIÓ

ELS “INGREDIENTS” El que no pot faltar TRES CLAUS POSADA EN MARXA DEL PROJECTE 1- ADAPTACIÓ 2- PARTICIPACIÓ 4- DIFUSIÓ

QUI? PARTICIPANTS

TRES ÀMBITS DE TREBALL ACTUACIÓ SOSTENIBLE... 1- AMBIENTALITZACIÓ DEL CURRÍCULUM 2- GESTIÓ SOSTENIBLE DEL CENTRE 3- RELACIÓ SOSTENIBLE AMB L’ENTORN

SITUACIÓ DEL PROJECTE AMBIENTALITZACIÓ DEL CURRÍCULUM

CEIP Maria Montessori - Rubí

ORDRE EDC/102/2006, de 9 de març, de convocatòria de concurs públic per a la selecció de projectes d'innovació educativa duts a terme per centres educatius públics i privats concertats. ORDRE El Departament d'Educació considera la innovació com un dels motors de canvi del sistema educatiu i un element important per millorar-ne la qualitat i la progressiva adequació al repte que l'evolució social planteja. Una educació innovadora és aquella que incideix en el que s'ensenya i en com s'aprèn…

METODOLOGIA INNOVADORA? - Respon a problemes (tracta de solucionar-los). - Es centra en l’alumnat i el seu aprenentatge. - És un projecte col·lectiu (formació d’equips dintre del centre). - Es fonamenta en marcs teòrics (convenciment que val la pena). - Inclou recursos nous. - Escriu, comunica, fa saber, dóna a conèixer... - Desenvolupa valors.

www.xtec.net/ceiplatorreta

1. L'alumini 2. Els embalatges 4. Rates pinyades 5. El paper 6. Ecodidàctica 7. Ecodidàctica 2 8. L'aigua 16. Energia fotovoltaica 29. Compostatge 30. Habitatges ecològics 31. Aigua envasada 32. Energia solar tèrmica 33. Il·luminació 34. La petjada ecològica www.ecoterra.org - Publicacions - Quaderns... (pdf)

INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES RELACIONAR AMB ALTRES CENTRES TUTELATGE GRUPS TERRITORIALS CEIP LES CLISQUES CEIP EL SITJAR  IES ÍTACA INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES

Escoles Verdes El Programa d’Educació Ambiental inclou el Programa Escoles Verdes. REQUISITS: Haver completat els 3 cursos PIE. Haver creat un comitè ambiental de centre com a eina dinamitzadora. Haver fet la diagnosi ambiental del centre. Haver redactat un pla de cohesió ambiental. Donar continuïtat al procés d'ambientalització del centre. Els centres que ja disposin del distintiu d’Escola Verda poden presentar un nou projecte.

NO! SÍ! PER ACABAR... D. EDUCACIÓ P. INNOVACIÓ EDUCATIVA Cèlia Gispert Carles Milà Irene Monferrer