PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Programa de Transició Escola Treball
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Projecte de Diversificació Curricular
Estudi per a la identificació de
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
Decret d’autonomia dels centres educatius
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
T'acompanyam perquè treballis en IGUALTAT.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS curs 2011-2012

LA FORMACIÓ PERMANENT DEL PROFESSORAT

OBJECTIUS GENERALS PER AL CURS 2011-2012 Promoure l’èxit escolar (diagnosi i detecció precoç de les dificultats d’aprenentatge i potencialitats de l’alumnat) Millorar les didàctiques específiques per l’assoliment de competències bàsiques. Especial incidència en: Comprensió i expressió oral i escrita Competències matemàtiques Potenciar formació per a l’escola inclusiva (atenció a la diversitat, tutoria i orientació de l’alumnat). Desenvolupar competències professionals clau de les direccions dels centres educatius. Promoure l’actualització científica i didàctica del professorat, afavorint la incorporació de noves formes de treball l’aula i l’aprofundiment de coneixements per part de l’alumnat. Impulsar el coneixement i el domini de les llengües estrangeres, especialment, de l’anglès.

Criteris específics segons etapes educatives Educació infantil i primer cicle de Primària: Correcta adquisició del procés de lectoescriptura com a procés global Detecció precoç i establiment de pautes d’intervenció i compensació (alumnat amb problemes d’aprenentatge) Cicle mitjà i superior de Primària: Competència lectora, el gust per la lectura i l’ús de la llengua en diferents àmbits de l’aprenentage Competències matemàtiques

Criteris específics segons etapes educatives Educació Secundària Obligatòria: Desenvolupament competencial del currículum ( projectes i treballs de recerca, millora curricular en els àmbits científic, tecnològic i matemàtic, itineraris curriculars personalitzats, avaluació competencial de l’alumnat i propostes de diversificació curricular). Reducció de l’abandonament escolar prematur (eines d’orientació i tutoria ) Integració de les noves tecnologies (difusió de bones pràctiques i anàlisi de noves possibilitats de dinàmiques amb l’alumnat per l’aprofitament dels recursos d’aula)

ÀMBIT DE LES ACTIVITATS Activitats en centre (adreçades a professorat d’un sol centre), planificades per la Comissió del PFZ Activitats en zona (adreçades a professorat d’una zona) planificades per la Comissió del PFZ Activitats en territori (Interzonals, adreçades a professorat de Barcelona-ciutat) planificades pel CEB Activitats de sistema, planificades pel Departament d’Ensenyament

PLANIFICACIÓ D’ACTIVITATS DE CENTRE I DE ZONA (PFZ) A proposta: Dels centres docents, d’acord amb el pla de formació de centre o de la planificació estratègica del centre. De la Inspecció, dels Serveis Educatius, del Consorci d’Educació de Barcelona

FORMACIÓ EN CENTRE Demanda de l’Equip directiu i vist-i-plau de la Inspecció

LES ACTIVITATS DE FORMACIÓ EN CENTRE Equip directiu Vistiplau Inspecció Acord Assessors/es de formació SE-CRP Formadors i formadores

FORMACIÓ ENTRE CENTRES MODALITAT DURADA REQUISITS Grup de Treball Mínim 40 hores (sessions de grup i treball individual) Projecte de treball Producte elaborat i difusió Coordinació interna Mínim 5 participants Seminari de coordinació Variable Documentació de l'activitat Mínim 15 participants Seminari (part de les hores pot ser de treball intern) Coordinació especialista extern Mínim 20 participants Curs presencial o semipresencial Formador/a Taller Màxim 10/12 hores Continguts específics i pràctics Trobades i conferències Certificació a partir de 5 hores

AVALUACIÓ I CERTIFICACIÓ DE LA FORMACIÓ L’avaluació de l’aprofitament és responsabilitat del formador/a L’avaluació de la transferència als centres és responsabilitat de l’equip directiu amb la col·laboració del SEZ-CRP i el lideratge de la Inspecció. El SEZ-CRP facilitarà protocols de valoració adequats per cada modalitat, que poden ser: Individuals ( per cada assistent) Per a l’equip directiu Per al formador/a Requisits per a la certificació: 80% de l’assistència. Justificació del treball intern, si és el cas.

COM FER LA DEMANDA DE FORMACIÓ FORMACIÓ EN CENTRE FORMULARI A FORMACIÓ ENTRE CENTRES FORMULARI B Al formulari B trobareu informació de les activitats de continuïtat i altres d’especial interès. Igualment permet fer demandes de proposta pròpia.