El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
i el que no es pot avaluar
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
La presa de decisions per al desenvolupament de les Cb en l’alumnat de Primària CERDANYOLA, Curs
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
3a PART Interpretació de les experiències a partir del treball per al desenvolupament de les competències bàsiques Anàlisi de les experiències en clau.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
Glòria Durban, Anna Blasco Olivares (2010)
Experiència amb el Google Sites
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
La gestió curricular de competències
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
El desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES
Proves de competències bàsiques als 14 anys
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
LA PROGRAMACIÓ I LA GESTIÓ DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
BIBLIOTECA - MEDIATECA
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Tractament de la informació: gestió, comunicació i aplicació
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències <Nº+5>

EL DESPLEGAMENT DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES com ensenyar i com avaluar Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 EL DESPLEGAMENT DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES cal prendre decisions sobre com ensenyar i com avaluar què ensenyar i què avaluar relatiu a relatiu a relatiu a relatiu a relatiu a relatiu a LES ESTRATÈGIES D’APRENENTATGE LES ESTRATÈGIES D’ENSENYAMENT LA GESTIÓ SOCIAL DE L’AULA L’E/A DELS CONTINGUTS DISCIPLINARIS L’E/A DE LES COMPETÈNCIES L’AVALUACIÓ Que conformen el Model didàctic

El desplegament i programació de les COMPETÈNCIES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 El desplegament i programació de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES a l’ESO Com desplegar les competències en un centre? Quines són les decisions que hem de prendre? Quin fil conductor podem seguir? <Nº+5>

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 Competència Objectiu (subcompetència, habilitat) Estratègia (línia d’actuació compartida) Criteris d’avaluació Acció (activitat a l’aula) <Nº+5>

II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 I. COMPETÈNCIA (compartir significat) II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS (anàlisi de la competència; definir 4/5 objectius; 4/5 habilitats) III. PLANIFICAR OBJECTIUS (distribuir els objectius/habilitats al llarg de l’etapa) IV. SEQÜENCIAR:OBJECTIUS, ESTRATÈGIES, TÈCNIQUES I CRITERIS D’AVALUACIÓ (per a cada objectiu distribuir les estratègies, les tècniques i els criteris d’avaluació al llarg de l’etapa) V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL (per a cada nivell, cada àrea decideix com hi intervé) <Nº+5>

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 I. COMPETÈNCIA (compartir significat) COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital És la capacitat de buscar, obtenir, processar, interpretar i comunicar informació digital, especialment amb el suport digital.  Suposa: utilitzar les TIC amb responsabilitat. identificar i resoldre problemes de software i hardware que poden anar sorgint. <Nº+5>

II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS (anàlisi de la competència; definir 4/5 objectius) OBJECTIUS (En acabar l’ESO i en relació a aquesta competència, l’alumnat haurà de:) 1. Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge 2. Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització 3. Transmetre informació amb suports digitals 4. Usar aparells i instruments de tecnologia digital <Nº+5>

III PLANIFICAR OBJECTIUS Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 III PLANIFICAR OBJECTIUS (definir línies d’actuació o estratègies comunes per desplegar cada objectiu) OBJECTIUS (En acabar l’ESO i en relació a aquesta competència, l’alumnat haurà de:) 1. Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge 2. Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització 3. Transmetre informació amb suports digitals 4. Usar aparells i instruments de tecnologia digital ESTRATÈGIES (amb aquestes línies de treball) Treball per projectes, Aprenentatge Basat en Problemes, treball collaboratiu/cooperatiu en xarxa. ESTRATÈGIES (amb aquestes línies de treball) Cerca, captació, relació, registre i processament de la informació amb l’ús de tècniques i estratègies diverses, segons la font i els suports que s’utilitzin (oral, imprès, audiovisual, digital). ESTRATÈGIES (amb aquestes línies de treball) Les presentacions multimèdia. ESTRATÈGIES (amb aquestes línies de treball) Ús habitual dels recursos tecnològics disponibles(TIC) per resoldre situacions reals (TAC) (fotografia digital, vídeo digital,...). <Nº+5>

