OBJECTIUS DE LA WEBQUEST

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Advertisements

Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
Presentació de la IoT Catalan Alliance
En aquest tema veurem els apartats següents:
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració d’un mapa temàtic
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Una experiència a sisè de Primària
APRENENTATGE MULTINIVELL
Recursos Informàtics en Història
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
LA VIDA A LES COLÒNIES INDUSTRIALS
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Competències bàsiques en Educació Física
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
En aquest tema veurem els apartats següents:
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
SEMINARIS PER A LA FORMACIÓ DEL PROFESSORAT DE LES AULES OBERTES
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PORTAFOLI AULA D’ACOLLIDA
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Estat de benestar i drets socials
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Història i Cultura de les Religions
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
Grups interactius a L’Esquitx
Qui som: CEIP Jungfrau. Barri Coll i Pujol. Badalona.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Interacció escola - entorn.
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
El currículum a l’educació primària
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Les intel·ligències múltiples
Convivència i Mediació Escolar
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Transcripción de la presentación:

WQ INTERCULTURALITAT UN SOL MÓN, MOLTES CULTURES GUIA PER AL PROFESSORAT

OBJECTIUS DE LA WEBQUEST OBJECTIUS GENERALS Treballar el companyerisme i el respecte a l’aula. Treballar amb les noves tecnologies com a font de cerca de documentació. Aprendre a expressar verbalment i corporalment sentiments i emocions, de forma empàtica i assertiva. Reconèixer, valorar i complir les normes socials relacionades amb el respecte a si mateix i als altres, i les que regulen les relacions i la convivència entre la diversitat de grups que configuren la comunitat. Respectar els valors morals, socials i ètics propis dels nostres companys, així com els drets i deures democràtics en les seves interaccions del dia a dia.

CONTINGUTS Ciències Socials: Llengua Catalana: Comprensió del mapa mundial i els diferents continents. Localització geogràfica de diferents països del món. Respecte i assumpció de la diversitat cultural com a font de riquesa personal i col·lectiva, que afavoreix la convivència. Foment del diàleg, la comprensió, la cooperació, l’empatia i l’assertivitat. Llengua Catalana: Comprensió lectora i de missatges de diferents fonts d’informació. Preparació de discursos orals. (oratòria) Informació, comprensió i aplicació: Selecció de fonts d'informació i utilització d'eines apropiades de processament de dades obtingudes, per facilitar la representació escollida. Us de tècniques, instruments, aparells i documents per obtenir informació, i utilització, si escau, dels instruments i recursos de la tecnologia de la informació i la comunicació per processar-la i representar-la. Interpretació del conte o part de la història escollit, de forma sintetitzada i entenedora per la resta de companys. Treball en grup de les emocions i sentiments envers els companys i la interculturalitat.

ACTITUD, VALORS I NORMES Construcció de la identitat personal Acceptació de normes referides a si mateix com a persona i com a membre d'una comunitat. Educació cívica Sensibilització pels drets i deures humans. Participació en la vida col·lectiva respectant les normes de convivència. Respecte dels béns materials de les persones, institucions o serveis. Valoració de les feines encaminades a la pau i el benestar. Actitud personals en el treball Interès per conèixer manifestacions i fets històrics, socials i culturals

CONSELLS METODOLOGICS Tenint en compte la descripció de la tasca i dels objectius que ja es fa en el cos de la WebQuest, cal tenir present: Donar un cop de mà i creat debat per arribar al consens en la definició de les paraules de la primera activitat. Ser cautelós en la distribució dels grups, cal fer-los de forma atzarosa, però és important que siguin grups heterogenis culturalment, si és possible. Acompanyar als alumnes en el procés de cerca de la part de la història representativa o del conte que escullin. Reforçar les activitats de role-playing, reforçant les actituds positives i la iniciativa en l’espai de grup. És molt important treballar les actituds, emocions i sentiments dels protagonistes de la història que representin cada grup, ja que mitjançant aquesta representació podem treballar temes d’intel·ligència emocional, com l’empatia i l’assertivitat, finalitat per la qual treballem aquesta webquest, ja que aquest treball ha de sensibilitzar als alumnes i extrapolar la intel·ligència emocional a la vida quotidiana.

OBJECTIUS ESPECÍFICS - Demostrar sensibilitat pels drets i deures que tenim les persones les unes envers les altres i comportar-se d'acord a les normes que regulen la vida quotidiana i personal com a ciutadans. - Prendre consciència de la necessitat de fer aportacions personals a la vida col·lectiva, participant i col·laborant amb els altres, utilitzant el diàleg com a forma de resoldre conflictes. - Identificar i respectar els símbols nacionals i institucions de Catalunya, d'Espanya i d'altres nacions i pobles. - Valorar la solidaritat i la tolerància com a actituds de cooperació entre les persones. - Entendre els drets humans i els drets dels pobles com a drets propis i inalienables. - Interessar-se per diferents formes de vida i de cultura relativitzant similituds i diferències. *Alguns d’aquests objectius han estat extrets de Decret del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.