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 COMPETÈNCIA DE LA GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA DIGITAL És una competència transversal, que desenvolupa la cerca, captació, selecció, registre i processament de la informació, amb l’ús de tècniques i estratègies diverses segons la font. Requereix el domini de llenguatges específics bàsics (textual, numèric, icònic, visual, gràfic i sonor) i de les seves pautes de decodificació i transferència. Incorpora diferents habilitats que van des de l’accés de la informació fins a la seva transmissió, tot usant distints suports, incloent-hi la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació com a element essencial per informar-se, aprendre i comunicar-se. Implica el desenvolupament de metodologies de treball per tal que els alumnes esdevinguin persones autònomes, eficaces, responsables, crítiques i reflexives en la selecció, tractament i utilització de la informació i les seves fonts, en diferents suports i tecnologies. Què és? Quins objectius d’aprenentatge l’expliciten? Quins coneixements, habilitats i actituds l’activen? Quines estratègies didàctiques afavoreixen el seu desenvolupament? És la capacitat de buscar, obtenir, processar, interpretar i comunicar informació digital, especialment amb el suport digital.  Suposa: utilitzar les TIC amb responsabilitat. identificar i resoldre problemes de software i hardware que poden anar sorgint. Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge. Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització Transmetre informació amb suports digitals. Usar aparells i instruments de tecnologia digital Coneixement i ús del moodle. Aplicació crítica i responsable del moodle en el treball quotidià. Coneixement i aplicació crítica d’altres entorns virtuals Ús dels webquest. Tècniques de recerca a internet. Recerques amb autonomia a internet, Consulta d’enciclopèdies digitals Coneixement de les presentacions multimèdia i recursos. Aplicació autònoma de les presentacions multimèdia. Selecció de textos, imatges i altra informació gràfica. Elaboració de reportatge audiovisual   Tècniques de fotografia digital. Ús crític i creatiu de la fotografia digital, Edició de fotografia digital. Tècniques de vídeo, Ús crític i creatiu del vídeo. Edició de vídeo digital. Treball per projectes, ABP, treball col·laboratiu/cooperatiu en xarxa. Cerca, captació, relació, registre i processament de la informació amb l’ús de tècniques i estratègies diverses, segons la font i els suports que s’utilitzin (oral, imprès, audiovisual, digital)  Les presentacions multimèdia. Ús habitual dels recursos tecnològics disponibles(TIC) per resoldre situacions reals (TAC) (fotografia digital, vídeo digital,...) <Nº+5>

Iva. SEQÜENCIAR LA COMPETÈNCIA: OBJECTIUS Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 Iva. SEQÜENCIAR LA COMPETÈNCIA: OBJECTIUS (distribuir els objectius al llarg de l’etapa) 1r 2n 3r 4t Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització. Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització. Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització. Transmetre informació amb suports digitals Transmetre informació amb suports digitals Transmetre informació amb suports digitals Transmetre informació amb suports digitals Usar aparells i instruments de tecnologia digital Usar aparells i instruments de tecnologia digital Usar aparells i instruments de tecnologia digital Usar aparells i instruments de tecnologia digital <Nº+5>

IVb. SEQÜENCIAR LA COMPETÈNCIA: ESTRATÈGIES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 IVb. SEQÜENCIAR LA COMPETÈNCIA: ESTRATÈGIES (per a cada objectiu distribuir les estratègies al llarg de l’etapa) 1r 2n 3r 4t Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització. Transmetre informació amb suports digitals Usar aparells i instruments de tecnologia digital Usar instruments i aparells de tecnologia digital Aplicació crítica i responsable del moodle en el treball quotidià Introducció i utilització crítica d’altres entorns vistuals Introducció al moodle Ús dels webquest/ Introducció a les recerques guiades a internet Consulta enciclopèdies digitals Ús dels webquest Consulta enciclopèdies digitals Recerques amb autonomia a internet Consulta enciclopèdies digitals Ús autònom de les presentacions multimèdia Selecció d’informació gràfica adient Aplicació de les presentacions multimèdia Selecció adient de textos i imatges Ús autònom de presentacions multimèdia, amb textos, imatges i informació gràfica adients Elaboració de reportatge audiovisual Coneixement de les presentacions multimèdia i recursos Us i edició de la fotografia digital Ús i edició de vídeo Us i edició de la fotografia digital Ús del vídeo Introducció a l’ús de la fotografia digital Us de la fotografia digital i introducció a l’ús del vídeo <Nº+5>

Power Point Blogs Animoto IVc. SEQÜENCIAR LA COMPETÈNCIA: Tècniques Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 IVc. SEQÜENCIAR LA COMPETÈNCIA: Tècniques (per a cada objectiu distribuir les estratègies al llarg de l’etapa) COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIU: Transmetre informació amb suports digitals ESTRATÈGIA: Les presentacions multimèdia 1r 2n 3r 4t Objectius didàctics: Què considerem que s’ha de saber o saber fer? Tècniques o habilitats que concreten l’estratègia Presentacions. Diapositives Els textos i les imatges Tipus, Mides i colors Simetries Coherència Transicions Animacions simples Animacions Hipervincles Vídeo i so Power Point Què és? Per a què serveix? Els elements L’elaboració bàsica Els textos Les imatges Els comentaris La gestió Blogs El reportatge La idea central Selecció d’imatges Els textos La música Animoto <Nº+5>

Power Point IVd. SEQÜENCIAR LA COMPETÈNCIA: CRITERIS D’AVALUACIÓ Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 IVd. SEQÜENCIAR LA COMPETÈNCIA: CRITERIS D’AVALUACIÓ (per a cada objectiu distribuir les estratègies al llarg de l’etapa) COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIU: Transmetre informació amb suports digitals ESTRATÈGIA: Les presentacions multimèdia Tècniques.. 1r 2n 3r 4t Power Point Criteris d’avaluació: Què volem constatar que s’ha après? El contingut s’ajusta al l’objectiu? S’aplica el criteri de senzillesa? (un color de fons, un color de lletra, text sense negretes nicursives) Hi ha una única família de font amb la mida de títols i text central adequada? El tractament dels colors facilita la lectura i destaca la informació? (complementarietat entre fons i text) Hi ha equilibri entre el text i les imatges (quantitat de text, mida de les imatges) El contingut s’ajusta al l’objectiu? Les imatges col·laboren a la transmissió del concepte? Hi ha un criteri en la disposició de textos i imatges en la diapositiva? S’aplica el criteri 6x6? (6 línies, 6 paraules per línia) Les animacions, si n’hi ha, contribueixen a mantenir l’atenció de l’auditori? (necessitat, durada) Les transicions, si n’hi ha, contribueixen a mantenir l’atenció de l’auditori? El contingut s’ajusta al l’objectiu? El vídeo funciona correctament? Col·labora en las transmissió del concepte? L’audio funciona correctament? Col·labora en la transmissió del concepte? El contingut s’ajusta al l’objectiu? Les animacions, si n’hi ha, contribueixen a mantenir l’atenció de l’auditori? (necessitat, durada) Els hipervincles, si n’hi ha, funcionen correctament i permeten la navegació global? <Nº+5>

Blogs IVd. SEQÜENCIAR LA COMPETÈNCIA: CRITERIS D’AVALUACIÓ Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 IVd. SEQÜENCIAR LA COMPETÈNCIA: CRITERIS D’AVALUACIÓ (per a cada objectiu distribuir les estratègies al llarg de l’etapa) COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIU: Transmetre informació amb suports digitals ESTRATÈGIA: Les presentacions multimèdia Criteris d’avaluació: Què volem constatar que s’ha après? Tècniques... 1r 2n 3r 4t Blogs El contingut s’ajusta a les intencions? S’usa en els textos un registre adequat? (presentació, contingut, comiat) Té una aparença cuidada? (títols, paràgrafs, imatges) El tema (colors, fonts, context) és apropiat? El contingut s’ajusta a les intencions? Els textos estan suficientment elaborats? Les imatges col·laboren a la transmissió de les idees? Es fan aportacions adequades a altres blogs? El contingut s’ajusta a les intencions? El blog està actualitzat? Es responen adequadament les contribucions d’altres persones? <Nº+5>

Animoto IVd. SEQÜENCIAR LA COMPETÈNCIA: CRITERIS D’AVALUACIÓ Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 IVd. SEQÜENCIAR LA COMPETÈNCIA: CRITERIS D’AVALUACIÓ (per a cada objectiu distribuir les estratègies al llarg de l’etapa) COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIU: Transmetre informació amb suports digitals ESTRATÈGIA: Les presentacions multimèdia Criteris d’avaluació: Què volem constatar que s’ha après? Tècniques... 1r 2n 3r 4t Animoto El contingut s’ajusta a les intencions? S’identifica un patró comú en totes les imatges? (pla, presència de motius comuns, …) Es transmet el concepte? El contingut s’ajusta a les intencions? Les fotografies es presenten en una seqüència coherent? El número de fotografies és adequat? Els textos són apropiats? (coherència, extensió) La música col·labora a la transmissió del concepte? <Nº+5>

Va. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 Va. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIU: Transmetre informació amb suports digitals ESTRATÈGIA: Les presentacions multimèdia ACCIONS 1r ESO 1r Trimestre Ciències Naturals a. Presentació del professor. Unitat 1: La Terra i L’Univers. Els astres. b. Presentació oral alumnes. Una diapositiva: un astre del sistema solar. Unitat 2: El Sistema Solar. (títol, text/imatges, mida del text, simetries) (fons tipus i mides). c. Exercici. 3 diapositives: estat sòlid, líquid i gasós. Unitat 4: Propietats de la matèria. (títol, text/imatges, mida del text, simetries) (fons tipus i mides) d. Presentació oral alumnes. 4 diapositives: imatges del cicle de l’aigua relacionades amb els canvis d’estat (4 imatges/4 canvis d’estat). Unitat 6: Sòlid, líquid i gas. (títol, text/imatges, mida del text,) (fons tipus i mides) e. Exercici. 2 diapositives: un exercici, una solució. Fotografies de 4 mescles (quin tipus?). Unitat 7: Mescles i substàncies pures. (títol, text/imatges, mida del text) (fons tipus i mides) Ciències Socials Matemàtiques Llengua Catalana (…) <Nº+5>

Va. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 Va. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIU: Transmetre informació amb suports digitals ESTRATÈGIA: Les presentacions multimèdia 1r ESO ACCIONS 1r Trimestre Ciències Naturals Ciències Socials a. Presentació del professor. Multimèdia internet: Mapes . Unitat 1: Cartografia. b. Presentació oral alumnes a partir de dos treballs. Una diapositiva: A. Dies i nits. B. Estacions de l’any. Unitat 2: La Terra. (títol, text/imatges, mida del text) (fons tipus i mides). c. Presentació oral alumnes, treball de grup. Cinc diapositives: Els climes del món. Unitat 3: El medi físic. (títol, text/imatges, mida del text) (fons tipus i mides) d. Exercici. 6 diapositives: un exercici, una solució (3 vegades). Fotografies de 3 tipus de paisatge de Catalunya (quin tipus de paisatge?). Unitat 5: El paisatge. (títol, text/imatges, mida del text) (fons tipus i mides) Matemàtiques Llengua Catalana (…) <Nº+5>

V.a. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 V.a. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIU: Transmetre informació amb suports digitals ESTRATÈGIA: Les presentacions multimèdia ACCIONS 1r ESO 1r Trimestre Ciències Naturals Ciències Socials Matemàtiques Llengua Catalana a. Presentació oral alumnes. Una diapositiva: Carta personal . Unitat 2: La carta. (fons tipus i mides). b. Exercici. Una diapositiva: Ha passat! Unitat 3: La notícia. (títol, text/imatges, mida del text) (fons tipus i mides) c. Presentació oral alumnes. El blog: qui soc, on soc, amb qui estic? (una imatge per a cada apartat). Unitat 4: La descripció. (títol, text/imatges, mida del text) (fons tipus i mides) (…) <Nº+5>

V.b. Contribució dels altres projectes al tractament de la competència Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 V.b. Contribució dels altres projectes al tractament de la competència COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIU: Transmetre informació amb suports digitals ESTRATÈGIA: Les presentacions multimèdia 1r ESO Pla d’Acció Tutorial Una campanya antitabac i una antialcohol: una diapositiva per a cada campanya. El bloc: qui soc, on soc, amb qui estic? (una imatge per a cada apartat). Projecte Innovació Escola Verda Identificació en el centre de rètols vinculats al reciclatge: una diapositiva amb imatge i text per cadascun. El bloc: què fem a casa per afavorir el reciclatge (imatge i text) Treballs de síntesi Presentació de les conclusions del treball: una diapositiva per a cada apartat del treball Optatives Cap decisió institucionalitzada. ACCIONS <Nº+5>

Graelles de nivell i d’etapa Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 Maneres d’avançar en el desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum Una via deductiva Una via inductiva Comissió Pedagògica Comissió Pedagògica Graella de centre Graella de centre Equips docents Graelles de nivell Contrast amb les programacions de les matèries i les pràctiques a l’aula Departaments i Comissió pedagògica Comissió Pedagògica Graelles d’etapa Contrast amb les programacions de les matèries i les pràctiques a l’aula Introduir millores a les programacions de les matèries i les pràctiques a l’aula Departaments Departaments Introduir millores a les programacions de les matèries i les pràctiques a l’aula Departaments Graelles de nivell i d’etapa Comissió Pedagògica

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 Interpretació de la diagnosi: contrast amb les programacions de les matèries i les pràctiques a l’aula Coherència: analitzar si allò que es té decidit o es treballa sobre el desplegament del currículum per competències, es fa d’una manera coherent des d’una perspectiva horitzontal i vertical. Seqüència Completa: constatar si hi ha decisions curriculars que es refereixen a l’assoliment de la competència des de l’aula fins al nivell institucional.

Millores a les programacions de les matèries i les pràctiques a l’aula Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 Millores a les programacions de les matèries i les pràctiques a l’aula Millorar la coherència: del conjunt de decisions relatives a l’E/A de la competència en el marc de la comissió pedagògica i dels departaments. del conjunt de les pràctiques relatives a l’E/A de la competència en el marc dels equips docents. Completar les seqüències: Estendre horitzontalment les iniciatives detectades: del professorat (aula) a l’equip docent o del departament al centre (CP). Aplicar horitzontalment les iniciatives detectades: de l’equip al professorat (aula) o del centre (CP) als departaments. Estendre verticalment les iniciatives detectades: del professorat (aula) al departament o de l’equip docent al centre (CP). Aplicar verticalment les iniciatives detectades: del departament al professorat (aula) o del centre (CP) als equips docents.

Observació i anàlisi d’una estratègia d’aula Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 Observació i anàlisi d’una estratègia d’aula http://video.xtec.cat:8080/ramgen/dtvallesocc/videos/formacio/plaferreres_formacio.rm COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i competència digital OBJECTIU: Transmetre informació en suports digitals ESTRATÈGIA: Les presentacions multimèdia (o L’elaboració de presentacions multimèdia) TÈCNIQUES O HABILITATS QUE CONCRETEN L’ESTRATÈGIA: Power Point Blocs Animoto (…) COMPETÈNCIA: Competència d’aprendre a aprendre OBJECTIU: Planificar i organitzar processos d’autoaprenentatge. ESTRATÈGIA: Planificació autònoma de processos d’aprenentatge en grup TÈCNIQUES O HABILITATS QUE CONCRETEN L’ESTRATÈGIA: Recerques en grup a partir de problemes que proporciona el professorat Treball cooperatiu (…)